Als je paard met andere paarden op het land loopt, breekt hij dan uit. Of zet je hem alleen op het land. Een paard op stal vind ik helemaal niet goed. Vooral met een peesblesurre moet het paard wel kunnen blijven bewegen. Heb je er ook iemand anders naar laten kijken (bijvoorbeeld Gerry van Oosanen van Equireva). Zij heeft al meerdere goeie succesen behaald met paarden die een peesblessure hebben.
In je eerste bericht heb je het over laten slachten, maar nu heb je het alleen over iemand anders blij maken met je paard. Dat is nogal een verschil. Mijn reactie kwam voornamelijk op het idee dat jij denkt je paard geen plezier te doen om hem voor de rest van zijn leven als gezelschapspaard te houden. Waarom niet. Wij hebben bedacht dat een paard leuk is om te berijden, dat zouden ze van zichzeld nooit doen.
Nu nog even terugkomend op het geld verhaal. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je hem nu niet meer kan betalen, maar alle afgelopen jaren wel. En hoe je dan wel een ander paard kan kopen (waar je op kan rijden) maar deze niet meer kan betalen.
Sorry, als ik misschien nogal heftig reageer. Maar ik vind het altijd zo jammer dat mensen zo makkelijk over dieren denken. Voor mijn idee neem je een dier voor het leven en niet voor maar even!