Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) volledig met kapje mee. 

) er geen goede indivuduele aandacht wordt gegeven.. dus dan kun je niet optimaal leren rijden.. en de basis wordt (goed) aangeleerd, maar een klein stapje verder zoals nagevelijk rijden wordt niet op een manege uitgelegd.. moeilijk dus
en de een leert het weer iets sneller dan de ander 
)

Leo_ke schreef:Ik ben op een manege gaan rijden om het beter te leren
Haast iedereen is toch op een manege begonnen? Ik niet, want er was vroeger geen geld voor én een pony én rijlessen, vandaar dat ik nu alsnog les ben gaan nemen.
En zonder die lessen was ik nu nog steeds bij af. Ik heb er tot nu toe al heel veel geleerd.
Maar ik geef toe; voor de fijnere dingen heb je toch een 'eigen'pony of privélessen nodig
;
! (ondanks dat ik met mijn eigen paard in de les meereed.)
.
!) en ze zijn daar op 2 na, allemaal geplaats
, terwijl de ruiter(tje)s van die manege, bijna allemaal onderaan eindigde
.Pattypaard schreef:Blijenata: ik rij ook op een manege maar daar kan je geen prive-les nemen. We rijden meestal in een groep van 6/7 kinderen en als het nodig is pakt de instructeur wel eens iemand appart (bijv. voor pony's die moeilijk bezig zijn en zo diegene die erop zit te zeggen wat ie zou kunnen doen om het goed te krijgen)
.
ploppertje schreef:Als manegeruiter rij je 1x in de week. mensen met een eigen paard rijden meestal veel vaker het is dus logisch dat als je vaker rijd het ook sneller leert. Manegeruiters kunnen misschien ook heel goed rijden ze doen er alleen wat langer over om het te leren!!