Het drama dat Travis heet (nieuwe aanwinst)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Het drama dat Travis heet (nieuwe aanwinst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:41

Hallo Iedereen,

Gisteren was het zover, we gingen Travis halen!
Eindelijk kwam mijn Paintveulen dan naar huis!
Het was wel 3 uur rijden voor we er waren maar dat was het allemaal waard vond ik.
Eenmaal aangekomen in Oudenhoorn werd ik nogmaals verliefd op hem...wat wassie al gróóót!!
Na hem even klinisch onderzocht te hebben was hij goedgekeurd en was ik natuurlijk helemaal blij!

Toen begon het eerste drama!
De trailer......

Nooit van mama afgeweest en ook nooit aan een touwtje meegelopen.
Het leek ons allemaal wel appeltje-eitje toen we zijn karakter een beetje door leken te hebben..
Maar de werkelijkheid was heel anders!
We begonnen om half 4 met de eeste poging, lopen wou hij niet dus moesten we hem duwen..nouja geen probleem toch?
Maar meneer wou er absoluut niet in....dus hebben we alle taktieken uit het boekje wel zo'n beetje gehad...
Hij liet zich steeds vlak voor of op de klep gewoon vallen (levensgevaarlijk ook!!).
Maargoed...na een uurtje vonden we eindelijk versterking in de vorm van een in de weg lopende buurman...
Maar hij was wel sterk dus die hulp was welkom....maar mocht helaas nog niet baten.
Toen het inmiddels alweer 6 uur was en we nogstop door geprobeerd hadden kregen we nog meer versterking en kwam een grote potige dame ons helpen.
Travis was inmiddels doodmoe van het vechten en ook had hij om een uur of 4 een streepje tranquigel gehad.
Hij wilde steeds weer gaan liggen dus het werd behoorlijk link voor ons!
Maar om een lang verhaal even wat korter te maken...om 7 uur stond meneer er in!
Toen we eenmaal thuis waren (na een rit van 3 uur) ging alles eigenlijkbest goed.
Hij kwam rustig de trailer uit en was ook rustig op stal...hij stond samen met mijn shet.

DE DAY AFTER!

Vandaag besloot ik dat hij toch maar alleen moest omdat hij anders nooit een beetje solitair kan worden.
Het leek ons een goed plan om hem in de stal te doen met de hoogste muren en omheen.....want tja, met zijn 1:20m kan ie nooit over 1:60m.

nou....wel dus!
Hij bleef maar komen en maar komen.
Dus om te voorkomen dat hij zichzelf nog meer zou bezeren hebben we zijn stal maar helemaal afgezet met gaas! (van dat geplastificeerde spul).
Nu is hij vrij rustig!

Maar poeh poeh wat een drama! Ben helemaal uitgeput!

Het is een draak maar wel een hele mooie! en met zijn karakter zit het verder ook wel goed...hij was gewoon in paniek....

dus...dat wassie weer...

Groetjes Angela

Urbs

Re: Het drama dat Travis heet (nieuwe aanwinst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:45

Haha, klinkt als een leuk paardje met karakter! Heb je al foto's van je prachtige aanwinst?

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:49

Dat kleine grut kan behoorlijk tekeer gaan ja.
Veel plezier ermee en hou hem maar goed kort zodat hij dadelijk weet wie de baas is (en dat is hij zeker niet )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:49

Even ter illustratie...dit issie mensen!
Hier was hij 4 maand nu is hij 5,5 dus hij is al veel mooier nu!

Afbeelding

x_moontjuh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:17

aaaaah, wel een lieverdje hoor

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:38

ik begrijp travis wel hoor en ik geef hem groot gelijk!
wat zou jij doen als je opeens van je moeder weggehaald werd door vreemde mensen..? en dan nog in een eng ding moet waar je nog nooit van je leven in heb gestaan nou ik vin het niet zo gek hoor! (niet aanvallend bedoelt ofzo want ik weet dat het nou eenmaal zo gaat ) maar het is een leuk paardje en veel plezier met hem!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:22

ik vind hem lieef

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:31

Wat een draakje !
Heel veel plezier met hem, en vooral succes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:02

bedankt allemaal!
@sapphire....geef hem zelf ook groot gelijk hoor
Maar ik had hij moest en zou mee!
En inderdaad...dat gaat nou eenmaal zo!
Er is trouwens geen geweld bij aan te pas gekomen ofzo hoor..
Op het laatst hebben we hem eigenlijk gewoon getild

gr. Angela

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:34

een veulen hoort mijns inziens niet alleen in een box met hoge muren, echt waar niet! Volgens mij hoort een veulen in een groep met leeftijdsgenoten, op de wei of liever nog in een groot natuurgebied. Eerst even leren paard te zijn!Het eerste trauma is zo te lezen al binnen, het met veel gedoe de paard de trailer in krijgen. Sorry, maar daar krijg ik tranen van in mijn ogen!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:49

Uhm, fretje : hoe wou je een veulen dan naar de opfok of het natuurgebied brengen? Dragen op je rug of zo ?

