Dinsdag definitief erop of eronder voor Destiny...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Dinsdag definitief erop of eronder voor Destiny...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 12:29

leuk is het niet, maar wel het verstandigste!(ben onderhand bijna 23 dus mag ook weleens verstandig worden...)

Destiny heb ik al heeeeel lang, vanaf mn 14e en na 14 leuke maanden waren we inmiddels verhuisd en stond ze aan huis, en toen begon de ellende...

ze bleek spat te hebben, werd geweten aan t feit dat ze de zwakste helft is van een tweeling en wrsch het springwerk wat ze heeft gedaan toen ik haar kocht niet aan kon, ze wil altijd voor je werken en zo'n dier wordt altijd gemakkelijk overvraagd, maarja Lacapo x Cor de la Bryere, logisch dat ze daarmee gaan springen Knipoog (als pony tussen de paarden meedoen, en vrij jong een veulen gehad etc had allemaal meegespeeld zei de DA)

maargoed een jaar de wei opgegooid en ze liep weer goed Haha!
toen bleek ze haar voorbenen dat jaar overbelast te hebben en dus HKO fase 4 Scheve mond Someren en Diessen gaven beide het advies afmaken, maarja tegen een heeeele boze en verdrietige renske kan niemand op, dus een andere DA erbij gehaald en die zei dat zeker omdat ze geen last meer had van de spat, de HKO met tijdelijk andere ijzers en anders rijden wel op te lossen was

en hij had gelijk, we werden M1 dressuur en L springen en toen kreeg ik een nieuwe paard, Quentin(dat werd nogmeer ellende en drama, eerst ivm zn gesteiger en geklier en toen ook lichamenlijk en nu dus afgekeurd)
maargoed, desje werd recreatief gereden en gaf steeds aan meer te willen doen, dus een bijrijder gezocht, Destinietje op bokt Haha!
helaas werd des toen plotseling kreupel, eigenlijk van de ene op de andere dag, DA dacht aan spierscheur dus boxrust, en toen stond ze ineens op 3 benen Scheve mond

weer naar DA en doorgestuurd naar Someren, was de spat naar boven gaan woekeren en had heel de sprong aangetast, wat normaal nooit gebeurd, hadden met Utrecht overlegd en t was een bijzonder geval, en nouja je kan al raden wat voor advies ik meekreeg Verdrietig

maargoed, inmiddels was renske NOG koppiger en eigenwijzer geworden en nouja des mee naar huis, wilde 2 weken de tijd zodat iedereen afscheid kon nemen van haar(want desje heeft overal fans Haha! ) en toen in die tijd was Q ook niet goed en kwam de DA(nadat des 3 dagen in someren stond en Q 2 dagen tegelijkertijd bij mn eigen DA stond, leuke hobby die paarden Scheve mond ) Q thuis opzoeken want hij wilde zeker weten of ie niets over t hoofd had gezien
ook bekeek hij desje even, en vond dat ze haar achterbeen beter gebruikte, en idd ze stapte weer met 4 benen ipv op 3 te staan(draf en galop kon ze niet maargoed er zat vooruitgang in)
hij stelde voor het nog 2-3 mnd aan te kijken, dit is ruim 3,5 jaar geleden Knipoog

en des knapte op, op haar manier rent ze weer in de wei, en als ze zich drukmaakt zie je er niet aan, toen kwam Tildren als iets nieuws hier op de markt, dus des kreeg een infuus Tildren en 7 mnd later nog een keer en inmiddels kan ik er weer wat op 'rijden'(buiten stappen en 1 paadje laten crossen Knipoog ) maarja Tildren is duur, Cortaflex wat ze sinds een halfjaartje krijgt is ook niet gratis, en de stalling, smid etc tikt ook lekker aan en inmiddels heb ik een 3e paard en ja 3 boxen en 4 paarden past niet dus er moet 1 stal bijgebouwd worden ipv de scnuilstal(daar is wis inmiddels uitgegroeid als ze uit de opfok terugkomt denk ik Knipoog )

maarja weer een infuus Tildren, alle andere vaste kosten en een nieuwe box bouwen, tsja dat kost nogal wat, dus is het beter om eerst foto's te maken om te kijken hoe desje's benen er nou eigenlijk uitzien, de DA vergelijkt ze met de vorige foto's en ik laat hem beslissen wat ik het beste kan doen....

als het meevalt krijgt ze met alle liefde gewoon de Tildren en alles weer, maar zijn de foto's slecht dan is dit haar laatste zomer en gaat ze weg als wis terugkomt uit de opfok...daar wil ik liever niet aan denken, maar ergens houdt het op en een paard met pijn laten staan is ook niets, dat heeft desje niet verdiend want ze is zo'n schat!!

hoelang je er ook niet op rijdt, leg er een zadel op en je kan er zo mee naar buiten!
ook geef ik haar de laatste tijd bijna geen aandacht meer, tijdgebrek en ook een deel om me niet nogmeer aan haar te hecten voor t geval het wel eens rg tegen mocht vallen

maargoed, dinsdag 31-5 om 14.15 moeten we bij de DA zijn...ik ben heel erg benieuwd!

