Vandaag kwam ik bij hem en hij was helemaal aan het flippen, echt helemaal doorgedraaid. Hij vloog zijn stal uit en heeft geen seconde stil gestaan. Steeds gillen en schrapen. Toch maar vast gezet aan het hek met een emmer voer. Toen even de schade in de stal bekeken. Het hout was spiegelglad, en alle vocht was erin getrokken. Als je erop ging staan voelde je heel de stal bewegen. Al zijn stro ( we hebben er maandag twee balen in gegooit) was zeik en zeik nat en er was geen enkel plekje droog meer. Ik zakte gewoon bijna tot mijn enkels in de natte drap en zooi. Toen even de schade bekeken bij zijn hoeven. Ze waren helemaal week en zijn stralen stonden wijd open. Gelukkig heeft hij hoefijzers onder, dus de *schade* voel redelijk mee. Met een rot gevoel maar weer op stal gezet. Toen alle spullen in de auto gezet en naar eemdijk ( waar hij nu staat) gereden. Daar alle spullen in mijn kastje gezet en even gewacht tot diegene die de trailer zou rijden klaar was met haar paard. Toen achter elkaar aan naar bram gereden. Bij bram aangekomen, hem uit zijn stal gehaald en hij liep zo achter me aan de trailer op, zonder ook maar 1 voet te twijfelen. Wel even gegild, maar toen was hij rustig. Het leek wel of hij wilde zeggen dat hij zo graag daar weg wilde.
De reis ging verder hardstikke goed. Hij stond steeds achterom te kijken en aan z'n hooi te plukken. Eventjes maakte hij een rare beweging na een hobbel, maar toen stond hij weer even rustig.
Aangekomen op zijn nieuwe stal heb ik meteen op stal gezet, om hem te laten wennen. Hij hobbelde braaf achter mij aan de stal in en maakte meteen kennis met zijn buurvrouw die narrig tegen het schot aan stond te schoppen

Ik laat hem nu achter met een veel beter gevoel dan toen op de boerderij. Hij stond lekker naar de andere paarden te kijken en hij was 10x rustiger en relaxer.
Ik ben nu blij dat ik die keuze heb gemaakt, en ik hoop dat hij daar snel went