. Maandagochtend is het 'spektakel' begonnen. Op naar stal om de paarden te poetsen en de zooi in te pakken. Na een beetje moeilijke trailerrit zijn we dan toch veilig en wel aangekomen op de plek van bestemming.
. We lopen op ons gemak de mooie kantine van de manege binnen, en melden ons bij de balie. Een man wijst ons de stallen en de plek waar we onze spullen kwijt konden. Mooie stallen
en zeker een hele mooie kast. Eerst maar eens de paarden uitgeladen en lekker op stal gezet met een strobed tot hun knieen
. Super stallen en Metel en Shanna direct van het stro eten. (dat lekkers hebben ze thuis niet
) De zooi uitgepakt en na een uurtje de paarden van stal geplukt en op ons dooie gemak maar gepoetst en gezadelt. We hebben de eerste dag maar lekker in de mooie maar hele warme binnenbak gereden. De paarden van na onze verbazing echt super rustig, Metel een Shanna stapte lekker op het gemakje rond
. Mooi dat wel want van de zomer gaat Metel toch echt wedstrijden starten
( B ruiters op gepast }>
) Ongeveer een half uurtje gereden en op stal gezet. Op naar het huisje en daar (weer
) de troep zijn plek gezet, wat gegeten en lekker naar het zwembad
. De dag was gevlogen en we waren blij om in bed te liggen. De volgende dag (dinsdag) natuurlijk uitgeslapen
(daar is tenslotte vakantie voor
) Lekker ontbeten met overheerlijke broodjes
. En toen naar de twee devils
die op stal ook lekker van hun hooi stonden te genieten. ( ik ga toch echt voor de broodjes
) Uit de stal geplukt en (ja weer) gepoetst en gezadelt. Maar vandaag niet de bak in maar de natuur verkennen. De manege afgestapt en een stukje over het fietspad en taaaaadaaaa een prachtig bos.
De weg verkennen gaat de eerste dag altijd moeizaam, maar we hebben toch de manege terug gevonden
. De rit verliep overigens goed niets geen last. In de trailer onder weg is idd een 'bekende' liefde op gebloeit
dus Shanna liep als een haasje achter Meneer aan
. De avond daarna weer gezwommen en dit keer lekker frietjes wezen halen.
. Woensdag 'weer' uitgeslapen
en 'weer' ontbeten ( wel logisch idd
) Toen 'weer' naar de paarden
Haha nu niet denken dat het saai was want het was een toppie week
. Dit maal een langere rit gemaakt van zo'n anderhalf uur
. De weg leidde over een hoge heuvel met een sprongetje
( Met andere woorden een boomstronk die de weg versperde
) Toen de berg weer af en lekker een mooi breed zandpad waar gescheurd kon worden
Uiteraard gedaan
En o wat kunnen die 2 hard zeg. De avond zijn we uit eten geweest en hebben dit niet het zwembad maar gewoon het bad genomen
.Donderdag zijn we met zijn 3en wezen rijden Roel, Peggy ( vriendin van mijn broer) en ikje gaan rijden. De zelfde route gereden als woensdag.
S'avonds hebben we een 'liefdesmenu' gegeten in 1 van de restaurants. Was erg lekker en zelfs onze veel vraat ( Roel) heeft het niet op kunnen krijgen
Wie belt de krant???
. Na het eten terug naar het huisje. De avond heeft voor mij niet lang geduurt want naar een aantal uur was ik zo moe dat ik in slaap ben gevallen op de bank
.Vrijdag de laatste dag alweer. Jammer genoeg moesten we weer naar huis
. Ik kon het niet laten om nog maals de paarden op te zadelen en nog een klein ritje te doen. Hebben we gedaan het was heerlijk. Toen snel afgezadelt en de spullen in de auto. In middels waren mijn ouders geariveerd, trailer voor de auto paarden erin en het einde van deze week van over.
. Ik kom net terug van stal en de paarden staan al lekker weer te eten vanavond terug naar stal om te voeren en dan lekker mijn bedje in. Het was een geslaagde vermoeide week maar het was O zo leuk en volgend jaar doen we het zeker over. Over een paar maanden heb ik weer zoiets en ik hoop dat het net zo leuk is
.Groetjes van Tamaar