Ik kon in eerste instantie niks zien. Het enige wat ik raar vond was hoe d'r vagina eruit zag. En dan het water bij d'r staart. Nou heb ik dit paardje pas sinds eind november en de eigenlijke eigenaar (ik had haar hier alleen voor de verzorging en omdat die man ook geen ruimte meer had) vertelde me wel dat ze bij de trainer, waar ze was geweest, per ongeluk in de wei van een hengst was gekomen
Nou was dit paardje pas 4 jaar oud en veels te jong om gedekt te worden (maar het was niet zeker of ze wel drachtig was, want hij heeft haar nooit laten scannen). En daar zat nou het hele probleem!! Ze zou in april/mei ongeveer uitgerekend zijn en was nu dus bezig met de bevalling. Ze was veels te vroeg! Ik denk dat het lichaam bezig was om het veulentje te aborteren. En misschien heeft ze wel een soort zwangerschapsvergiftiging opgelopen ofzo. Ik weet anders ook niet waarom ze dan dood is gegaan. Mijn man kwam even later thuis en we zijn toen naar haar toegelopen. En we zagen dat er wat uit haar vagina stak en dat was eerder niet zo toen ik naar haar was wezen kijken. Dus mijn man had toen van die hele lange handschoenen aangetrokken en heeft toen bij haar gevoeld. En idd zat het veulentje in het geboortekanaal. Het was niet groot doordat het niet volgroeid was en in principe zou ze er geen moeite mee gehad moeten hebben om het er uit te persen. Mijn man had het veulentje er zo uit kunnen trekken. Ze had ook helemaal geen melk in haar uiers. Ik snap er nog steeds niks van. En ik had haar 's morgens hier nog gezien (ze staan pal voor m'n huis) en toen zag alles er nog normaal uit. Zulk soort dingen gebeuren altijd als je weg bent
En ze was juist zo lief... Ze liep altijd als een hondje achter je aan. Er zat totaal geen kwaad in haar. Ik blijf mezelf ook steeds afvragen waarom. Waarom moet zoiets nou gebeuren?
Ik zal zoiets wel nooit begrijpen. Arme Cinny
Ik hoop alleen dat ze niet te lang heeft geleden. groetjes...

gecondoleerd
het mag niet waar zijn