Eerst was ik nog met mijn vriend een boot wezen ophalen, maar ja hoor.. tot overmaat van ramp kwamen de boot en de auto vast te zitten in het land. Dus een tractor geritselt die ons eruit getrokken heeft. Toen hebben we Maaike van het station opgepikt en zijn Maaike en ik afgezet naar de winkel om onze lunch bij elkaar te scharrelen.
Na te hebben gegeten, zijn we bezig gegaan met de zolder. Rond vier uur kwam Dees langs die ook haar steentje bij zou dragen, maar dit hebben we maar uitgesteld tot morgen.
Rond kwart over vijf heeft Maaike een primeur gehad, want toen heeft Maaike Maaike gezien. Beetje verwarrend misschien, maar ik heb een nieuw bijrijdpaard genaamd Maaike. Haar echte naam is Mierdeblom, maar men noemt haar Maaike. Maaike is een vijf jaar oude Friese merrie die maandag wordt beleerd onder het zadel en voor de kar. Ze gaat een maand weg en daarna ga ik haar rijden. Uiteraard hebben we foto's gemaakt. Tevens ook van haar Friese veulen die er nog stond en van de twee shetjes en twee geiten, die daar ook op stal stonden.
Nu zijn we weer in Drachten, hebben wat gegeten en ik ga zo Maaike weer naar Assen brengen.
Tot slot heeft Maaike nog een verrassing gehad, maar daar verteld ze zelf later vanavond wel meer over denk ik.

Hier alvast een paar foto's. De rest volgt nog en worden later vanavond bij ITP gezet. Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden.
Hieronder de foto's van de twee shetjes op stal.. wel te verstaan moeder en kind.. zijn het geen droppie's?

Hieronder Maaike met het veulen van Maaike. De naam van het veulen weet ik zo een twee drie niet. Is het geen leuk stel die twee?

Hieronder vijf foto's waarop mijn nieuwe bijrijdfries te bewonderen is. Het is een vijfjarige merrie genaamd Mierdeblom, maar ze noemen haar Maaike. Op de foto's zie je haar alleen, maar ook met mij en met Maaike.
Hieronder een foto van mij met het veulen van Maaike.
Ook staan er nog twee geiten op stal.

Moet je vooral eens op die ogen letten