en dit is ze dan Lovers
Afbeelding

Afbeelding

als de pc zometeen beter meewerkt plaats ik een topic van desje door de jaren heen op ITP Lachen
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 27-05-05 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re: Dinsdag definitief erop of eronder voor Destiny...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:37

Och jee!! Heel erg succes gewenst!! En als je voor háár kiest (dus doet wat het eerlijkst is tegenover haar), dan is het altijd goed Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:38

haal in ieder geval de ijzers eraf, dat is veel beter voor de gewrichten. Ijzers werken het hoefmechanisme tegen omdat ze de hoef vastzetten. Door het gebrek aan hoefmechanisme krijg je geen goede schokabsorptie, waardoor bij neerzetten trillingen naar boven gaan, naar de gewrichten die een negatieve werking hebben, afbreken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 13:07

bedankt Lachen

achter staat ze idd om die reden al zonder ijzers Lachen ze heeft 2 jaar spatbeslag gehad achter, toen gewone ijzers en toen dat goed ging zijn ze er achter afgehaald, voor zonder ijzers gaat niet, staat wel inmiddels op normale ijzers, maar zonder ijzers staat ze te gevoelig(ivm de HKO )

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:11

Jeetje Renske,
Sterkte dinsdag, maar ik moet wel zeggen dat ik bewondering voor je keuze heb !!! Als Desje echt pijn heeft is het ook niet meer fijn voor haar.

Sterkte nogmaals

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:19

Sterkte dinsdag. Je bent al zo lang aan t knokken voor je paardje. Ik hoop dat de foto's mee vallen.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:41

Jeetje Renske, ik ga dinsdag voor jou en Desje duimen. Hoop dat ze geen pijn heeft en toch nog een aantal jaren gelukkig rond kan huppelen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:55

Meis, wat erg! Het zit je ook niet mee zeg...! Veel sterkte alvast en ik weet zeker dat je de juiste keuze gaat maken voor je paardje!!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:07

Wat een vervelende keuze, veel sterkte dinsdag! OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:42

Laatst bijgewerkt door Renske_ op 27-05-05 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:43

Jeetje, wat een vervelende r*t situatie.... Ik zal voor je duimen dinsdag... Ach gut

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:52

veel succes Lachen
geloof dat half bokt voor je duimt Tong uitsteken

heb net even de foto's gezen, prachtige merrie!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:07

*duim duim*
Ik hoop het beste voor Desje...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:43

Ik zal meeduimen voor je Renske!
Hoop voor je dat ze nog een poosje meekan Knipoog

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:32

Het zit jou idd ook niet mee!!! Ach gut

Maar ik geef je gelijk, een pony met pijn door laten lopen is ook niet eerlijk tegenover de jaren plezier die je wel van haar hebt gehad! Ik hoop wel voor jullie dat het de goede kant opgaat zodat je nog wat extra jaartjes plezier kan hebbe!

Renske20 schreef:
bedankt Lachen

achter staat ze idd om die reden al zonder ijzers Lachen ze heeft 2 jaar spatbeslag gehad achter, toen gewone ijzers en toen dat goed ging zijn ze er achter afgehaald, voor zonder ijzers gaat niet, staat wel inmiddels op normale ijzers, maar zonder ijzers staat ze te gevoelig(ivm de HKO )

HKO kan opgelost worden door speciale bakapping he, dan lopen ze wel een tijdje gevoeling, maar in veel gevallen (die ik teminste hoor) is de hoefkatrol daarna weer 100% genezen, en lopen ze verder op alle ondergronden zonder ijzers... Ijzers maken het over t algemeen niet echt beter, en ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre je het al onderzocht hebt en het al gevorderd is, maar dat zullen de fotos ookwel duidelijk maken...

iig sterkte!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:57

ach meis Ach gut

Ik duim heel erg met je mee! Des is zo'n ontzettende schat Lovers Laten we hopen dat ze het redt! Sterkte, en ik bel je dinsdag...

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:30

Veel succes!!
zal zeker voor je meeduimen!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:56

Moeilijk hoor... Zo'n keuze maken in verband met ruimtegebrek...
Natuurlijk niet alleen daarom, maar het zet je wel onder een tijdsdruk...

Andrew heeft ook zijn goede en slechte dagen, maar in de wei heeft hij er eigenlijk geen last van. En we kunnen rustig recreatief met hem rijden. Geen ijzers, geen medicijnen.Ik denk er ook over om hem weer op de foto te laten zetten. Al was het alleen om te weten hoe het er nu uit ziet. De laatste foto's zijn van vorig jaar, maar steeds alleen van het linker been waar hij kreupel op was...
Heb jij destinie helemaal rondom op de foto staan? En doe je dat nu dan ook?

Ik kijk vaak paarden, maar 1 erbij is (nog) geen optie... Dan schiet de gedachte ook wel eens door mijn hoofd van Andrew weg doen, maar na zoveel jaar is dat geen kleine stap...