Tuurlijk is het voor zo'n veulen ingrijpend om ineens van de merrie gescheiden te worden maar het lijkt mij dat deze even bij moet komen voordat hij de opfok ingaat anders knalt hij zo door draad of sloot en dan ben je verder van huis.

Als hij eenmaal rustig is in het uiteraard beter om in de opfok op te groeien maar dan zal hij toch weer een keer die trailer in moeten !

Bij de een gaat dat nou eenmaal makkelijker dan bij de ander.

Het is in ieder geval een leuk veulen en ik wens blazingboots er heel veel plezier mee !

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:11

fretje schreef:
een veulen hoort mijns inziens niet alleen in een box met hoge muren, echt waar niet! Volgens mij hoort een veulen in een groep met leeftijdsgenoten, op de wei of liever nog in een groot natuurgebied. Eerst even leren paard te zijn!Het eerste trauma is zo te lezen al binnen, het met veel gedoe de paard de trailer in krijgen. Sorry, maar daar krijg ik tranen van in mijn ogen!

ah daar hebben we de eerste persoonlijke aanval!
zeur toch niet zo mens..
Hij komt heus wel in de wei maar ik wil hem eerst een weekje leren kennen...en hij mij natuurlijk en daarom wil ik hem dus eerst leren dat op stal staan normaal is...
Vanaf september komt hij weer in het land...
Dus niet zomaar conclusies trekken....Zo laat je iemand het idee kijgen dat hij/zij zijn paard mishandeld!
En....dat van die trailer...hij moest mee....Oudenhoorn is voor mij niet bepaald om de hoek zoals je hebt kunnen lezen.. en de volgende keer zou het alleen maar erger zijn geweest...en zoals je ook hebt kunnen lezen..geweld was out of the question!!
Hoe wou je het anders doen? (alle diervriendelijke trucjes zijn gebruikt!)

volgende keer kan je beter eerst vragen stellen voordat je "tranen in je ogen krijgt".

(beetje pissed maar het was nodig...sorry)

gr. Angela

ps: Twinklestar.....Thanks!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:13

Oke, begrijp dat je dit opvat als persoonlijke aanval.Klopt, sorry! Misschien komt het door je woordenkeuze zoals drama, stal met hoogste muren! Ik blijf er bij dat een veulen niet opgesloten moet worden, daar zal jij niets aan veranderen. Dat het dier in september weer het land opgaat, had je er niet bij verteld.
Het trailerprobleem begint vaak al jong, daarom is het enorm van belang als een veulen voor t eerst de trailer opgaat, dit bijvoorbeeld te oefenen samen met de merrie, en oefenen zonder ergens naartoe te gaan. Hier kan jij natuurlijk niets aan doen,dat het dier dus blijkbaar niet goed is opgevoed. En mishandelen, dat woord neem je zelf in de mond, en leg je nu op mijn bordje, niet nodig geweest als je je anders verwoord had.
Voor de rest wens ik jou en je mooie veulen een fijne tijd verder!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:40

Zijn moeder was totaal niet meer met hem begaan dus die eerst in de trailer zetten hielp niet..
Echt waar we hebben alles geprobeerd! zoals ik al zei!
Oefenen was ook out of the question want de vorige eigenaren hadden werkelijk geen flauw idee.

Maar dat hij in september het land in gaat had ik niet verteld nee...maar om er nou van uit te gaan dat hij in de stal komt te staan en er nooit meer uitgaat is ook wel een beetje ongewoontjes vind je niet.
dus daarom zeg ik...vraag dat soort dingen gewoon dan krijg je antwoord en ga niet gelijk van het ergste uit...(weet dat dat op bokt heel normaal is maar toch).

maar in ieder geval bedankt voor je gelukswensen...ik wil het gewoon even duidelijk hebben..natuurlijk wil ik alleen het beste voor hem!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:50

Wat een poepie!! Heel veel succes met hem.