Zwemmen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 08:23

Hey ,
ik heb een vraagje:
als je met de paarden gaat zwemmen , en je zit in diep water , als je dan op je paard gaat 'zitten' , zinkt hij dan niet?

Groetjess

Sjoert

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:33

VMR => JVMR

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 09:16

niemand?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:21

Ik ga ook regelmatig het water in met Iris,
maar meestal tot de schoft, nooit helemaal zwemmen,
Je paard kan je gewicht houden (mits je een beetje in verhouding blijft met zijn lichaam, zou niet als je bijvoorbeeld redelijk gezet bent en redelijk lang op een shetje gaan zwemmen)
Het zou iig moeten kunnen, maar zelf zou ik het nooit doen,
gewoon armen om het paard zijn nek slaan en je benen langs het lijf laten hangen (dus zegmaar horizontaal met het lichaam meegaan)
als je verticaal gaat kan je trap krijgen van zijn benen (geloof me, das geen pretje van die maaiende hoeven, helemaal met hoefijzers)

Het is iig een risico wat je zelf neemt als je erop blijft zitten, maar alles heeft risico's, ikzelf zou iig dat risico niet nemen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:53

Als je paard echt gaat zwemmen (dus van de grond) moet je van z'n rug en kan je er naast gaan zwemmen.

Als je een keer gaat zwemmen, wil ik je een tip geven. Hou je schoenen aan!!! Dat deed ik dus niet en toen is het paard op mijn blote voet gaan staan. Heel dom natuurlijk van mij.

vaagsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:29

Paarden zijn heel sterk. als je erom gaat zitten zakt ie toch ook niet door z'n benen? hij kan heus wel zwemmen!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:58

En in water ben je volgens mij altijd iets lichter toch?
Dus als het paard je normaal kan houden, kan hij je in water helemaal houden lijkt me....
En verder is wel datgene wat Ilkkah zegt een slim plan...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:44

Dat is absoluut niet waar wat je nu zegt Vaagsel:
Het is even wat anders of een paard door het water loopt (heel veel weerstand tegen de benen) dan gewoon op het land.
Hij kan heus wel zwemmen, dat is waar, maar als er iemand opzit wat totaal niet met de paard/mens verhoudingen klopt dan is dat echt wel gevaarlijk,
normaal staat je paard met 4 benen op de grond, maar dan zwemt hij ermee, dan is hij toch een "zwakker" dier, zeker als er nog iemand opzit,
het kán wel, mits het goed gedaan word, en je beetje klopt met de paard/mens verhouding.

@Anouar15:
Hihi, ik begrijp wat je bedoeld, tis puur een kwestie van opletten,
Ik kreeg ook vorige keer een trap van iris onder water, deed ook echt te zeer, dikke enkel naderhand, sneetjes op mijn voet,
maar was puur omdat ik even niet oplette,
want om nou met je schoenen in het water te gaan, beetje overdreven denk ik

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:48

Ik ga niet meer zonder schoenen hoor. Het was echt geen lomp paard waar ik mee was, maar door het water zag hij gewoon niet waar hij zijn voet neerzette, tja, op mijn voet dus. Met als gevolg: een voet die misvormt is. Had ik nu maar schoenen aan gehad. Als je gewoon van die gympjes neemt.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:10

nouik zou dr niet op gaan zitten. hier in de buurt is een grote plas en daar is een keer een meisje met groot paard (meisje was aardig klein jaar of 13 en heel dun) gaan zwemmen en het paard is verdronken. zij was echt heel ligt dus opzich maakt gewicht dan niet uit.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:12

Als je goed in evenwicht zit, en je stoort het paard niet in zijn bewegingen, kan het geloof ik wel. Ik denk ook niet dat je dan echt 'zit', zoals gewoon. Je zweeft meer, dacht ik ooit eens gehoord te hebben. Ernaast zou ik niet doen, met als reden die die Anouar15 aangaf, en dat je een schop kan krijgen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:36

Anouar15:
Tja, je moet gewoon heel goed zelf opletten waar je staat en je paard loopt,
altijd tegen je paard aangeleund lopen met je schouder, dan loop je zegmaar "schuin" en dan kan je paard echt heel moeilijk op je voet komen te staan.
Maargoed, als ik zie wat jou is overkomen, begrijp ik jou punt wel.

Voor de rest ben ik het met Cynthy eens, zolang je je paard niet stoort ed kan het best.
En idd, NOOIT ernaast gaan zwemmen, dan kan je echt een doodschop van het paard krijgen (waar het paard verder niets aan kan doen), die kan zo even je been breken, of een arm oid,
ernaast is echt levensgevaarlijk, of ernaast zweven, of erop, nooit ernaast als hij zwemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:05

Nee hoor, in het water ben je natuurlijk lichter.. Maar niet met zn allen..ik kan het niet echt uit leggen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:16

Ja dus je paard ook Miirthe

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:18

Zinkt hij dan niet, haha

Ik weet het niet. Als je paard zwemt, en jij zit erop, zit je er nooit echt helemaal op. Ik bedoel, ja, een beetje moeilijk uitleggen. Maar je 'drijft' zelf ook een beetje, je lift als het ware een beetje mee.

Mijn vriendinnen blijven allemaal ook op hun paard zitten als ze gaan zwemmen, ook zonder voeten op de grond.

Ik denk dat als je je paard niet hindert, en hem zelf laat zwemmen, dus niet teveel wil helpen enzo, dat het geen kwaad kan.
Maar ik vind zwemmen zowiezo maar niks als je paard geen grond meer onder zijn voeten heeft...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:42

Nouja, ik denk dat - net wat Ilkkah zeg- de paard/mens verhouding klopt, het wel kan je lift idd mee, ik heb het zelf nog nooit gedaan, wil ik wel, maar eerst even een paard vinden idd ernaast liften, of erop liften..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:57

Haha ik denk wel dat het kan, maar zou er toch maar naast gaan zwemmen, voor de zekerheid

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:17

iedereen zegt : niet ernaast gaan zwemmen ! en jij zegt : zou er toch maar naast gaan zwemmen voor de zekerheid

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:49

Neee!! je moet er absoluut niet naast zwemmen, dan krijg je dalijk ineens een hoef in je buik/been. pijnlijk...

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:52

Doe het gewoon met iemand die al wel met zijn paard heeft gezwommen..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:57

TerrorBabyNL schreef:
Neee!! je moet er absoluut niet naast zwemmen, dan krijg je dalijk ineens een hoef in je buik/been. pijnlijk...

precies.