Met Nahmax moest ik een L1 proef rijden. Max is een ex-springpaard en had nog nooit een dressuurproefje gereden. Ik was dan ook doodzenuwachtig. Van die papbenen, vlak voordat ik de baan in moest. Jasmijn zat vanuit de kantine mijn verrichtingen gade te slaan en mijn vader las me voor (als vanouds
). Bij binnenkomst in de wedstrijdbaan had Max al flink de gang erin. Het was een 20x60 hal waarin de baan met hekjes was afgezet. Tijdens het binnenkomen reden we al dwars over de pilon met A heen
. De eerste keer dat ik op een hoek afreed voelde ik Max de afstand tot het hekje inschatten en aanzetten om te gaan springen.... Hellup. Daar had ik even niet bij stilgestaan dat voor hem een hekje gelijk is aan een sprong. De rest van de proef ben ik maar een beetje half de hoeken ingegaan. Aangezien de hoeken ook heel zwaar waren was ik niet de enige die dat deed dus het viel waarschijnlijk niet zo erg op. Op zich ging het proefje best redelijk. Een beetje onbesuisd af te toe misschien, maar ik had het proefje een paar keer geoefend dus wist me er redelijk uit te redden. De jury interpreteerde het met: een lekkere frisse proef
. De tweede proef had ik voor mijn gevoel iets meer controle over het geheel maar die proef had ik niet geoefend dus kon wat minder makkelijk de probleempjes verbloemen. Wonder boven wonder was ik 2x eerste, voor de eerste proef 169 en de 2e proef 166 punten. 3 wintpunten dus. Ik vond het de eerste proef niet waard maar ik zal dit maar beschouwen als een krijgertje ten opzichte van al die volgende keren dat ik lekker rijd en geen punten krijg }> . Al met al een geslaagde dag dus, en Jasmijn: leuk dat je er was. 

en ik had nog wel willen komen kijken!! Volgende keer kom ik dus echt!!