Ervaringen met Stal Hermes? Update, zie topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur1977

Ervaringen met Stal Hermes? Update, zie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:32

Wie heeft er ervaringen (goed en slecht) met Stal Hermes uit St. Jacobiparochie?

Ik hoor het graag!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-06 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Jennifer

Re: Ervaringen met Stal Hermes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:00

Geen goede Knipoog Knipoog

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:05

haha, nee, ik ook niet.
Zijn er nog meer mensen die mij iets over Stal Hermes kunnen vertellen?? Alle info is welkom.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 06:49

ik heb t alleen van horen zeggen en dat zijn positieve nerichten. Ik ben zelf wel regelmatig op hun site geweest en dat zag er goed uit maar ja dat zegt verder niet zo veel

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 07:42

Wat is er dan zo GOED of zo SLECHT?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:13

aardige mensen, leuke lessen en goed uitziende paarden maar zolas eerder al gezegd alleen van andere gehoord en regelmatig hun web site bezocht

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:18

Ik heb idd ook goede verhalen ''gehoord'' zelf geen ervaring met ze. Maar idd wat is er dan bijv. voor slechts aan ze?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:45

Op dit moment zit ik nogal een vervelende kwestie met ze verwikkeld. Ik zal het kort even uitleggen, als je details wilt weten pm ik dat wel even. Ze hebben mij een paard verkocht waar een verhaal achter zit wat zij mij er niet bij hebben verteld en wat ik wel zeker van belang had gevonden. Wij hadden ze duidelijk verteld wat voor paard wij zochten en voor wie het bestemd was (voor mij dus, redelijk onervaren ruiter). Het paard zou door iedereen zonder problemen te rijden zijn. Direct nadat ik het paard bij ons op stal had, leek het al geheel een ander paard dan het paard dat ik dacht gekocht te hebben. We hebben daar diverse keren met Stal Hermes over gebeld, maar zij herkenden haar gedrag niet en adviseerden ons om het even aan te kijken.

Achteraf blijkt het paard, voordat wij haar kochten eerst naar het buitenland verkocht te zijn geweest en daar is iets met haar gebeurd waardoor ze onhandelbaar is geworden. Ze hebben haar toen weer teruggenomen en zonder het hele verhaal aan ons verkocht. Wij kwamen hier achter toen wij per toeval met de eerste eigenaar van het paard in contact kwamen. Zij hebben toen het paard terug kwam uit het buitenland zelfs nog een bedrag van 1500 euro aan Stal Hermes terugbetaald omdat het paard volgens hen onverkoopbaar was geworden. Ik kan nu niets met het paard en ik wil haar gewoon terugdoen maar ze willen haar niet terugnemen. Ze ontkennen ook alles terwijl haar eerste eigenaar alles kan bevestigen. Ze zeggen dat wij het zelf hebben veroorzaakt (wat ik overigens heel erg vind hoor, want ik ben juist zo voorzichtig en zuinig met haar geweest). We mogen haar wel terugbrengen maar dan krijgen we 1500 euro minder terug dan dat we er voor betaald hebben. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Evt. willen ze ook wel een ander paard voor ons zoeken maar dan moeten we fors bijbetalen en dat kunnen wij niet en eerlijk gezegd heb ik ook niet echt meer vertrouwen er in dat ze een goed paard voor mij zullen vinden. Want het lijkt alleen om geld te draaien en stel dat ze een goed paard in dezelfde prijsklasse kunnen vinden, dan kan hij er als hij het aan iemand anders verkoopt meer voor krijgen, dus dan kiest hij toch daarvoor.

Ik vroeg me af hoe deze stal eigenlijk bekend staat want ze kwamen juist heel erg betrouwbaar en eerlijk over. Ik voel me er zo ingeluisd. Het paardje was eigenlijk al wat te duur voor mij maar ik wilde haar zo graag hebben dat we haar toch maar hebben gekocht en nu dit… Het ergste vind ik nog dat je mensen vertrouwd op hun woord en dat ze je vervolgens zo ‘bedonderen’ want zo voelt het nu voor mij wel eerlijk gezegd.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:43

Hmm, dat is niet mooi. Hoelang geleden heb je haar gekocht? Is er niet een regeling dat als er iets is met je paard je die dan terug kan sturen? En dat zij je paard dan moeten acepteren? Iemand met rechtenkennis gezocht hier!! Tong uitsteken

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:07

ik ben ook bewust bedonderd door ze een kleine 3 jaar geleden met een ponyaankoop..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:12

Binnen zes maanden mag je paard terugbrengen bij een handelsstal. Ik zou in jouw geval een juridisch advies inwinnen en vragen hoe je kansen ervoor staan. Indien zij echt fout zijn, dan kun je zelfs stalgeld en andere kosten terugeisen. Maar dat is wel afhankelijk of je aantoonbaar hebt geklaagd over gedrag paard.

sterkte

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:54

ik zou absoluut juridisch advies aanvragen!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:03

Precies, op juridische gronden kun je de stal dwingen om het paard terug te nemen. Omdat jij absoluut niet op de hoogte was van de stand van zaken. Wacht hier niet te lang mee !!!

