Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
maargoed, ik denk niet dat je op je 14e een baantje kunt vinden waarvan je een paard (en onderhoud) kunt betalen, dus als je alles alleen moet betalen kun je dat wel vergeten. Als je ouders het (gedeeltelijk) betalen zal het waarschijnlijk wel gaan, maar dat kun je het beste zelf uitrekenen. je moet ook bedenken dat je volgend jaar of over 2 jaar klaar bent met je school en dan iets anders (denk ik?) wilt gaan doen. Denk goed na of je dan ook nog wel zoveel tijd als nu hebt.
...geintje, laat maar), maar het hangt er vanaf in hoeverre de verantwoordelijkheid bij jou ligt: je ouders zullen achter je moeten staan en (gedeeltelijk) moeten financieren. Mijn ouders betalen heel veel (alleen de uitrusting zeg maar, die betaal ik zelf) en je slaat echt steil achterover als je ziet hoeveel dat per maand is.(ik heb het nu over een pony aan huis)nemo schreef:nee want nu gaat eigenlijk ook al al mijn geld naar de paarden!!
ik heb er echt alles voor over om een pony te kopen!!
enne............ me ouders zouden denk ik wel iets bijdragen!!
). Ik denk dat je dan ook wat beter kunt inschatten hoe je met je tijd zit en met je financien.