Hoe zijn jullie aan je verzorgpony/bijrijdpaard gekomen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Hoe zijn jullie aan je verzorgpony/bijrijdpaard gekomen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 13:00

Ik wou het gewoon is weten Beetje nieuwschierig Bloos Want heb zelf hier in de buurt super mooie haflingers gezien die ik graag wil gaan verzorgen Maar ben een beetje een schijtert om het te vragen Bloos Dus tips welkom En hoe oud zijn jullie Ik ben zelf bijna 21 (Zouden mensen dat raar vinden bijna 21 en dan nog een verzorgpony/bijrijdpaard??)

Groeten haffiefreak

Kanzi

Re: Hoe zijn jullie aan je verzorgpony/bijrijdpaard gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:38

Ik ben zelf geen bijrijder maar heb er wel eentje Haha! .
Zij is 22 en rijdt op mijn E-pony.
We hebben elkaar gevonden via een advertentie op marktplaats.nl.
De meeste eigenaren hebben een voorkeur voor 18+, dus dat zit wel goed.
Als je het eng vind om te vragen is het misschien een idee om een briefje door de bus te gooien? Kunnen ze er ook nog even over nadenken.
Het ergste wat je dan kan gebeuren is dat je er niets meer van hoort.
Succes er mee!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:57

Toen Memuska niet meer mocht dressuren, stelde de eigenaresse van Twister me voor om eens met hem te rijden. Dat vond ik wel een fijn idee, maar eigenlijk kwam het er nooit van om iets concreets af te spreken, tot ze plots onwel werd in de les. Toevallig stond ik aan de kant en vroeg ze me of ik hem wou overpakken. Zo gezegd zo gedaan, en eigenlijk beviel dat ritje me wel! Daarna spraken we af dat ik hem vrijdag en zaterdag zou gaan rijden, omdat zijn eigenaresse dan niet zoveel tijd heeft.
Nu is de eigenaresse van Twister goed bevriend met de beide eigenaresses van Pieterke. Eén van hun ging een aantal maanden naar het buitenland, en omdat ik met Twister reed vroegen ze me of ik mss ook op Pieter wou rijden... Sure! Ook toen de andere eigenaresse terug was bleven ze nog regelmatig bellen als ze geen tijd hadden, zodat ik met hem kon rijden.
Vervolgens kwam de eigenaar van Passim aangelopen. Hij en zijn gezin gingen die zomer drie weken op reis. Als ik zin had, mocht ik Passim verzorgen. Eerst dus eens een les met hem genomen terwijl de eigenaars er waren, daarna hem al drie dagen verzorgd toen ze een weekendje naar Disney waren. Regelmatig krijg ik een telefoontje: "als je zin hebt mag je hem rijden op die en die dag... zoniet wordt ie wel in de wei gezet!" Uiteraard laat ik hem niet staan, heerlijk dier Knipoog
Vorig jaar kwamen dan de eigenaars van Kiskil vragen om hun pony een keer per week "bij te vijzen" en intussen is Santos er ook nog bijgekomen.
Ik ben dus eigenlijk nooit zelf achter een paard gegaan, ik heb nu al werk genoeg Bloos
Ik zou gewoon even langsgaan, nee heb je en ja kan je krijgen! Veel succes!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:16

Ik heb lang geleden iemand leren kennen via marktplaats. Tijd geen contact meer mee gehad en msn gesprek weer begonnen en gevraagd of zei nog verzorgpony wist. Uiteindelijk ben ik haar pony gaan verzorgen!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:21

nou of ze vragen het aan mij of ik vraag het gewoon of die mensen meschien iemand willen of zoeken die hun paardje mag verzorgen en/of berijden. als je het op een nette manier vraagt is er niks aan de hand hoor:D

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:09

ik heb m'n verzorgpony via marktplaats gevonden, ik denk dat dat toch wel de grootste site is waar mensen een bijrijder of verzorgpaard hebben gevonden.

