Woensdag les gehad, ging heel erg fijn. Donderdag is ze lekker de hei op geweest met haar eigenaresse en vanavond wou ik verder gaan cq. oefenen met de les van woensdag. Ik zag het helemaal zitten, had de hele binnenbak voor mij alleen, rustig op stal, geen pottenkijkers, ideaal dus! Nou dat feest ging dus mooi niet door.
Madame had er echt geen zin in. De complete trucendoos werd uit de kast gehaald om maar niet te hoeven werken. Dribbelen, staken, kop kantelen, kont uitzwaaien en toen dat allemaal niet bleek te werken werden de echte rotgeintjes van stal getrokken: niet op mijn binnenbeen reageren en er uiteindelijk zelfs compleet doorheen vallen. Beetje lastig rijden dan. 'Prik' met m'n spoor: geen reactie. 'Prik, prik, prik' met m'n spoor: geen reactie.
Ik tot 10 tellen (was echt

Zwaarder geschut in stelling gebracht: een zweepje. Ik rij haar normaal altijd zonder zweep omdat ze daar gewoon ontzettend 'kietelig' op reageert. Alleen even aanraken met het uiteinde veroorzaakt soms al een soort explosie. Binnenbeen. Geen reactie. Prik met m'n spoor. Geen reactie (dus ze heeft kansen genoeg gehad!)
Dan maar het zweepje: niet gelijk een tik (ik ken haar reacties dan!), alleen even subtiel achter m'n been gelegd, even aaien met het kwastje, meer was het echt niet.
En vervolgens geeft mevrouw toch een bok! Echt zo'n vuile kurkentrekker. Maar ik zat nog, dus ze kon gelijk een lel krijgen. Bokken als ik haar alleen maar aanraak met een zweep heeft ze maar te laten, dat doet ze maar tegen haar soortgenoten. Tik. Bok. Tik. Bok. Tik. Bok. Tik. De laatste tik was voor mij (uiteraard!).
Na die sessie begreep ze ineens heel goed wat ik ook weer bedoelde met dat binnenbeen, als ze dat nou gelijk gedaan had, had een hoop gezeik gescheeld.
Ik ben ook de beroerdste niet en toen ze weer braaf was, paar rondjes lekker sjouwen en buigen, was het maar klaar voor vandaag. Uitstappen.
Weer iets nieuws: ik wou m'n deken van de rand van de bak pakken, wil ze ineens niet in de buurt van de bakrand komen zodat ik er niet bij kan. Ze heeft dat trucje al zeker 100 keer gedaan, dus ze moet zich niet aanstellen. Ik ga echt niet afstappen omdat zij zo moeilijk doet. Weer 10 minuten gehannes en uiteindelijk had ik dan toch op een redelijk rustige manier zonder al te kwaad te hoeven worden m'n deken te pakken.
Wil ik die deken op haar kont leggen, geeft die zeikmerrie weer een bok! Net alsof ze voor het eerst een deken op haar kont krijgt!
Van dat fijne dressuur-avondje dat ik in gedachten had kwam dus helemaal niets terecht. Je moet het toch samen doen en als 1 van de 2 echt niet wil dan houdt het op. Maar dat bokken om niets pik ik echt niet! Ik was echt wel kwaad toen ze dat deed!
Ze had dondersgoed door dat ze vervelend was geweest, want bij het afzadelen stond ze onwijs te slijmen! Steeds van die zachte duwtjes in m'n rug, blazen in m'n nek en bedelen om een wortel. En als ze dan zo doet heb ik toch een zwak voor dat beest hoor

Nou ja, hebben we ook weer gehad. Hopen dat het morgen droog is, lekker uitwaaien buiten (ik hou m'n hart vast!) en zondag even spelen aan de longe. Dan moet ze zich maandag wel weer normaal kunnen gedragen.
(Oh ja, voor ik commentaar krijg: ze mankeert niets. Had gewoon een 'ik-ben-een-zeikmerrie-en-ik-heb-geen-zin-dag'