V? @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

V? @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 09:29

Helaas, nog steeds hebben wij voor ons nieuwe 3 jarige ruintje geen mooie naam kunnen bedenken (we hebben hem nu twee weken ), maar ook willen we eigenlijk wachten op het papier en welke naam daarop staat.

Zijn week bestaat normaal uit om de dag rijden, longeren en af en toe een dagje helemaal weide. Gisteren heeft jeroen met hem gelongeerd en hebben we voor het eerst een paar rondjes met het touwtje gelongeerd. Hij pakte het echt al fijn aan. Hij was op de handelsstal nog maar 1 keer met touwtje gelongeerd, maar het ging echt al heel fijn! Rechtsom iets minder dan linksom, maarja hij is natuurlijk pas 3!

Maar dit was niet echt wat ik wilde vertellen... tijdens het uitstappen aan de hand liepen we de binnenbak binnen. Daar was een stalgenootje bezig met een groot blauw zeil }> even kijken, wat zou het jonkie daar van vinden.

Ik heb toen wel even een bakje bix gehaald als overhaal-middel. Toen begon het buiten gigantisch te gieten voor een half uur en konden we rustig ons gang gaan. Het eerst kwartier hebbenn we hem laten kijken terwijl wij over het zeil liepen en daar schrok hij zich al kapot van. Toen met een beetje bix het zeiltje laten bekijken en een handje bix op het zeil gelegd... He! das niet zo eng. Na 20 min had hij de voorbenen erop, en de achterbenen kwamen ook. Die vondt hij wel een stukje enger!

En na een half uurtje liep hij zo achter jeroen aan over het zeil! Hij was wel echt moe na het longeren en het enge zeil! Morgen gaat jeroen weer rijden.

Met rijden heeft hij trouwens wel een beetje last van singeldwang, met het aansingelen gaat het goed en het stukje wegstappen ook, maar als je aandraaft begint hij te bokken (aan de longeerlijn). Nu proberen wij hem al zo veel mogelijk bezig te houden zodat hij er niet aan denkt... en als hij bokt zo veel mogelijk drijven met de longeerzweep... Maar heeft iemand dat anders opgelost?

s_uzanne

Re: V? @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:33

hoort dit hier wel?? ik zie gee nfoto's

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:34

eigenlijk is het de bedoeling om hier foto's te zetten van het rijden ofzo

heel goed van dat zeil ik ga dat mijn 3 jarige ook leren

ik wil je wel helpen met een naam
normaal ging ik mijn paard zo noemen maar ze had al een naam
het is .....velvet

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:45

dit hoort hier niet

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:51

HAW is inderdaad bedoeld om foto's van je paard te plaatsen
Daarom heb ik je topic verplaatst naar Paardenpraat.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:53

Mischien is Veron een leuke naam?

tizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:02

meschien vulkaan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:55

Dit lijkt me eig meer Vvdd