Het begon gisteren eigenlijk al, dat ik normaal gesproken altijd alles heel ruim plan. Ik had uitgerekend dat ik om half 1 weg moest maar opeens zat ik dat 's morgens nog eens na te rekenen en opeens schrik schrik bleek dat ik al om half 12 weg moest.
Dus ik haasten, stressen enz. en uiteindelijk reed ik om 5 voor 12 weg.
Ik had een routeplanner van de ANWB uitgedraaid en deze klopte van geen kanten. Ik stond in een dorpje waar ik helemaal niet moest zijn en heb daar bij een tankstation maar even de weggevraagd.
Vervolgens reed ik in Maasdijk ook nog verkeerd en stond in de file voor Hoek van Holland. Erg fijn! Na de manege gebeld te hebben bleek dat ik moest keren dus dat heb ik toen maar gedaan.
Uiteindelijk daar aangekomen, gauw opgezadeld en los gaan rijden. Die

Alleen baalde ik dat hij een paar keer hoestte bij het losrijden want dit ging zo goed de laatste tijd.
Als 4e mocht ik de ring in. Ik probeerde gauw een rondje te rijden en ging nog even van hand veranderen toen Fitz opeens iemand de protocollen zag halen en helemaal in de stress raakte.
Gelijk daarna kreeg ik het belsignaal en moest ik beginnen dus geen extra rondje meer voor mij.
In de proef sprong Fitz dus bij het bewuste hok en de kantine weg maar op zich had ik dat wel voldoende hersteld.
Maar doordat Fitz toch die spanning in zijn lijf had, houdt hij zich heel erg vast en komen mijn hulpen ook niet lekker door. Daardoor liepen de appuyementen niet fijn en het oude probleem, de rechter travers, stak ook weer de kop op.
Ook was hij wat mat en dan gaat hij iets duiken.
Op zich toen ik de proef uitkwam wist ik wel dat het niet goed genoeg was voor een goede klassering maar ja, je hoopt tegen beter weten in van wel.
En omdat ik heel vaak niet fijn rijd en dan toch hoog sta, heb je misschien ook wat andere verwachtingen.
Afijn, toen de uitslagenlijst er kwam te hangen, stonden de 2 Leontine's die er mee deden (toeval?) onderaan.
Het was toch wel een enorme teleurstelling voor me, omdat ik natuurlijk bij de 1e voorselectie bij de 1e vijf had gezeten en dan verwacht je wel iets meer.
Mijn instructeur probeerde me op te peppen met het idee dat ik toch maar mooi bij de beste 10 van het district zat, en dat is natuurlijk ook wel zo, maar ik had zo graag naar Ermelo gewild...
Alleen moet alles daarvoor kloppen en dat was gisteren gewoon niet het geval. Jammer maar op naar de zomerkampioenschappen!