Door omstandigheden (en waar de oorzaak ligt kan niemand zeggen) gaat het niet goed met rijden, en willen ze het paardje weer doorverkopen. Komt wel eens voor, zou je zeggen, niks mis mee. Mijn vriendin zou haar graag terug willen kopen, ware het niet dat ze vanwege ruimtegebrek is weggegaan, en ze dus geen stal meer vrij heeft.
Nu komt het 'leuke' stukje: Het wordt mijn vriendin kwalijk genomen dat het mis is gegaan met de paard. Ze ontvangt nu laster mail, waar je niet vrolijk van wordt.
Voorbeeldje? Paar quotejes uit de mail?
[size=9][size=9]- ik zal me ook never tot jouw niveau verlagen,ik verkoop het beest eerlijk zonder gelieg en bedrieg want wat zal ik me schuldig voelen als iemand anders op dat paard rijd,en dan iets breekt,of zelfs nog erger...
- ze geeft nu onverwachtste,gemeene,hoge bokken,waar gevaarlijke situaties uit voort kunnen komen je leest goed dat ik jou beschuldig,
dat je mij een gevaarlijk paard aan hebt gesmeert
- Nou je moest haar is zien, hoe mager en uitgemergelt ik haar kocht
- bij jou kon ze amper liggen in die box (met veelste weinig
stro,gooi er dan ook zaagsel in!) in die ieni-mini box...ze heeft er nog nooit zo goed uitgezien als nu. Ze heeft een fijne stal,een lichtgewichts winterdeken en alles wat ze nodig heeft,het beste kwaliteitsvoer...
- dat schurftendeken wat je ons
hebt aangesmeerd over de telefoon,bij haar schuurplekken veroorzaakt
- Lekker ben jij, je hebt zelf kinderen,en dan durf je zo'n gevaarlijk paard aan mij te verkopen!
- Is er niet in je opgekomen wat er had kunnen gebeuren als ik zonder cap buiten had gereden
- Dan is mijn vraag waarom je dat paard in een mega-kleine box heb gedouwd,met veelste weinig stro omdat ze ervan eet,terwijl zaagsel ook een oplossing + warmte had kunnen bieden,en waarom smeerde je me dat ranzige winterdeken aan dat harstikke schuurt
- we dus bedonderd zijn. Het paard gaat weg, waarschijnlijk naar de handelaar,want wie wil er nou een bokkende ***knol hebben
- Eigelijk heb jij haar helemaal verpest op die manege,ze
word nu goed op de rechterhand getraind, want daar sprong ze heel moeilijk aan in galop en ontspande zich moeilijk.Dat kan alleen komen als er maar duf rondjes op haar gereden word aan de linkerhand.Stom stom stom[/size][/size]
Nouja, je snapt het wel. Overigens ben ik daar vaak zat op stal geweest en hebben alle paarden het goed hoor. Maar wat moet je nou met zoiets? Ik heb het vage vermoeden dat dit alles buiten de ouders om gaat. Mijn vriendin heeft overigens niet gereageert op dit mailtje en er bestaat geen correspondentie van haar kant. Ze heeft tevergeefs geprobeerd de ouders aan de lijn te krijgen. De mails heeft ze aan mij doorgestuurd toen ik vroeg hoe de situatie nou was.
Wat vinden jullie hier nou van? Mijn vriendin is erg ongelukkig met de hele situatie. Ze dacht dat ze een leuk tehuis had gevonden voor de pony, dat dat niet goed ging, is al vervelend genoeg. Maar nu dit erbij, daar wordt je helemaal vrolijk van...

Is er iets wat je kan zeggen tegen zo'n kind om d'r aan dr verstand te peuteren dat ze helemaal fout bezig is? Of zouden jullie zeggen 'laat maar dat is gewoon nog een kind verspil geen moeite' (want ik ben natuurlijk weer zo dat ik me er druk om maak en wil dat dat kind inziet dat ze dit niet zomaar kan maken.....) Dat een jong meisje zoiets durft gewoon... daar kan ik niet bij....
En weer is mijn mening over jonge kinderen en een eigen paard bevestigd (ookal zijn er uitzonderingen) ....