zoals jullie al wel eerder hebben kunnen lezen op bokt past mijn oude zadel niet meer, en moest ik een nieuwe. Graziano heeft echter een moeilijke rug, met een hele hoge schoft ed. we hadden er al een aantal tweedehandse dressuurzadels op gehad van een andere ruitersportzaak (kwamen niet aan huis met tweedehandse, dus steeds heen en weer rijden

toen besloten we maar om Fugers te laten komen, omdat ik daar heel veel goede verhalen over heb gehoord. nou, geen woord teveel gezegt hoor! wat een aardige man!

we hadden hem gevraagd om geschikte tweedehandse, en ook nog wat nieuwe mee te nemen. helaas bleek toen hij aankwam dat hij alleen nieuwe bij zich had, omdat hij niks had liggen wat geschikt kon zijn voor gras. wel jammer.. maar goed, wij dus passen.
hij had er twee opgehad, waarbij bij allebei de schoft niet vrij lag.
toen een KN erop.. lag perfect! ik ging er op, beetje gehobbelt, en hij liep best wel ruim en ontspannen. alleen in galop spannende hij wat, maar datt hoeft niet aan het zadel te liggen natuurlijk.
we hadden nog een keer bij de schoft gekeken, lag net goed, maar Fugers zei dat hij het zadel nog wel iets kon opvullen om het helemaal goed te laten liggen.
ik vroeg hoe duur het was.. (waar zit de 'slik' smilie?) uhm.. bijna 3000 gulden. gelukkig heb ik hele lieve ouders die ook nog wat bijleggen, want ik heb nou ook weer niet zoveel geld op mijn bankrekeningetje staan..

het is eigelijk wel wat (beetje boel) meer dan we wilden uitgeven, maar dit zadel lag echt super..
en ik krijg natuurlijk ook nog wat terug voor mijn oude zadel, maar het blijft wel veel geld.
nou heeft Fugers het weer mee om nog ietsjes aan te passen, daarna stuurt hij het op, mag ik er nog 2 dagen gewoon mee rijden (!) en dan pas zeggen of ik het doe, anders neemt hij het gewoon weer mee! vind ik heel aardig, je mag bijna nergens een nieuw zadel op proef hebben.
nou, dus ik heb bijna een nieuw, goed passend zadel

van de ene kant kan ik bijna niet geloven dat ik echt een KN krijg die goed past en ben ik heel happy, maar ik zit ook nog wel een beetje in over de prijs.. ik heb het natuurlijk wel voor grassie over, maar het deel van mijn moeder (ouders zijn net gescheiden

heeft ze net haar financiele zaakjes een beetje rond, kom ik aan met mijn onwijs dure zadel.

laten we er maar vanuit gaan dat een echte KN heeeeeel lang meegaat!