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:47

Ik heb mijn verzorgpony via mijn zus gevonden Haha!
Mijn zus verzorgt 2 paarden van bolletje hier op bokt, en een keertje vroeg me zus of ik indy wou verzorgen omdat bolletje had gevraagd of ik nog een verzorgpony zocht, want bolletje kent de eigenares van indy. Dus mijn zus eerst wezen kijken, en toen ik mee, was helemaal te gek, en ze was nog drachtig ook en nu staat ze lekker met der veulentje op de wei. En mijn zus en ik hebben ook nog een eigen paard sinds februari Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:14

VMR -> MV

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:21

ik heb mijn verzorgpony via iemand die mij les gaf en die vroeg of ik victor wou verzorgen omdat de eigenaaresse dat niet kan omdat ze ziek is en dat wou ik heel graag ik durf zelf ook niet naar iemand toe te gaan en te vragen van mag ik deze pony verzorgen
groetjes josjelover

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:42

ik heb mijn shetlanders van vrienden van mijn ouders. ik had mijn ouders gevraagd of ze als ze bij hun gingen eten even wilden vragen of ik hun shetlanders mocht verzorgen, maar ze hadden al iemand. dus ik naar de manege waar ik reed vragen of ik mocht verzorgen, maar die waren allemaal bezet. ik dacht van: ik laat het wel even rusten en wacht wel af. paar weken later belde de eigenaresse van de shetlanders of ik ze nog wilde verzorgen.. ja dus! Haha! die verzorg ik nou met een vriendin van mij (donaldlover). en 2 maanden later kwamen er manege paarden vrij en nu hebben mijn vriendin (donaldlover@bokt) en ik allebei een manege paard om te verzorgen, dubbelop eigenlijk, maar daar heb ik geen last van. ga op maandag woensdag zaterdag naar donald
dinsdag naar de shetlanders.

gewoon vragen is het beste, via een briefje maak je minder indruk en dat is toch wel belangrijk als je een goed figuur wil slaan. en wees geduldig. nee heb je en ja kun je krijgen!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:35

De huidige eigenaren hebben het aan me gevraagd Lachen Ik was bezig bij andere paarden, toen hij langskwam voor aanvakelijk 1 keer per week rijden, maar het werd bijna elke dag Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:00

Toen ik een jaar of 6/7 was stond Blacky hier tegen over ons.
Die mensen hadden een stal in de tuin waar Black in stond. Een meisje verzorgde black toen en reed er ook wedstrijden mee, maar da's niet echt belangrijk haha.
Mijn zus ging er wel eens mee wandelen en dan ging ik soms ook mee, ik was gewoon kleiner als black Tong uitsteken ( Black is 1.18)

Na een paar jaar mocht mijn zus Blacky gaan verzorgen, maar die had geloof ik toen al een verzorgpony, dus ik mocht hem toen gaan verzorgen!
Ik was zo blij!! Was al heel lang op zoek naar een verzorgpony!

Ik verzorg hem nu ongeveer 5/6 jaar!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:58

Ik heb mijn verzorgpony via www.marktplaats.nl
Ik heb zelf een advertentie gezet en een weekje later werd er op mijn mobiel gebeld. Hyper!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:51

ik ben via bokt aan een bijrijdpaard gekomen.. Ik had hier een advertentie gezet, dat ik een leuk paardje zocht om af en toe te mogen poetsen en mee te wandelen en eigenlijk meer niet.. Ik had op dat moment geen behoefte om te rijden, tot een meisje reageerde dat ze iemand wist die een bijrijder zocht voor haar pony, dus het ging ook om het rijden, ik had zoiets van, ik kan altijd gaan kijken hoe of wat en of het een leuk paardje is, dus ik kreeg het telefoonnummer van diegene en toen ik diegene belde, bleek ik haar al veeeeel langer te kennen van een andere manege, dus hebben we afspraak gemaakt en ik ben een keertje komen kijken en proefrijden en het was echt mijn type paardje, dus ik heb ja gezegd en ben nu alweer bijna 8 maanden de trotse bijrijdster van Rashida..

Toen ik ging kijken naar Rashida was ik bijna 18.. ik heb ook op vele advertenties gereageerd op marktplaats en ben zelfs bij een paar mensen wezen kijken, maar toen kwam ik erachter dat ik toch niet echt wilden rijden.. die mensen hadden allemaal een andere kijk op het rijden als ik, of ik vond de pony of het paard gewoon niet leuk genoeg..

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:13

ik ben aan mijn ouwe bijrijdpony's gekomen via marktplaats, soms zijn die advertentie ook nep! dat heb ik een keer gehad dus daar moet je ook voor uit kijken! maar die 2 bijrijdpaardjes die ik nu heb heb ik via een vriendin(zij heeft ook een paard dus vroeg ik het eerst aan haar maar ze had niemand nodig) toen wist ze iemand voor me, eerst deed ik amaru en toen zocht de beste vriendin van die baas of ik haar paardje ook wilde doen. nu staan die 2 paarden op een landje met nog meer paarden en toen kwam ik een meisje tege die bij mij op school had gezeten en die had ook een paard en ze moest vaak weg en der bijrijdster kon nooit dus toen bood ik steeds aan om haar paard te doen, sommige mensen zijn daar heel blij mee.

