Ik gebruik voor hem 2 zadels, een BR spring en een Passier GG (dressuur dus).
Nou is de Passier in de loop van de tijd steeds minder gaan liggen, hij helt iets achterover en schuift naar achteren.
Ik heb het zadel vlak voor mijn ongeluk nog laten opvullen, er zat ook voor op de rol een stukje leer los dus dat kon dan ook mooi gerepareerd worden.
Na een week kon ik het zadel ophalen en wat was ik pissed…
I.p.v. dat kleine stukje leer terug te plakken o.i.d. hadden ze het er dus gewoon afgesneden!
Nou ja, je raad het al, na hem weer een aantal dagen gebruikt te hebben begonnen de randjes om te krullen en nu zit er dus nòg meer leer los.
Ik denk niet dat het iemand opvalt maar ik zit er dus constant naar te kijken!
Het opvullen heeft ook niet genoeg geholpen en eigenlijk heb ik geen zin meer om mijn zadel daar heen te brengen om nog meer te laten aanpassen, mijn vertrouwen is helemaal weg, mede omdat ze al eerder een singel à 300 gulden de vernieling in hebben geholpen en ook door kleiner leerwerk wat ik gewoon lelijk gerepareerd terug kreeg.
Wat ook meespeelt is het feit dat het zadel altijd op verschillende paarden gebruikt kon worden, ik wil hem niet zo aan laten passen dat ik zometeen de andere paarden er niet meer mee kan rijden.
Ik denk dat we Ozep zeker nog wel even houden en zit er dus over te denken om een nieuw zadel aan te schaffen en aangezien ik al een poosje lyrisch ben van bruin…
Nou heb ik verschillende opties, ik laat mijn eigen zadelmaker langskomen met verschillende zadels van verschillende merken.
Alleen de kans bestaat dus dat er wat aan aangepast moet worden zodat ik niet weer dezelfde problemen tegenkom, eigenlijk vind ik het zonde om een nieuw zadel aan te laten passen, zeker door deze zadelmaker.
Ook ben ik nogal een zeikerd wat kleur en kwaliteit betreft, zo heeft Passier bijvoorbeeld een goor kleurtje bruin -> valt dus al af.
Ik kan ook naar bijvoorbeeld Hulsebos gaan, ik heb echter een paar maanden terug in een Hulsebos van nog geen half jaar oud gezeten en ik vond het een lelijk zadel, met lelijk leer van slechte kwaliteit. Ook vond ik het net of je in een bakje yoghurt zat (om de opmerking van Monica maar eens aan te halen).
Maar…
Ik ben voor anderhalve week terug bij Margreet geweest, lekker buitengereden enzo…en op Gipsy ligt dus een Daaleman.
Echt een fantastische kleur, en super mooi afgewerkt!
Nou wordt dat zadel wel goed onderhouden, maar er wordt ook gewoon mee door de modder gereden en je zag er echt geen gore plekken op ofzo!
Ik heb Daaleman al gebeld en de prijs vond ik nog allezins meevallen!
Komt bij dat ik bij Daaleman echt het idee had als klant behandeld te worden en dus niet zoals bij mijn eigen zadelmaker waar ik het gevoel krijg even tussendoor afgewerkt te worden.
Maar elk voordeel hep zijn nadeel:
Hij zit dus vlakbij Zutphen, dus als er wat aan je zadel mankeert rijd je niet even snel langs…
En ik heb dus nog nooit in een Daaleman gereden, nou ja, voor 10 jaar terug wel maar dat was er 1 van 15 jaar oud.
pfff,
paardrijden valt echt niet mee!

Iemand tips, opmerkingen of andere opties?