Destiny heb ik al heeeeel lang, vanaf mn 14e en na 14 leuke maanden waren we inmiddels verhuisd en stond ze aan huis, en toen begon de ellende...
ze bleek spat te hebben, werd geweten aan t feit dat ze de zwakste helft is van een tweeling en wrsch het springwerk wat ze heeft gedaan toen ik haar kocht niet aan kon, ze wil altijd voor je werken en zo'n dier wordt altijd gemakkelijk overvraagd, maarja Lacapo x Cor de la Bryere, logisch dat ze daarmee gaan springen
(als pony tussen de paarden meedoen, en vrij jong een veulen gehad etc had allemaal meegespeeld zei de DA)maargoed een jaar de wei opgegooid en ze liep weer goed
toen bleek ze haar voorbenen dat jaar overbelast te hebben en dus HKO fase 4
Someren en Diessen gaven beide het advies afmaken, maarja tegen een heeeele boze en verdrietige renske kan niemand op, dus een andere DA erbij gehaald en die zei dat zeker omdat ze geen last meer had van de spat, de HKO met tijdelijk andere ijzers en anders rijden wel op te lossen wasen hij had gelijk, we werden M1 dressuur en L springen en toen kreeg ik een nieuwe paard, Quentin(dat werd nogmeer ellende en drama, eerst ivm zn gesteiger en geklier en toen ook lichamenlijk en nu dus afgekeurd)
maargoed, desje werd recreatief gereden en gaf steeds aan meer te willen doen, dus een bijrijder gezocht, Destinietje op bokt

helaas werd des toen plotseling kreupel, eigenlijk van de ene op de andere dag, DA dacht aan spierscheur dus boxrust, en toen stond ze ineens op 3 benen

weer naar DA en doorgestuurd naar Someren, was de spat naar boven gaan woekeren en had heel de sprong aangetast, wat normaal nooit gebeurd, hadden met Utrecht overlegd en t was een bijzonder geval, en nouja je kan al raden wat voor advies ik meekreeg

maargoed, inmiddels was renske NOG koppiger en eigenwijzer geworden en nouja des mee naar huis, wilde 2 weken de tijd zodat iedereen afscheid kon nemen van haar(want desje heeft overal fans
) en toen in die tijd was Q ook niet goed en kwam de DA(nadat des 3 dagen in someren stond en Q 2 dagen tegelijkertijd bij mn eigen DA stond, leuke hobby die paarden
) Q thuis opzoeken want hij wilde zeker weten of ie niets over t hoofd had gezienook bekeek hij desje even, en vond dat ze haar achterbeen beter gebruikte, en idd ze stapte weer met 4 benen ipv op 3 te staan(draf en galop kon ze niet maargoed er zat vooruitgang in)
hij stelde voor het nog 2-3 mnd aan te kijken, dit is ruim 3,5 jaar geleden

en des knapte op, op haar manier rent ze weer in de wei, en als ze zich drukmaakt zie je er niet aan, toen kwam Tildren als iets nieuws hier op de markt, dus des kreeg een infuus Tildren en 7 mnd later nog een keer en inmiddels kan ik er weer wat op 'rijden'(buiten stappen en 1 paadje laten crossen
) maarja Tildren is duur, Cortaflex wat ze sinds een halfjaartje krijgt is ook niet gratis, en de stalling, smid etc tikt ook lekker aan en inmiddels heb ik een 3e paard en ja 3 boxen en 4 paarden past niet dus er moet 1 stal bijgebouwd worden ipv de scnuilstal(daar is wis inmiddels uitgegroeid als ze uit de opfok terugkomt denk ik
)maarja weer een infuus Tildren, alle andere vaste kosten en een nieuwe box bouwen, tsja dat kost nogal wat, dus is het beter om eerst foto's te maken om te kijken hoe desje's benen er nou eigenlijk uitzien, de DA vergelijkt ze met de vorige foto's en ik laat hem beslissen wat ik het beste kan doen....
als het meevalt krijgt ze met alle liefde gewoon de Tildren en alles weer, maar zijn de foto's slecht dan is dit haar laatste zomer en gaat ze weg als wis terugkomt uit de opfok...daar wil ik liever niet aan denken, maar ergens houdt het op en een paard met pijn laten staan is ook niets, dat heeft desje niet verdiend want ze is zo'n schat!!
hoelang je er ook niet op rijdt, leg er een zadel op en je kan er zo mee naar buiten!
ook geef ik haar de laatste tijd bijna geen aandacht meer, tijdgebrek en ook een deel om me niet nogmeer aan haar te hecten voor t geval het wel eens rg tegen mocht vallen
maargoed, dinsdag 31-5 om 14.15 moeten we bij de DA zijn...ik ben heel erg benieuwd!
en dit is ze dan

als de pc zometeen beter meewerkt plaats ik een topic van desje door de jaren heen op ITP