[nf] Rosa op de keuring in Gasselte 02-07-2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

[nf] Rosa op de keuring in Gasselte 02-07-2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:37

Hier is mijn verslag over de keuring in Gasselte. De foto's zijn dankzij Arlette en mijn vader. Mijn eigen foto's moeten vandaag nog ontwikkeld worden.

Op vrijdagmiddag had ik Rosa gewassen en toe ze bijna opgedroogd was heb ik haar op stal gezet, want wij moesten de trailer gaan halen die we in Nieuw Vennep gehuurd hadden.

Bij de politie hadden we vanalles na gevraagd en die zeiden dat wij met onze auto gewoon de trailer met een B rijbewijs mochten rijden. Eenmaal in Nieuw Vennep bleek dit niet zo... we kregen de trailer niet mee. Wat nu!!?? Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om de paardentaxi mee te nemen. Mijn vriend heeft wel zijn vrachtwagenrijbewijs, maar mag geen trailer trekken... stom.

's Avonds Rosa ingevlochten. Dit was erg lastig. Ze had namelijk 3 dagen op stal gestaan... dus had een hoop energie en daarbij had zem inder voer gekregen om nog wat af te vallen. Ze was dus enorm druk. Ook was het lastig haar manen te vlechten... want ze had voordat ze bij mij kwam zo staan schuren dat het allemaal plukjes waren... maar uiteindelijk toch nog redelijk gelukt.

Vlug naar huis... om 10 uur lagen we in bed. Om 3 uur 's cohtends ging de wekker alweer... zucht... gaap. Om 4 uur waren we bij Rosa. De spullen in laden. Roos in laden en op pad.
Sjee wat heeft ze in het begin die wagen in elkaar lopen trappen... uiteindelijk kwamen we erachter hoe het raampje van de cabine en het achterstuk open kon en we tegen haar konden praten. Daar werd ze rustig van en ging het een stuk beter.

Om half 8 kwamen we op de manege in Gasselte aan. We waren de eerste! Roos verder klaar gemaakt en om half 9 bij de meter in de rij gaan staan. Rosa werd op 1.30 1/2 gemeten. Super klein maatje dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen meer als een uur daar staan wachten tot we aan de beurt waren bij de stamboek opname. De eerste bekende die ik daar tegen kwam was Arlette. Hartstikke leuk dat je er was!

Afbeelding

Afbeelding

De stamboek opname ging best goed, denk ik. Je krijgt pas later het formulier opgestuurd... maar kon het een en ander van de jury opvangen. Dit was goed en dat was mooi etc. Dus dat zal wel redelijk zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we Rosa lekker op de wagen gezet en konden we zelf even bij de rest kijken. Een vriendin van mij deed mee met een halfzusje van Rosa en een pony van dezelfde stal als Rosa. Namelijk Angels Ditch Dear Dorinde. Zij deed mee met de tweejarige merries. Daar werd ze met een eerste premie de koploper in haar rubriek. Ook heb ik mijn eerste verzorgpony gezien Comm's Forest Nerine. Zij werd ook met een eerste premie koploper in haar rubriek.

Toen was het de beurt voor Rosa. Men. Rozema hielp mij met het voorbrengen. Het ging eigenlijk best goed. Toch eindigden we op de 6e plaats met een tweede premie. Er waren een hoop goede merries in haar rubriek, er werden 4 eerste premies uitgedeeld. Dat was jammer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb toen later nog aan een jurylid gevraagd wat we konden verbeteren. Haar antwoord was dat ze erg weg zijn van haar type, daar waren ze helemaal gek op en erg over te spreken. Maar ze vonden haar bewegingen nog wat te matig. Ze was wat haastig en liet niet alles zien. Dat kon komen doordat we net met trainen zijn begonnen en dan gaan de bewegingen altijd achteuit. Maar goed het is wel iets waar we goed mee bezig kunnen.

Uiteindelijk was de kampioenskeuring waar Angels Ditch Dear Dorinde beste jeugd werd en Comm's Forest Nerine beste zogende merrie kleine maat werd en uiteindelijk ook algemeen dagkampioen!

Rond half 3 gingen wij weer richting Leiden. In het dorp stond Roos echt nog herrie te schoppen, maar eenmaal op het mooie asfalt ging het perfect. Zij was natuurlijk ook bek af. We hadden al een dag van 12 uur erop zitten.
Rond half 6 kwamen we weer op stal aan. Rosa lekker op stal gezet met lekker biks en wij gingen de wagen terug brengen naar Nieuw Vennep.

Het was me het dagje wel en ik denk ook dat ik nooit weer met m'n pony naar een keuring zo ver weg ga... maar het was zeker wel erg leuk en leerzaam.

Lielle

Re: [nf] Rosa op de keuring in Gasselte 02-07-2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:43

WD ->VvdD

Eilinora

Re: [nf] Rosa op de keuring in Gasselte 02-07-2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:46

als ik deze foto,s en het verhaal lees raak ik helemaal in de zenuwen.
mijn pony moet over 2 weken ook naar de keuring maar er moet nog het een en andere gebeuren met haar.

maar is wel mooi dat je toch nog een 2e premie hebt gehad,beter dan geen premie.