Waarschijnlijk zal ik nu voor deze pechvogel nooit meer een da nodig hebben behalve voor het inenten... maar dat is alleen maar positief, toch?

Ze is uitgebreid voor ziektekosten verzekerd, leek me in Kaminka's geval wel handig!

Kaminka blijkt trouwens een hangend rooster te hebben, fijn, dit heb ik dus nooit geweten.

De Da kon mij trouwens precies vertellen waar de rijtechnische problemen met Kaminka lagen en waar ze door veroorzaakt worden. Zelf heeft de DA ook fanatiek gereden, dus het is wel leuk om de mening van zo iemand te horen. Haar mening: mannenpaard, erg leuke gangen, maar moeilijk tot extra activiteit van het achterbeen te brengen waardoor ze erg zwaar in de hand zal zijn en alleen met heel veel gerichte training misschien wat zal verbeteren. Probleem bij Kaminka zit in de combinatie van opvoeding (weinig respect voor mensen), karakter (nergens van onder de indruk, liever lui dan moe), bouw (iets overbouwd en wat op de voorhand gebouwd), en wijze van bewegen (heel ruim, maar niet bepaald een flitsend snel achterbeen of zo).
Oké..... dit wisten we allemaal al, maar ik vond het wel grappig om dit van een DA te horen! Het leek haar een hele opgave om Kaminka goed dressuurmatig te rijden en springen leek haar levensgevaarlijk

Maar goed, klunsje zit in de verzekering en dat scheelt mij weer buikpijn!