Maya is vandaag 4 geworden (jippie!) en vandaag, 2 maart, begint mijn behandeling cullivetsem en allergitum en nog eens (voor de afwisseling, want het werkt bij mij van geen kanten) TKC 97. Dit zijn drie producten tegen zomereczeem. Het probleem is niet de producten van VSM, want die geef je op een boterham, maar de TKC, een middeltje om in de manen t e smeren. Mijn pony kan er absoluut niet tegen dat ik eraan kom met productjes en zeker niet die die en beetje kunnen prikken.
Het spijtige van de zaak is dat ik na drie dagen niet meer met mijn flesje en mijn halster moet afkomen. Vandaag was ze heel blij haar halster te zien ("ha wandelen", of "ha aandacht"), maar het flesje was al heel wat minder. Ik heb zoveel mogelijk koekjes gegeven en terwijl met de fles over het hele lichaam gewreven zodat het niet zo eng meer was. Dan heb ik een heel klein beetje in de manen gedaan, maar niet grondig. Dat was volgens mij al genoeg voor deze keer. Ik hoop echt dat ze haar angst kwijtgeraakt.
Ik vind het zo jammer dat ik nu weer een hele zomer de "lastige madam" moet uithangen