Een baantje op de manege

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Een baantje op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:07

Wie heeft er hier allemaal een baantje op de manege?
Zoja,wat moeten jullie doen en worden jullie ervoor betaald?

TS begint:
Ik moet elke dinsdag de paarden van de paddock halen en in hun stal zetten
Ik word er niet voor betaald terwijl het een baantje voor jobstudenten is
Ik moet min 15 zijn en ik was 14 toen ik reageerde,werd aangenomen en nu ben ik 15...moet ik dan betaald worden
Ah,soms krijg ik iets gratis,bv gratis buitenrit op manege paard of een fanta
maar vroeg het me af of ik de enige ben die niet betaald word

zorro

Re: Een baantje op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:10

ik heb geen baantje op een manege. maar je vraag over betaald worden: het ligt eraan of jij zelf betaald wilt worden. vind je het vrijwilligerswerk (niet betaald) of echt een baantje (betaald)? het is natuurlijk wel netjes als ze jou betalen voor wat je doet. je zou eens op internet kunnen kijken wat het minimumloon is voor mensen van jou leeftijd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:41

zorro schreef:
ik heb geen baantje op een manege. maar je vraag over betaald worden: het ligt eraan of jij zelf betaald wilt worden. vind je het vrijwilligerswerk (niet betaald) of echt een baantje (betaald)? het is natuurlijk wel netjes als ze jou betalen voor wat je doet. je zou eens op internet kunnen kijken wat het minimumloon is voor mensen van jou leeftijd.

Tja,ik verwachtte natuurlijk wel dat ik betaald zou worden omdat er JOBSTUDENTEN gevraagd word en geen vrijwilligers
Zouden ze die extra's(heb 1franta en 1gratis buitenrit op manegepaard gekregen ZONDER begeleiding)als een soort 'betaling' zien?
Tja,op je vraag,er zijn natuurlijk risico's aan het werk verbonden
Maar omdat ik het al zolang doe(eind februari/maart)twijfel ik of ik het zou vragen... Ik heb ook op internet gezocht maar vind het niet,meestal is het gemiddeld en een job op de manege is toch anders(wordt geloof ik minder goed betaald)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:43

Ik heb wel een baantje gehad op de manege en ik kreeg heel weinig betaald, gelukkig kreeg ik mn privelessen gratis en als ik iets nodig had kon ik dat ook zo krijgen. Heb er veel van geleerd, maar vond het na 4 jaar wel genoeg geweest.

Wat ik moest doen:

Paarden voeren, hooi voeren, opstrooien, zadelen van de manegepaarden, soms had ik ook bardiensten, helpen met de les, paarden rijden.

Dat was het wel zo'n beetje..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:30

vaak is het toch vrijwilligers werk.. maar als ze er een vacature voor hadden staan dan lijkt het mij een betaalde job, gewoon vragen joh, dan kom je er wel achter..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:37

jah vragen staat vrij. je kan het gewoon heel terloops een keer aan het woord brengen. dan komt het heel anders over dan: zeg word ik ook nog es betaald?? maar kan me niet voorstellen dat iemand dat zo zal zeggen.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:39

Ik werk ook op een manege, ik moet doen: lesgeven aan de kinderen, privelessen geven, paarden rijden en longeren, losgooien, achter de bar, 1 dag in de week de stal (dus opstrooien, voeren enz enz) mee op concour, en natuurlijk de klusjes die erbij horen zoals opruimen enzo. en ik krijg er gewoon voor betaald, maar ik werk er ook 6 dagen in de week.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:43

Ik heb vroeger wel gewerkt op de manege , na school ging ik dan uitmesten / opstrooien / ponies klaarmaken voor de les / voeren / ponies losgooien / rijden van ponies die te heftig waren of stil stonden... ik kreeg er gratis rij-uren voor. Mocht in principe de pony pakken die ik wilde

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:51

Ik heb ook op een manege gewerkt 1 jaar, ik werd wel betaald.
Maar dat was voor mijn opleiding bbl paardenhouderij, dan moet je betaald werk hebben.
Mijn dagtaak bestond uit:

voeren
uitmesten
paarden buiten en binnen zetten
vegen
ziek paarden verzorgen
Beetje schoonmaken
Helpen met mensen die voor her eerst kwamen, leren poetsen en opzadelen.
En verder gewoon iedereen helpen die hulp nodig had met de paarden.

Ik kreeg gewoon het minimunloon

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:12

Ik doe vrijwillergswerk op een manege.

Op maandag ga ben ik er om 4 uur. Ik strooi alle stallen op daarna ga ik voeren en dan de paarden binnen halen en een klaar zetten voor les.

Voor de vakanties ging ik ook nog op donderdag en hielp dan met alle lessen opzadelen, opstappen, afstappen en afzadelen en voeren.

