strandrit IJmuiden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjeetje

strandrit IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 16:45

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: Oven 2 weken ( het weekend van 30 juli ) ga ik met mijn vriend mee een weekend naar IJmuiden. Super gezellig en ik heb er stik veel zin in. Nu is het alleen zo dat hij een toernooi daar moet fluiten en ik me dus overdag alleen zal moeten vermaken. Nu zal dat niet echt een probleem zijn maar ......

Nu vraag ik me af .....weet er iemand daar in de omgeving een plaats waar er strandritten of leuke buitenritten verreden worden ? Dat lijkt me nl leuk ...zeker als het geen super super mooi weer is.

Groetjes My

Sjonniej

Re: strandrit IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:09

Wil je daar dan ook een paard huren, of neem je een eigen paard mee?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:07

Volgens mij zijn er geen stallen in de buurt die paarden verhuren aan particulieren.

Misschien kan je de maneges in de buurt bellen of er al een rit gepland staat.
Van 2 van de drie maneges weet ik bijna 100% zeker dat ze geen paard meegeven naar buiten als je daar niet rijd. Zelfs niet zonder begeleiding.

Veel succes met je zoektocht.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 20:18

thnx .....ik heb helaas geen eigen paard, anders zou het makkelijker zijn om een stal te zoeken. Wil ook helemaal niet eens zonder begeleiding een paard meekrijgen, moet er niet aan denken een onbekend paard in een onbekende omgeving zonder begeleiding ....lijkt me vragen om problemen. Hoopte eigenlijk dat er hier mensen zitten die uit de omgeving komen en iets van een manege wisten waar ik misschien met een bestaande rit meekon

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:38

Ik heb je topic verplaatst naar MV, ik denk dat je daar meer kans krijgt om een naam van een manege door te krijgen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:49

Je mag zowieso het strand niet op tussen 9 en 6 uur dus overdag gaat al niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:33

Hai,

Ik las je oproep over een strandrit, en helaas kan ik je daar niet in helpen. Weet ook zeker dat je nergens bij ons in de omgeving een paard kan huren, en strandritten zijn er sowiezo niet in dat weekend want....(tromgeroffel) de Santpoortse feestweek begint op die dag!
Santpoortse feestweek? huh? was da?

Nou zal ik je ff vertellen, naast IJmuiden, Driehuis niet meegeteld, ligt het dorpje Santpoort. Elk jaar de eerste week van augustus is daar de feestweek, deze week staat de hele week in het teken van het paard.
Zo heb je dus op 30 juli het begin van de feestweek, dan staan er ongeveer 30 aanspanningen klaar om door de omgeving te rijden, heel mooi gezicht.
En dan zondag, heb je het concours hippique, springen, dressuren, bestgaand rijpaard etc. En allerlei bijrubrieken, tuigers, weetikveel, elk jaar verzinnen ze weer wat anders.

Dus misschien is dat leuk om daar een kijkje te nemen! Aangezien alle maneges in de omgeving hieraan meedoen, zal er nergens een duinrit te maken zijn, zodoende.

Als je meer wil weten hierover, kijk even op www.dorpsfeest-santpoort.nl daar staan ook impressies op van voorgaande jaren, en waar het is.

Mocht je ernu heen willen, het is bij de ruine van Brederode, een begrip in de omgeving, dus als je de weg kwijt bent, en je vraagt daarnaar, weet zo'n beetje elke bewoner wel wat je bedoelt!

Groetjes Marjolein

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 18:39

@oscar ...thnx ...niet eens aan gedacht om het hier te zetten ...wel zo handig ...

@Bitch ...wauw ..da's misschien nog wel leuker dan zelf rijden! Daar ga ik zeker een kijkje nemen ...thnx voor de tip