Wie krijgt er les van een GP-ruiter/amazone??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zammarano

Wie krijgt er les van een GP-ruiter/amazone??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:21

ik vraag me dus echt af hoe hun les geven, leer je er meer van als een "normale" instructeur? enz. enz.

regine

Re: Wie krijgt er les van een GP-ruiter/amazone??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:54

Mijn instructrice rijdt lichte toer en groomt en rijdt zelf momenteel wel de paarden voor een GP amazone. Ook als je les van een GP ruiter krijgt beginnen zij bij je basis. Ik heb een paar keer lessen van Tineke mogen zien, ook zij begint bij de basis en ik heb daar toch ook veel van opgestoken!

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:58

regine schreef:
Mijn instructrice rijdt lichte toer en groomt en rijdt zelf momenteel wel de paarden voor een GP amazone. Ook als je les van een GP ruiter krijgt beginnen zij bij je basis. Ik heb een paar keer lessen van Tineke mogen zien, ook zij begint bij de basis en ik heb daar toch ook veel van opgestoken!

Tineke heeft toch een academy??
Een kennis van ons rijd regelmatig clinics etc. bij haar en zei dat het heel anders was als bij een "normale" instructrice (oke dit klinkt heel erg kleinerend, maar zo bedoel ik het niet hoor )
Dus vroeg me nou af wat ze daar mee bedoelde

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:08

Ik ben dit voorjaar 4 dagen wezen trainen bij de academy en het is wel heel wat anders dan gewoon een huis-tuin-keuken instructeur/trice.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 22:10

ik wil dat dalijk ook met mn paard doen (als hij wat ouders is dan)
blijkt ene hele goede ervaring te zijn, vooral als je nog een jong paard heb heb ik gehoord

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:12

Ze weet natuurlijk wel van wanten en ik heb er dan ook veel van opgestoken door alleen te kijken. Hoop ooit nog eens zelf les van haar te mogen krijgen!! Maar als je denkt dat je in een week piaffe e.d. gaat leren dat is dus niet zo.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:42

Ik heb zelf wel eens meegereden in clinics en als het goed is geeft een GP-ruiter/amazone precies dezelfde aanwijzigen als een instructeur/trice op een ander niveau.

Tenslotte gaat het om de basis en pas als je zelf op een hoger niveau komt kan je beter overstappen naar een GP-ruiter/amazone.

Daarom hoef ik zelf ook echt geen les van een GP-ruiter/amazone. Ze zijn een stuk duurder en als het goed is geven ze toch dezelfde aanwijzigingen.
Natuurlijk is één keer in de zoveel tijd een clinic meerijden hartstikke leuk

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:01

ik heb les gehad van seth boschman, die lest weer bij anky.. maar ik moet zeggen dat het voor mij en willem(b ruiter) echt nix was. het isleuk als je een paard hebt wat wat kan en waar je verder mee kan komen, maar verder dan het l2 komen we toch niet en ik leer er ook nix van. het koste me een vermogen. dan heb ik liever iemand die maar 15 euro vraagt.. die zegt precies hetzelfde. ik heb er geen hogere punten door gekregen, eerder lagere met wedstrijden, dus dat was voor mij gewoon het besluit om er mee te stoppen.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:38

Ik les bij een amazone die lichte tour rijdt. Ik heb een fries onder mijn kont die ik zelf beleerd heb en zij heeft aanleg voor dressuur.
We zijn begonnen bij de basis en rechtrichten en correct aan de hulpen krijgen.
Er zit gewoon steeds veel vooruitgang in, elke les weer! Nou is mijn paard wel erg intelligent , vooral voor een fries.

Het klikt tussen mij en de instructrice en dat is het allerbelangrijkste.
Dus ik betaal liever wat meer en dat we vooruit gaan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:35

Ik heb totaal geen dressuurpaard maar ik merk juist dat ik bij de 'hogere' mensen meer bereik dan bij de instructeur om de hoek. Juist omdat ik een wat ander paard heb kunnen zij er meer uithalen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:45

cornelie schreef:
Ik heb totaal geen dressuurpaard maar ik merk juist dat ik bij de 'hogere' mensen meer bereik dan bij de instructeur om de hoek. Juist omdat ik een wat ander paard heb kunnen zij er meer uithalen.

Ja, maar wat versta jij onder een instructeur om de hoek.
Mijn eigen instructrice heeft bijvoorbeeld zelf ZZ-Zwaar gereden, maar dat is nog geen GP

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:47

Ik heb les van een gp amazone, gewoon clubles (maar meestal zijn we maar met z'n tweeen). De lessen zijn eigenlijk niet zo anders, want zoals eerder al is gezegt: je werkt dan toch het meest aan de basis.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:18

het gaat meer om hóe iemand lesgeeft dan hoe hoog degene die lesgeeft zelf heeft gepresteerd. Sommige mindere ruiters zijn didactisch heel sterk

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:21

Het maakt mij eigenlijk helemaal niets uit wat mijn instructeur/instructrice zelf rijdt of heeft gereden, als hij of zij mij iets goed uit kan leggen, prima!!! Ik kan wel enorme bewondering voor iemand hebben, bijvoorbeeld voor zijn rijstijl en hoe hij problemen oplost, en dat kan voor mij een reden zijn om bij zo iemand te lessen!

