En opeens staat je vzpaard buiten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

En opeens staat je vzpaard buiten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:06

Fijn zeg Boos!
Na een week en half stil te hebben gestaan besloot ik dat het weer eens tijd was(en op advies van DA)om erop te kruipen en wat te stappen
Dus ik lekker naar de manege...kom ik daar aan en wat zie ik?
Juist de staldeur stond open Boos! Boos! Bleek dat paard op de paddock ging
En dat terwijl we het beste vonden(ik en eigenaar)om hem er nog een halve week niet op te zetten omdat de wonde nog week is.
Dus ik naar achter lopen,kwam terwijl staleigenaar tegen en kreeg me toch heel wat te horen Boos!
Ik:Hoe komt het dat hij op de paddock staat?
Hij:Hij staat er al sinds deze week op,...(ervaren persoon,zij heeft een week lang een spray op vzpaard zijn wonde gedaan,heel veel ervaring maar ze is erg opdringeren) zei dat dat mocht en volgens ervaren persoon had ze dat afgesproken met de eigenaar van het paard
Ik:Huh?De eigenaar zei er helemaal niets van!Hij mocht nog niet op de paddock
Hij:Misschien een communicatieprobleem?
Ik:Kan best zijn maar ik ga het even aan de eigenaar vragen

Dus ik bellen...bleek dat hij helemaal van niets wist Boos!
Dus kort samengevat:
Ervaren persoon heeft zomaar eventjes besloten dat MIJN vzpaard en eigenaars PAARD op de paddock mocht zonder dat we van iets wisten!

Resultaat ->wonde weer open! Boos! Boos! lekker hoor:(

guccio

Re: En opeens staat je vzpaard buiten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:17

jeetje wat een brutalitiet, kan ik zo boos om worden mensen die gewoon aan paarden zitten waar ze niks mee te maken hebben..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:22

guccio schreef:
jeetje wat een brutalitiet, kan ik zo boos om worden mensen die gewoon aan paarden zitten waar ze niks mee te maken hebben..

inderdaad!
Allemaal wel fijn dat ze hem wilt helpen,dankzij haar zijn we heel wat verder
Maar toch!toch vind ik niet dat ze dit mocht doen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:30

Nee, dat is inderdaad niet zo handig.. Boos!
soms..
Lekker banketstaaf joh, zou je bij hun moeten flikken.. Clown
Nog veel succes met je vzpaardje he!
-xXx- Lissy

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 20:34

MissEvil schreef:
Nee, dat is inderdaad niet zo handig.. Boos!
soms..
Lekker banketstaaf joh, zou je bij hun moeten flikken.. Clown
Nog veel succes met je vzpaardje he!
-xXx- Lissy

nee,lekker aso Boos!
Kan ik natuurlijk weer bij hen flikken,alleen het is het verzorgpaard van mijn enige goede vriendin op de manege(hier gaat het over de eigenaar van de verzorgpaard)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:40

Sjee, meis, da's zwaar rot.. ik vind niet dat ze dat mocht doen zonder te overleggen met jullie, het is aardig dat ze hielp, maar nu ben je weer bij begin af. In ieder geval, heel erg veel sterkte meis!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 12:46

Pattyrex schreef:
Sjee, meis, da's zwaar rot.. ik vind niet dat ze dat mocht doen zonder te overleggen met jullie, het is aardig dat ze hielp, maar nu ben je weer bij begin af. In ieder geval, heel erg veel sterkte meis!!

idd Verdrietig
ga het ook tegen vriendin zeggen(zij verzorgt het paard van die ervaren persoon)eens zien wat zij ervan vind

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:14

jemig dat slaat toch nergens op?
het is jullie paard en eigenlijk hoort de staleigenaar dan zelf toch ook aan de eigenaar zelf te vragen of de eigenaar dat wel goed vind.
of zit ik nu fout?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:55

Misschien de volgende keer een bordje op de deur? Ik weet niet of het voor jou verzorg paard normaal is om naar buiten/ in de paddock te gaan maar zo voorkom je iig dat het weer gebeurd!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 13:59

Tomaatje schreef:
Misschien de volgende keer een bordje op de deur? Ik weet niet of het voor jou verzorg paard normaal is om naar buiten/ in de paddock te gaan maar zo voorkom je iig dat het weer gebeurd!