Sterkte met de komende dagen en beslissingen...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:01

Hopen dat het snel goed gaat!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:06

Jeetje het zit jou ook niet bepaald altijd mee he Ach gut
Knap dat je er zo moedig over bent..!
Nouja doe wat het beste is voor dr..
Veel sterkte, bokt duimt mee Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:12

Renske heel veel sterkte dinsdag, ik vind het knap van je dat je dit besluit hebt gemaakt, ik hoop dat je nog een hele poos van Des kan genieten, ik zal voor je duimen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 23:16

joyce B schreef:
Moeilijk hoor... Zo'n keuze maken in verband met ruimtegebrek...
Natuurlijk niet alleen daarom, maar het zet je wel onder een tijdsdruk...

geen ruimtegebrek hoor Lachen
des heeft zichtbaere woekeringen en wil zeker weten of ze er nog een tijd mee door kan, voordat ik dus een extra stal neerzet, staat er misschien wat onlogisch, maar als t om ruimtegebrek ging was ze al eerder weggeweest
om alsmaar door te gaan met dure DA behandelingen, en nu dus zelfs een extra stal neer te zetten, terwijl het ondertussen achteruit gaat, dat is min of meer geld weggooien, vandaar dus foto's maken om te kijken hoe het afgelopen 1,5 jaar met Tildren is gegaan, en ik hoop natuurlijk dat het zo goed mogenlijk is!
weet ik zeker dat het goed zit qua woekeringen etc, krijgt ze dinsdag meteen de Tildren en dan komt er ook een extra stal voor wis, die is nml uit de schuinstal gegroeid als ze uit de opfok terug komt denk ik Clown
[/quote]

joyce B schreef:
Andrew heeft ook zijn goede en slechte dagen, maar in de wei heeft hij er eigenlijk geen last van. En we kunnen rustig recreatief met hem rijden. Geen ijzers, geen medicijnen.Ik denk er ook over om hem weer op de foto te laten zetten. Al was het alleen om te weten hoe het er nu uit ziet. De laatste foto's zijn van vorig jaar, maar steeds alleen van het linker been waar hij kreupel op was...
Heb jij destinie helemaal rondom op de foto staan? En doe je dat nu dan ook?

Ik kijk vaak paarden, maar 1 erbij is (nog) geen optie... Dan schiet de gedachte ook wel eens door mijn hoofd van Andrew weg doen, maar na zoveel jaar is dat geen kleine stap...

Sterkte met de komende dagen en beslissingen...

ik heb door de jaren heen destiny rondom op de foto staan, de meest recente foto's zijn alleen LA en iets ouder LA en RA en beide voorbenen
dinsdag laat ik beide spronggewrichten op de foto zetten en gaat het me met name om haar kreupele been, waar de spat dus in de sprong zit, dat been is het enige been waar ze kreupel aan is(ondanks dat ze ook gewone spat en HKO fase 4 heeft) en dat been kan weinig achteruitgang meer hebben, en daar zitten juist die uitsteeksels, ook RA voelde ik iets zitten, maar de DA laat ik beslissen, ik kan dan nml zelf echt niet, zeggen dat ik stop met de behandeling, krijg dat mn mond niet uit, en de DA weet dat en heb jaren geleden met hem afgesproken dat hij bepaald tot hoever we kunnen gaan met des en de behandelingen Lachen

ik heb idd het grote voordeel dat de paarden aan huis staan, al wilden mn ouders 1 vd 2 afgekeurden eruit hebben voor er een nieuwe kwam, maar er is toen afgesproken dat zolang wis in de hertenschuilstal past er iig niets weghoeft en nu zei mn vader een tijdje terug dat er een stal bij gebouwd mag worden, maar dan wilde hij wel zeker weten dat die stal niet binnen een jaar leegstond(en nee als er 1 doodgaat, op die van mn moeder na, mag ik geen nieuwe kopen zei hij, heel flauw Knipoog )

maar kan me idd goed voorstellen dat je soms twijfeld! ik heb het geluk gehad altijd andere paarden te kunnen rijden als desje(of later Q en desje) niet goed waren(al is mn bijrijdpaard ook afgemaakt laatst Verdrietig ) en ik kon er dus ook weer zelf wat bijkopen zonder er een weg te moeten doen, dat maakt het gelukkig veel makkelijker!
maarja dan zit je nog mer de vraag, tot hoever moet je doorgaan met behandelen, zeker omdat ze dus niet meer geschikt is om op te rijden, kreupel loopt en nu dus achteruit lijkt te zijn gegaan...maar voor die keus is er dus de DA

en als heel bokt meeduimt dinsdag, kom ik vast met goed nieuws thuis Haha! Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:31

Heel erg veel sterkte dinsdag, ook ik duim mee.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:44

Gelukkig, dat het niet is omdat je vader er pertinent geen stal bij wil hebben... Ik kan me ook wel voorstellen dat het een beetje zonde is om te bouwen als je niet weet of je er nog wel echt plezier van kan hebben.
En het is echt moeilijk om te beoordelen of je paard erg lijd. Mooi dat zo'n dierenarts je daarbij wil adviseren.
Nogmaals Sterkte Renske!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:48

Ik duim ook voor je mee Renske!!

Ik hoop dat ze nog een tijdje zonder pijn kan leven!