ik zal bij het begin beginnen.
5jaar geleden werd tivina geboren. een fokproduct van de merrie van mijn ouders. 3 jaar niets gedaan. toen naar de keuring geweest. die mensen waar ze tijdelijk stond om haar keuringsklaar te make ed konden niet met haar. toen hebben we haar tot haar 4e jaar weer stil laten staan. toen ze 4 was had ik wat lef in me koppie en heb ik haar een zadel opgelegd terwijl ze dan niet kon. dat ging allemaal goed. toen was fem een keer bij mij en toen zei in dat ik wel in de beugel durfde te gaan staan. zo gezegt zo gedaan. niets aande hand. bleef braaf staan. toen weer tijdje niets gedaan omdat mijn ouders d8 dat "mijn" paard te heet zou zijn en niet te houden. dit jaar werd mevrouw hengstig (duhh) toen was de vraag...wat doen we...laten inrijden of dekken. de keuze was gevallen. mijn ouders wouden haar laten rijden. dat is allemaal tegen onze verw8 in heeeel goed gegaan. vandaag ben ik wezen kijken na 2 maanden hoe ze het ohz deed. (ben expres al die tijd niet gaan kijken zodat ik er minder aan gehecht werd mocht ze verkocht worden) dus ik voor de je-weet-maar-nooit me cap mee genomen. maar wel in de auto laten liggen. toen vroeg de stalhouder, wil je dalijk rijden. ik zeg..oke is goed doe ik. dus eerst degene die m rijd erop. ging echt super. en al best veel nageven in de stap enz. toen ik erop. eers uit onwennigheid van mijn kant aan de longe. dat ging lekker. eerst stapje toen drafje. eh...tja ikhou die longe alleen maar vast. jij doet alles zelf dus die heeft ni echt nut nu. ik ga je los make. dus ikke los gerede. ging ook als een tierelier. aan galoperen hoefde je niet eens te drijven. een been op en een been 8ter de singel. keer klikken en voila de galop was er.
daarna afgespote enz enz.
de rekening gevraagt van trainen en pension. na 2 maanden alleen nog maar "kopers" die zeiden dat ze terug kwamen maar dat niet deden. aangezien de kosten voor mijn ouders ook opliepen maar besloten ze naar huis te halen en te koop zetten op inet ed.
zaten we in de auto terug naar huis. zegt mijn vader. ik vind het wel een paard voor jou, als jij de training en pension kosten betaalt mag je m hebben. en dan geef ik arne (mijn broer) een x bedrag dan staan jullie quite.
dus ik er ff over naged8 en tot de conclusie gekomen dat ik het geld er wel voor over had want ja zo heel veel is het niet aangezien ik nu werk heb.
dus ik heb net tegen me ouders gezegt dat ik iederemaand een "stuk" betaal (ik koop eerst het hoofd, dat het rv been enz enz
)dus over een tijdje is ze helemaal van mij, terwijl ze eigenlijk de handel in zou gaan. ik ben echt super blij. morge word ze al weer thuis gebracht en kan ik meteen beginnen
:D:D:Dfoto´s:
het rijden net.
even in het kort,
Tivina, mistralxconcorde, 1,72m, bruin, springpaard, 5 jaar oud
groetjes janneke
.
Als je in de KS kijkt staat een halfbroertje van jouw paard! Antivo...