Ik krijg dus neit betaald maar als ik een keer in hooi/stro nood zit kan ik dat altijd regelen en heb al een aantal keren de trailer kunnen lenen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:19

Ik heb je topic verplaatst naar MV

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:02

mijn manege baantje is allround alle voorkomende klussen die er zijn kan en mag ik doen maarja dat is het lot van dochter van de manege eigenaresse he? voordeel mijn eigen paardje en altijd onder mede lotgenoten (paardegekken)

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:18

Ik heb ook op een Manege gewerkt. Ik was er voor lesgeven, verzorgen van de paarden, uitmesten, rijden, me op concoursen, enz. Ik was toen 17 jaar en kreeg een heel laag loon. Daarnaast zou ik een eigen paard krijgen en werden de opleidingskosten voor instructeur vergoed. Daar heb ik nooit iets van gezien. je moet erg oppassen met het werken op een manege. Vaak moet je hard werken en staat er weinig tegenover. Overkomt je wat dan zijn ze je vergeten. Voor jou duizend andere paardengekken. het is ontzettend leuk om te doen maar pas op dat zeje niet bij de neus nemen, Maak goede afspraken over uitbetalen en de te verichten werkzaamheden. Bij mij is het fout gelopen helaas. Niet elke mahnege is hetzelfde natturrlijk.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 18:04

ik heb ook een baantje op een manege gehad en zo af en toe val ik nog weleens in maar heb geen vaste dag meer .toen ik begon was ik 14 en verdiende toen 12 euro per dagdeel.later werd het steeds meer.ik moest voeren opstrooien zadelen inschrijven vegen bak spuiten ragebollen zadels vetten enz

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 21:05

Mmhz,kan ik dan nog vragen of ik word uitbetaald?
En misschien of iemand weet hoeveel ik betaald kan krijgen?
Doe als het goed is +15 paarden binnen,niet allemaal omdat ik ze niet allemaal ken en geen hulp krijg,moet het alleen doen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 21:08

@ Valerm, ik kreeg 11.50 euries per dag en het eten en drinken gratis en mn privelessen,zoals ik hier al eerder heb gezegd. Op een manege krijg je nou eenmaal heel weinig betaald..

@ Blue_star, je kan er toch altijd naar vragen, hoe of wat...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 01:25

Olympia schreef:
@ Valerm, ik kreeg 11.50 euries per dag en het eten en drinken gratis en mn privelessen,zoals ik hier al eerder heb gezegd. Op een manege krijg je nou eenmaal heel weinig betaald..

@ Blue_star, je kan er toch altijd naar vragen, hoe of wat...

Ja kan er altijd naar vragen maar het feit is dat ik niet zo iemand bent dat dat zo eventjes durft vragen Ook werk ik daar al sinds maart ofzo en kan ik nog steeds niet alle paarden binnenzetten aangezien ik ze nog niet allemaal ken

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:34

ik wil volgend jaar bij ons op de manege werken, iemand die ik ken werkt er ook al..

Maar het staat bekend bij de paardenwereld dat je een stuk minder verdient, en je weet dat het zwaar werken is...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:37

Ik heb 4 jaar op een paardenhouderij/manege gewerkt. maar dan wel gratis en alleen op zterdag
Werkzaamheden waren van stallen uitmesten tot toiletteren en van paarden naar buiten brengen tot rijden. En dat was betaling genoeg voor mij, ik heb daar enorm veel geleerd! Je moet het inderdaad niet doen om geld te verdienen, want dat schiet niet op.

kenny4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:12

ik heb ook op een manege gewerkt het is leuk maar wel hard werken! ik liep met zn 2en de hele dag op stal en moest opstrooien voeren lessen helpen enz...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:41

Blue_Star schreef:

Ja kan er altijd naar vragen maar het feit is dat ik niet zo iemand bent dat dat zo eventjes durft vragen Ook werk ik daar al sinds maart ofzo en kan ik nog steeds niet alle paarden binnenzetten aangezien ik ze nog niet allemaal ken

Maar ik denk dat je die stap moet wagen

Het gaat je vast wel lukken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 00:36

Zo ben ik weer
Heb het niet gevraagd,hij heeft het zelf gezegd
Als 'loon' mag ik een 29jarige hengst rijden,zovaak ik wil (manegepaard)
Yippie

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:53

Hey,

Ik werk in de cafetaria (bar, café, kantine hoe jullie het ook noemen )

Verder uit, doe ik ook wel dingen voor de manegepaarden, zoals ze eens uitlaten in de bak, als er iemand hulp nodig heeft voor een manegepaard of pony op te zadelen help ik ook, af en toe in de lessen meelopen (wat nu al niet meer nodig is, ze kunnen het nu alleen) paarden die wondjes hebben zalf opdoen, soms de zadelkamer eens in orde maken (kopstukken tegoei hangen,...) Wandelen met paarden/pony's rond de manege en ze eens laten grazen... Ik maak foto's van de paarden voor m'n site van de manége (http://groups.msn.com/Kattevenia), In de zomer als het echt heel warm is, haal ik alle manége paarden en pony's uit hun stal om ze onder de sproeier te zetten. In de winter poets ik soms alle manegepaarden en pony's op een dag (met nog een meisje)
Manegepaarden toilletteren.... en nog dingen waar ik nu even niet op kom..

En hier krijg ik ook geen geld voor, omdat ik dit ook allemaal uit m'n eigen doe en voor de manegepaarden en pony's. Manégepaarden en pony's doen al zoveel terug voor manégeruiters, dus dit is het minste wat ik voor hun terug kan doen

+ ik koop elke week nog eens 2 hele grote zakken wortelen voor alle manégepaarden en pony's (die dan elk zo'n 8 wortelen hebben)

Wha, ben gewoon verslaafd aan manegepaarden/pony's en wil zoveel mogelijk voor hun doen dat ze het goed hebben