het zit zo:
ik was op de boerderij, en er was een beginnersles. de paarden zaten elkaar een beetje te sarren, en opeens gaat er een vandoor en de andere mee. 2 van de 3 meisjes vallen eraf. ik probeer Claus (een lief paard, die verder nooit iets doet ) te pakken, ik sta bij zijn hoofd, hij draait zich om en trapt naar de pony achter mij....maar dat was dus tegen mij aan in me rug.
ik val op de grond en heb het vet benauwd. als ik iederen moet geloven klonk het vet hol. ik had bloed opgehoest en toen werd syl (instructrice en stalhoudster) tog wel bezorgd. ik heb heel ff liggen schreeween en gekropen. ik lag op de grond en wou meteen opstaan, maar dat mocht niet (het deed eigelijk best wel pijn) maar toen ben ik gelijk neergelegd op me rug en 112 gebeld. ik heb daar een hele tijd in de bak gelegen *koud!!* en na een hele tijd kwam de ambulance met gillende sirenes en 3 politieauto's ook met sirenes aan.... was wel grappig. lianne (mijn beste vriendin van daar) kon het allemaal niet meer aan en moest huilen ook omdat het precies op haar verjaardag was. ik kom daar met de ambulance in het ziekenhuis aan en syl was met me mee... maar er was een probleem: ik heb altijd vette lol met haar.. dus nu lag ik ook helemaal flauw en dat deed ZEER!!! echt neit grappig meer. toen foto's gemaakt en zegen we dan rib nummer 9 (mijn geluksgetal) was gebroken. toen moest ik een nachtje blijven op de kinder afdeling. maar nu gaat het nog 6 weken duren voordat de pijn niet meer zo heel erg is en het kan nog heel lang duren voordat het helemaal over is.
ik heb nu vakantie en we zouden net deze week een springwedstrijdje hebben en ook nog een dressuurwedstrijdje

groetjes noortje
ps. ik heb me berichtje niet mer doorgelezen op spelfouten omdat ik erg veel pijn heb... sorry...