Dat hebben we gedaan ook...
De staldeur+ het schot bestaat uit een soort bruin hout waar je op kan schrijven,een bord dus
We hadden opgeschreven om het paard binnen te laten
Dit deden ze in het begin,maar toen kwam die ervaren persoon even tegen de staleigenaar zeggen dat paard buiten mocht Verdrietig

Het paard is het gewoon om naar buiten te gaan maar aangezien hij een wonde had waardoor dat hij niet naar buiten mocht bleef hij een week en half binnen maar ik en de eigenaar hadden besloten om hem toch nog extra langer binnen te houden omdat de wonde nogal week was
Er zit alleen een korst op en buiten kan het gemakkelijker eraf gaan dan in de stal

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:02

jostalover schreef:
jemig dat slaat toch nergens op?
het is jullie paard en eigenlijk hoort de staleigenaar dan zelf toch ook aan de eigenaar zelf te vragen of de eigenaar dat wel goed vind.
of zit ik nu fout?

ja dat hoort zo
Maar die ervaren persoon zei dat ze dat met de eigenaar van het paard heeft afgesproken.Terwijl dat helemaal niet zo was.
Ik ben niet kwaad op de staleigenaar dat hij haar geloofde,helemaal niet
maar ze moet dat niet doen,helemaal niet als het haar paard niet is

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:48

GRRRR Boos! vandaag weer idem dito Boos! Boos!
Paard stond WEER buiten,en dit zonder mijn of eigenaars toestemming Boos!
Bah,fijn hoor Boos! Boos! Boos!
En dat terwijl we het op de deur schreven
het halster meenamen naar huis
het tegen de staleigenaar zeggen
maar nee hoor Boos!
ze zei het weer tegen staleigenaar
en hij gelooft haar,omdat ze dan zegt dat eigenaar van paard dat goed vind
FIJN HOOR Boos! Boos! Boos! Boos!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:19

Misschien is het niet netjes gegaan maar ik ben het er wel roerend mee eens dat het paard buiten beter af is dan binnen. Niets is zo slecht voor een paard dan langdurig op stal te staan, ook met, zelfs zeker met een wond. Rust roest. In de stal is meer infectiegevaar en in de frisse buitenlucht zal het sneller genezen. Daarnaast is het heel erg slecht voor zijn spieren om zoveel binnen te staan. Dat het korstje er af is geeft niets.

Ik snap je boosheid wel en ik vind zeker dat ze het had moeten overleggen en uitleggen aan jullie maar ik geef haar wel gelijk wat betreft de beslissing.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:06

Percy schreef:
Misschien is het niet netjes gegaan maar ik ben het er wel roerend mee eens dat het paard buiten beter af is dan binnen. Niets is zo slecht voor een paard dan langdurig op stal te staan, ook met, zelfs zeker met een wond. Rust roest. In de stal is meer infectiegevaar en in de frisse buitenlucht zal het sneller genezen. Daarnaast is het heel erg slecht voor zijn spieren om zoveel binnen te staan. Dat het korstje er af is geeft niets.

Ik snap je boosheid wel en ik vind zeker dat ze het had moeten overleggen en uitleggen aan jullie maar ik geef haar wel gelijk wat betreft de beslissing.

Mmhz,ok ze heeft misschien wel gelijk
maar ze moet het niet doen op zo'n manier

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:07

Dat ben ik helemaal met je eens. De manier waarop is absoluut niet netjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:00

Vervelend dat zo iemand dat maar even doet zonder te overleggen. Wel ben ik inderdaad van mening dat het wel beter is om een paard buiten te zetten dan binnen.
En ze stond al een aantal dagen buiten......waarom heb je het niet eerder gemerkt als het jouw verzorgpaard is?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 16:07

Neonlight schreef:
Vervelend dat zo iemand dat maar even doet zonder te overleggen. Wel ben ik inderdaad van mening dat het wel beter is om een paard buiten te zetten dan binnen.
En ze stond al een aantal dagen buiten......waarom heb je het niet eerder gemerkt als het jouw verzorgpaard is?

Omdat ik alleen 's avonds kon komen omdat ik naar school moet overdag

haffiesbedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:14

Blijft erg vervelend dat anderen aan je paard zitten. Gelukkig staan die van ons gewoon op de boerderij en niet bij een manege.Zit niemand er met zn handen aan...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 09:58

Vanaf maandag gaat hem terug buiten
Staleigenaar heeft gezegd dat hij enkel nog gaat doen wat er op het bord staat en alleen doen wat WIJ zeggen

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:31

En zo hoort het Knipoog Ik snap de beslissing dan die ''ervaren persoon'' en ben het er ook wel mee eens, maar het is NOT DONE om zomaar aan iemand anders zn paard te gaan zitten. En dan ook nog te gaan liegen. Slap hoor.. ga dan naar de eigenaar toe en bespreek het daarmee.. als je denkt dat dat wat jij vindt echt beter is.. maarja.. je hebt van die mensen die zich niks van regels aantrekken en maar doen wat ze zelf willen.... gelukkig heeft het niet heel erg veel kwaad gedaan... Sterkte ermee!!