Daphnebest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:29

Hallo,

Ik ben Daphne en ben 14 jaar. Ik zoek een verzorgster die het liefste kan
rijden.

Het zit eigenlijk zo. Ik wil een pony gaan kopen van 6 jaar of ouder. Een
haflinger of andere leuke pony/paard. Het word een D of E pony. Maar dit
allemaal is nog niet heel zeker. Maar ik wil alvast gaan kijken of iemand mij
kan gaan helpen met het verzorgen ervan. Want als ik de pony eerst koop en dan
ga ik pas kijken of er iemand geschikt is. Dan zit ik in tijdnood en/of
geldnood. Daarom wil ik mezelf alvast even voorbereiden.

Maar ik zoek dus iemand die minimaal 3 keer in de week kan. Je zou wel een bijdrage per maand moeten betalen. Vanwege de stalling enz.. Ik betaal de spullen, tandarts,
hoefsmid, dierenarts enz. zelf. Maar dat is allemaal erg duur. Daarom vraag ik
je een handje te helpen bij de stallingkosten. Vandaar die bijdrage.
Maar je zou dan wel op hem of haar mogen rijden. En dat is toch heel leuk!

Waar ik hem/haar WAARSCHIJNLIJK ga neerzetten is in Heerhugowaard vlakbij manege
Molendijk. Dus als je wil, zou je lessen kunnen volgen met mijn pony. Dat is 3
euro per les. Maar dan moet je wel ongeveer 27 euro per jaar lidmaatschap
betalen. Maar dan kan je wel aan wedstrijdjes enz. meedoen!
Maar die wedstrijdjes kosten wel geld. Maar dat is heel weinig. Dat kost geld
omdat ze je ook een prijs geven en je mag van hun bak gebruik maken enz.,
daarom.
Dus als je wil kan je van je eigen manege afgaan en op die manege gaan rijden.
Maar dat kan dan alleen op zaterdagochtend. Anders kost het veel meer geld. Maar
als je op zaterdagochtend gaat dan kost dat 3 euro. En dat is waarschijnlijk
stukken voordeliger dan op de manege! En misschien wil je moeder/vader/enz. je
wel helpen met die bijdrage, omdat je bijvoorbeeld van je eigen manege afgaat en
bij manege Molendijk gaat rijden. En dat is stukken voordeliger! En je went
lekker aan 1 pony! Je gaat jezelf er helemaal op instellen! En zo kan je heel
leuk gaan rijden. Ook met wedstrijdjes!
Je kan natuurlijk ook allebei blijven rijden! Dan doe je bijvoorbeeld 1 keer in
de maand op je manege en 1 keer in de maand op Molendijk. Of andersom of meerdere
keren of minder.

Maar ik zoek dus een verzorgster ;

Die totaal GEEN moeite heeft met moeilijke pony's of het beleren ervan.
En ik hoop dat je voor dat soort dingen altijd graag de tijd neemt.
Je moet verder kunnen verzorgen en poetsen. En dat het echt TOTAAL GEEN probleem
is.

Ik hoop dat je de uitdaging van het rijden en het uitzicht op het rijden een
beetje inziet.
Je zou wel een bijdrage per maand moeten betalen.

Als je mij kan helpen zou ik graag een mailtje ontvangen met;
Hoe lang je rijd,
Op welke manege(s),
Gevorderd/beginner (niveau),
Dressuur/springen/carrousel/caprilli enz.,
Heb je ervaring met NH (natural horsemanship) en parelli,
Heb je wel eens vrijheidsdressuur (Spaanse pas) gedaan,
Hoe groot,
Hoe zwaar,
Wat voor lessen je hebt gevolgd,
Rij je nu,
Hoe heet je,
Hoe oud ben je,
Wat betekend paardrijden voor je en de verzorging etc.,
Heb je aan wedstrijdjes meegedaan, eindigde je daarbij goed enz.
ENZ.

Ik zou het leuk vinden als je in HHw of Sint-pancras of Hensbroek of Obdam of
Oterleek of Waarland of Broek op Langedijk of Alkmaar enz. woont. Want dan kan je
mij misschien helpen.

Ik wil dat je ongeveer 3 dagen in de week tijd hebt.

Groetjes van Daphne!

P.s. Lijkt dit je wat?! Mail me gauw! Dan mail ik jou!

