Bij een pony gekeken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Bij een pony gekeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 22:40

Ik ben vandaag (net als Pluutje, toevallig Haha! ) hélemaal naar Friesland gereden (d.w.z., mijn vader heeft me naar Friesland gereden) om bij een pony te kijken. Een 10 jarige palomino merrie, natuurlijk Welsh Cob, naam is Morwen Ravennna. Ze is 1.47,5(jaja, te klein voor mij maar dat weerhoudt mij niet!), mag M2 dressuur gaan starten, wordt samengesteld gestart en doet het ook goed op western wedstrijden. Hoezo veelzijdig...Het was een heel leuke pony om te zien, lief koppie en ook mooi gebouwd en natuurlijk een geweldige kleur! Ze was op stal echt heel erg lief, ontzettende knufel en vooral heel makkelijk in de omgang, vond alles best. Eerst heeft het meisje dat haar nu rijdt erop, zag er goed uit. Daarna mocht ik en Ravenna verschoot een beetje toen ik wou opstijgen, had ik niet verwacht maar dat viel wel te overleven.Tijdens het rijden zelf was ze heel braaf, iets meer voorwaarts mocht wel maar dat zei dat meisje ook al, dat ze normaal sneller was. Ik moest even wennen, voelde toch wel anders en terwijl ik me was aan het aanpassen viel Ravenna in een westernjog, ook apart. Later ging het best goed maar ze is vooral heel betrouwbaar, dat is het belangrijkste eigenlijk. Het was echte en poepie en als we vanavond hebben opgebeld over de prijs(is niet gebruikelijke volgorde, maar we kennen de eigenares goed) en dat niet te belachelijk is gaan we het proberen. Voorwaarde is dat het gaat met Spot, anders wil ze niet eens over verkopen denken.
De enige twee nadelen zijn dat het nog wel een tijdje kan duren voordat we d'r kunnen hebben en dat het een lichte windzuiger is, maar doet ze eigenlijk bijna niet (ik heb het haar niet zien doen). Spannend joh, vind het nog veel spannender dan de vorige keer, het is nu immers al een keer foutgegaan en dat heb ik liever niet nog een keer!
Foto's komen zo gauw het me lukt op ITP, hopelijk straks!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:13

Nou dat klinkt in ieder geval heel positief Margje.Je hebt er een goed gevoel over en dat is tenminste al iets. Succes.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 12:43

Heej die Margje. Ik heb net de foto's zitten bekijken en het is echt een kewl pony hoor. Haha! Echt een super gaaf paardje hoor. Ik hoop dat ze snel naar jullie toe kan en dat spot hij lief vind Lovers }> .


Liefs van Tamaar

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:12

leuk joh!klinkt bijna net zo leuk als die waar ik heen was Knipoog haha
friesland is tha place!!LOL, nooit verwacht dat ik dat ooit zou zeggen..
waar in friesland was jij?
ik ga nu even naar de foto's kijken, ben benieuwd!!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 20:37

Waar in Friesland???Weet ik veel! *LOL* Daar heb je ouders voor he...Ik hoop echt dat het goed gaat met Spot. We hebben dus van de week opgebeld, de vraagprijs is redelijk. Dat meisje was wel erg geschrokken, ze had zich blijkbaar al ingeschreven voor allemaal kwalificatiewedstrijden voor NK Western in september, maar ze wist zelf ook wel dat dat niete cht realisitisch was. De hele familie vond dat ik er heel leuk had gereden(gaaf om te horen Haha! ) dus ze vertrouwen haar wel toe aan ons! Dus dat wordt wel wat hoop ik...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:10

Margje schreef:
We hebben dus van de week opgebeld, de vraagprijs is redelijk. ...


Is ze duur dan?

Verder een heeel tof beestje!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 21:52

Gaat je niks aan Haha! Nee, volgens mij was het €3000,-, is qua ervaring niet zo veel, qua afstamming zekers niet maar ze is wel een lichte luchtzuiger dus gaat er wee wat vanaf. En dat ze tof was wist ik al!!!