Wat is een slof?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Wat is een slof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:55

Ik las net een Topic over een slof, en ik had geen idee wat het was. Wel dat iedereen er flink tegen was, maar wat is een slof, wat doet hij en wat kan hij kwaad doen bij je paard/pony?

En zijn mensen die tegen de slof zijn ook tegen zo'n hoofdstel zonder bit, waarmee je de neus kan breken. Ben even de naam kwijt.

En wat vinden jullie nog meer niet kunnen die er wel zijn?

Kwanyin

Re: Wat is een slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:05

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 06:50

idd met een slof wordt een paard gedwongen zijn hoofd omlaag te houden als je de slof kort neemt.

ehmm wat ik eigenlijk niet vind kunnen zijn sporen met wieltjes Boos! Ja
en ik ben tegen slagers Ja Ja Ja
hmm ja een hoofdstel waarmee je de neus breekt??waar is dat goed voor?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:24

sporen met wieltjes hoeven helemaal niet scherp te zijn hoor! ligt maar net aan het gebruik ervan, natuurlijk moeten ze in goede handen komen (of aan goede voeten) maar dat geld ook voor gewone sporen! een hoofdstel waarmee je de neus breekt zomaar bestaat niet.. Een hackamore kan (wanneer het in de verkeerde/onkundige handen valt) het neusbeen idd breken maar daar moet je wel je best voor doen waarschijnlijk..
Niet meteen zo reageren ChingYi Knipoog je weet niet wat erachter zit..

een slof kan (ook weer wanneer het in goede handen valt) ook erg veel goede dingen voortbrengen, dus het paard gaat beter bewegen in zijn rug enz. Ook zijn er een hoop mensen die een slof gebruiken bij jonge paarden die zich nog wel eens heel sterk proberen te maken en zo kan hij zijn kop de lucht niet in smijten, maar bij het rijden zelf hangt de slof dan gewoon harstikke los en is er dus nix mis mee

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:25

ChingYi schreef:
idd met een slof wordt een paard gedwongen zijn hoofd omlaag te houden als je de slof kort neemt.

ehmm wat ik eigenlijk niet vind kunnen zijn sporen met wieltjes Boos! Ja
en ik ben tegen slagers Ja Ja Ja
hmm ja een hoofdstel waarmee je de neus breekt??waar is dat goed voor?

sporen met wieltjes zijn soms vriendelijker dan zonder. De wieltjes zorgen ervoor dat de spoor afrolt, en de druk van de sporen wordt over een groter oppervlakte verspreid zodat het veel minder pijn doet(heb zelf maar iemand met een sportschoen op je tenen staan, of iemand van hetzelfde gewicht met een naaldhak Haha! )

En slagers zie ik ook geen probleem. Paard gaat stressloos en pijnloos en zijn dood lichaam kan nog gebruikt worden, waar die toch niets meer van voelt Haha!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:41

Als je met een Hackamore het neusbeen van je paard wil breken, moet je echt zo lomp hard trekken. Dat kan eigenlijk niet hoor.
Een Hackamore is een ideaal ding, als je er voorzichtig mee rijdt. Mijn paardje reageert veel fijner zonder bit namelijk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:03

Verplaatst van VMR naar JVMR.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:38

een slofteugel kan in verkeerde handen veel kwaad doen, ik rij er soms mee (dat is dus hooguit 1x per 2 maanden) en bij mij hangt ie dan ook los..... mijn paard kan zich erg sterk maken, en als ze iets anders in haar hoofd heeft, is het zelfs voor mijn instructeur moeilijk om het voor elkaar te krijgen............. maar ik zou absoluut nooit een slof gebruiken om mijn paard in de krul te trekken oid. dan is het absoluut verkeerd gebruik!!