Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik doe dus alles zelf naast mijn 40-urige baan. Gelukkig staat mijn paard wel in vol-pension.

Ze reed al op scala toen ik haar kocht namelijk... Maar ik ben erg blij met haar want ze zorgt echt net zo goed voor mijn pukkie als ik zelf doe...ze hoeft mij geen bijdrage in de kosten te geven (dan houdt je toch de verantwoordelijkheid helemaal zelf in handen he...) maar omdat ze het wel leuk vind om iets te geven koopt ze gewoon spulletjes voor Escala. Ze laat bijvoorbeeld ieder jaar mijn dekens wassen, ze koopt dingen zoals cooling gel, mokzalf, wortels, ik heb voertonnetjes van haar gehad...wat wel min of meer voorwaarde is is dat ze 1 keer in de week les neemt in principe (als het eens niet kan is het niet erg want ze rijdt goed...ze rijdt al 25 jaar ofzo en ik kom net kijken met mijn 5 jaartjes...
)maar dat (les nemen) wil ze zelf ook graag. Dus al met al voor mij een ideale bijrijdster hoor! Ik zou haar niet graag kwijt willen, het kan dus hartstikke goed uitpakken! 
. Maar voor mij is het allemaal geweldig.
. Helaas woont ze een beetje erg ver weg. Het kan dus wel, maar het is vaker ellende geloof ik.
(deze Al is voor Ellen
) om 4 uur naar huis en dan 2 paardjes rijden en verzorgen en dan om een uurtje of half 8 eten
en als ik dan nog puf heb iets anders. Maarja je moet wat over hebben voor je 'hobby'.
. Ga meteen verhuizen naar Amsterdam
!! Ik denk dat er meerdere bijrijdsters zijn hoor die je ook wel zou willen. Gewoon goede regels opstellen. Als je bij het zoeken naar iemand een advertentie ophangt bij een manege, dan meteen wat 'eisen' stellen, zoals leeftijd, wat voor ervaring (aantal jaar bijv.), aantal dagen dat je wilt dat de persoon komt, lengte indien gewenst.
Goed zoeken! Dorine.
Maar het is wat mij betreft een hele mooie middenweg dat ze dingetjes voor Escala koopt, zo levert ze een directe bijdrage aan het paard en heb ik niet het gevoel dat ik van haar geld "profiteer" zeg maar.
Je zou bijvoorbeeld ook een bijrijd(st)er kunnen nemen en met hem/haar kunnen overleggen dat hij/zij bijvoorbeeld de kosten van de hoefsmid en de wormenkuren betaalt. Je moet in ieder geval een (vorm van) bijdrage verzinnen waar je je zelf prettig bij voelt.