Telefoonnummer: 06-48363798

Emailadres: daphne1991@hotmail.com

BELANGRIJK!!!: Ik wil dat je duidelijk, eerlijk, open en betrouwbaar bent! En dat je respect hebt voor dieren en je medemens!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:33

Afwachtend.. Knipoog
Ik probeerde het eerst met advertenties enzo, maar ik heb alleen reacties gekregen die te ver weg waren.
Daarna heb ik het een tijdje opgegeven. Toen werd ik ineens gebeld door de eigenares van Ivo, die had mijn telefoonnummer van een vrouw op de manege waar ik rij (en waar Ivo staat), die vroeg of ik Ivo wou verzorgen..
En ja, dat wou ik wel Haha!

Als ik jou was zou ik langs gaan, dat is toch iets persoonlijker (maar wel enger Knipoog maar ze bijten vast niet Tong uitsteken ).
En als je ECHT niet durft, dan gooi je een briefje door de brievenbus.
Maar wel iets doen hoor, succes!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:06

Ik heb er geen moeite voor hoeven doen, het kwam gewoon op mijn pad Lachen Ik heb het dan even over de laatste jatren he, toen ik 'klein' was ging ik op mn fietsje bij de boerderijen langs... maar dat had uiteindelijk ook succes Haha!
Maar de paarden die ik nu rijd/heb, dat zijn wel leuke verhalen.

Tijdens mijn HBO-stage werkte ik wel eens met een van de invalkrachten samen. Na bijna een jaar kwamen we er achter dat we beide van paarden hielden. Ik had mijn bijrijd-Haflinger op moeten geven door verhuizing en studie, zij vertelde dat ze een ijslander had. Al gauw kwamen er foto's op tafel en hebben we heel gezellig zitten kletsen.
Twee dagen later belde ze op of ik Sikiley wilde rijden. Dat zou eerst 2 keer in de week, nu rijd ik haar dagelijks en als de eigenaar graag wil rijden dan belt ze even (ze heeft wat weinig tijd momenteel). Afgelopen winter bood ze zelfs aan dat ik wel een veulen met Sikiley mocht fokken! Ik mocht zelf de hengst uitzoeken en het veulen wordt van mij. Nu is ze al 40 dagen drachtig Lachen

Amber was van een vriend van mij. Dat was een iets minder leuk verhaal, omdat hij en zijn ex nog wat problemen hadden rond ooit samen gekochte paarden...
Maar het kwam er op neer dat hij mij aanbood om een van zijn merries in Groningen te stallen. Het liefste wilde hij dat ik de jongste merrie zou beleren voor de verkoop. Ik heb haar ongeveer een jaar in Groningen gehad, beleerd, doorgereden en heel erg aan gehecht geraakt natuurlijk... Dus uiteindelijk heb ik haar zelf gekocht Lachen

En zo komt het dat ik een bijrijdpaard en een eigen paard heb. En volgend jaar nopg een wollig veuliebeest als alles goed gaat.

Ik heb echt heel veel geluk Ja

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:39

toen ik helemaal niets met paarden had,ging ik wel eens paardjes aaien maar ik had helemaal geen zin om te rijden ofzo,maar toen ik een keer langs aan super schattige pony kwam moest ik die even aaien.en die eigenaar was ook bij de wei,en die kwam naar me toe : oo wil je die een keer rijden.dus ik hem vertellen dat ik niet kon rijden etc,toen zei hij dat ik het maar gewoon moest proberen.toen ben ik een keer gekomen en zijn dochter ws erbij,toen ging een beetje stappen ik was helemaal verliefd Tong uitsteken
toen kwam ik elke zaterdag en zijn dochter heeft me geleert.toen ik in nederland was,ging ik er elke dag heen.ik had een nieuw zadel voor hem gekocht.op een geven moment kreeg ik ook de sleutel etc.
en als mensen je eenmaal zien paardrijden,vragen ze je vanzelf wel..

_emmetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:21

Ik ben al drie keer gewoon op de mensen afgestapt, en 3 keer heb ik een verzorgpaardje gekregen, alleen 1 keer zij verhuist, 1 keer paard kreupel en naar rusthuis en nu heb ik er nog 1! En ik ben 13, niet 18 en ouder

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:14

In de polder fietsen en aanbellen! Dat is al 3 jaar geleden dat ik dat gedaan heb. Toen verzorgde ik een shet die ik nog steeds verzorg en na een tijdje ging die vrouw stallen verhuren en kwamen er steeds meer mensen en dus ook paarden bij..waardoor ik er steeds meer ging verzorgen.