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:31

Ik heb les van Jeroen Hulsman. Sinds ik bij hem les gaat het rijden echt veeeel beter. Ik rijd nu weer winstpunten... Ik moet heel veel aan de basis blijven werken (paard is ook pas 5) maar wanneer ze lekker loopt gaan we ook weleens wat oefeningen doen. Het is wat duurder en ik moet er ook naartoe maar dat is het dubbel en dwars waard. Ik leer er zeker meer van dan de meeste andere instructeurs.

Afgelopen weekend heb ik meegereden in een clinic van Eddy de Wolff. Ik had maar een half uur les en in dat half uur ging mijn paard echt super lopen. Die mensen hebben er toch gewoon heel veel verstand van.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:32

Oh ben jij bij die clinic geweest? Ik had eigenlijk ook gewild, maar wij hadden wedstrijdweekend. Mijn man heeft Eddy de Wolff genoemd als mogelijke instructeur, maar ik ken hem helemaal niet, dus vandaar dat ik wel eens een clinic wilde rijden bij hem. Hoe geeft hij les?

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:43

Super! Hij is wel heel direct vond ik. Was eigenlijk best bang om mee te doen toen ik er een paar voor me had gezien! Iedereen kijkt natuurlijk enzo Maarre het viel reuze mee. hij was heel positief. Ik moest eerst een proefje rijden en daar had ik 156 punten voor. wanneer ik mijn paard wat dieper in zou stellen zou ik volgens hem nog 10 punten hoger rijden.
Daar gingen we dus in de les aan werken. Hij lette ook goed op mijn houding. Aan het einde van de les zei hij dat het heel goed was en dat als ik zo door ging het allemaal wel zou redden! Dus ik was helemaal blij!
Ik vond het echt een fijne les.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:47

zou ik wel willen

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:52

Ik heb voor dressuurmatig eerst bij laurens van lieren gereden daarna tamar zweistra ( maar bij beide vond ik het niet echt opschieten voor mij als springruiter) en nu bij Zz Licht amazone heb ik les en dit gaat wel heel fijn.. En voor springen heb ik van iemand die vroeger hoog niveau heeft gereden enz ( hij geeft echt geweldig les ) en voor Crossen heb imk les van marcella de kam

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:54

Ik wil ook wel les van LL

Lekkere Laurens!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:01

Ze is nog geen ZZGP amazone maarrrrrrrrrrrrr...

Ik ga binnenkort (als het goed is..) bij Gea Bouwstra lessen. Momenteel rijdt ze ZZ-Zwaar met haar hengst, maar die heeft ze al een keer in Duitsland in de PSG gestart. Zelf lest ze bij Coby v Baalen, en als haar stagiere, heb ik veel Coby lessen kunnen zien. Die staat bvb niet in de bak maar in een hokje me een microfoon.
Gea zelf is ook niet een sta-midden-in-de-bak les gever, staat ook meestal aan de kant en schreeuwt Soms voor wat preciezere handen/teugel/been aanwijzingen komt ze dan naar je toe.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:02

Ik heb 4 lessen bij een GP ruiter gereden,en het beviel goed.
ze weten vaak toch wat extra trucjes om je paard NOG lekkerder van te laten lopen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:22

Ik denk dat t niet uitmaakt wat je instructeur zelf rijdt. Als ze het maar kunnen overbrengen, en het correct leren. Niet iedere GP ruiter kan lesgeven. Als je zelf goed kan rijden, wil t nog niet zeggen dat je ook les kan geven. Ik denk wel dat als je zelf op een hoog niveau komt te rijden dat t dan wel fijner is om van iemand les te krijgen die de oefeningen ook daadwerkelijk zelf kan.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:12

Ik heb in Amerika bij Anne Gribbons gelest, die is zelf met meerdere paarden GP en is daarnaast ook jurylid t/m de GP. Ik vond het fijn rijden bij haar zolang ik een paard onder m'n kont had dat met haar mee kon, als je begrijpt wat ik bedoel. Ze kon heel goed de fijne kneepjes van bijv. het appuyeren uitleggen, maar op de een of andere manier kon ze weinig met minder begaafde paarden. Dan liep het allemaal gewoon een beetje vast. Ik denk niet dat zij heel goed in kon schatten wat wat beperktere paarden wel en niet nog kunnen, ze kon de grens heel moeilijk trekken. Met minder begaafde ruiters daarentegen had ze weer geen problemen (ik heb er vrolijk rondgehobbeld ). Maar voor de echte "handigheidjes" heb ik toch liever een instructeur die met allerlei verschillende paarden omgaat, en niet alleen de toppertjes, die kan ik toch nooit betalen.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 17:38

ik zit dus net op de site van coby van baalen, en zij geeft echt veel les aan jonge meiden, de helft van wat mee rijd in de finale van de rabobank trphy is leerling bij haar.........
Dat zegt toch wel wat.....!