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:22

We hadden al tegen ze gezegd dat als hij het paard niet terug nam we dan andere stappen zouden ondernemen. Maar daar schrok hij niet van, hij zei dat hij z’n advocaat dan vast zou inlichten. We hebben besloten om hem toch op zoek te laten gaan naar een ander paard voor ons, maar ondertussen wel uit te zoeken hoe we er juridisch gezien voor staan.

Ik heb dus vanmorgen al gebeld met de rechtsbijstandverzekering. Ik moet ze schriftelijk (aangetekend) nu verzoeken om het paard terug te nemen en ook weer vragen om een schriftelijke reactie terug. Als ik niets hoor maken zij er een zaak van. Zij dachten ook dat wij wel sterk stonden. Het probleem is alleen dat als ik dat doe, de verhoudingen ook veranderen, hij zal ons dan echt niet meer aan een ander paard willen helpen of nog te woord willen staan. Hierover zit ik nu dus te twijfelen, wat is nu het verstandigst... We hebben dus wel het geluk dat er bewezen kan worden dat zij van de eerste eigenaar 1500 euro hebben teruggekregen omdat het paard onverkoopbaar was geworden, al ontkennen zij dat dus. Ik kan verder niets aantonen. Alles is mondeling besproken en in goed vertrouwen van onze kant gebeurd.

Casanova: hoe is het bij jou toen afgelopen en wat heb jij gedaan?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:27

We hebben haar trouwens op 25 maart gekregen. Ze hebben haar gebracht, achteraf ook logisch want volgens haar vorige eigenaar kan ze nogal lastig in de trailer zijn en ook dit hadden ze er niet bij verteld. En ik nog wel denken, goh wat aardig dat ze haar komen brengen!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:31

Fleur 1977 ik heb je een pb gestuurd

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:59

hoe hetmij is vergaan?heb je de tijd?

ik heb daar een haflingerhengst bekeken(hij zou een inruiler zijn geweest en daar hooguit 2 maanden hebben gestaan)die te koop stond,hengst had GEEN zichtbare ballen hangen .hij zei dat de ballen ingetrokken waren op dat moment omdat hij nogal opgefokt was in stal.(en tja,ballen kunnen in de lies opgetrokken worden)

ik heb hem laten keuren met voorwaarde dat de veearts duidelijk ernaar zou kijken want ik kan geen eventuele klophengst stallen op de manege.
hij zou meteen gecastreerd worden als hij werd goedgekeurd,en een klophengstcastratie is te duur en te risicovol en hij was dan zeker te duur voor een klophengst.

na goedkeuring de haf gaan halen en op het keuringsrapport stond met een onduidelijk handschrift iets bij opmerkingen.
ik vroeg nog wat daar stond en of het over de ballen ging.
hij zei:''
de veearts kon op het moment van keuren de ballen niet voelen maar heeft de verkoper gelooft dat de verkoper ze echt weleens heeft gezien.het was zondag dus de veearts bellen voor info kon ook niet.

ik heb de haf meegenomen en na twee dagen bleek het dus toch een klophengst te zijn(met BEIDE ballen dus!)

ik heb stal hermes gebeld dat ik me bedonderd voelde en dat ik hem terug kwam brengen..hij begreep alle drukte niet en zei:''mens,waar maak je je druk om! ik heb gezegd dat hij twee ballen heeft maar ik heb niet gezegt waar''!!

hij zei ook:''je kan wel willen terugbrengen maar ik ben niet thuis en neem de pony niet aan.''ik vroeg hem waarom hij voor een haf van 1000 euro zijn naam van bekende ,grote handelsstal in dure friezen en hoog geklasseerde rijpaarden op spel zette?
ach,zei hij:''je moet niet zo zeuren!''

na weken dagelijks bellen en op zijn site bij gastenboek schrijven heeft hij 500 gulden toegezegt voor de castratie.

ondertussen was de haf gecastreerd bij de kliniek maar geld nog niet ontvangen.

na 6 maanden heb ik 127 euro ontvangen..
de operatie kostte 932 euro,twee weken in de kliniek,100 kilo afgevallen,3 x het loodje bijna gelegd tijdens de operatie en de operatie duurde 3 x zoveel langer dan normaal.
na ruim twee maanden kon ik pas voor het eerst te paard.

na uitzoeken van mijn hafs verleden is hij als 2 jarige klophengst verkocht aan stal hermes....door de fokker.ik kocht hem met ruim 3 ,hij was daar dus ook langer dan de maand

nu na ruim 3 jaar ben ik nog steeds volop tevreden met mijn dressuursporthaf.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:13

Casanova:
Wat een ..... is die man he? Als ik aan hem denk wordt ik al woest, maar wij twijfelen nu dus of we vriendelijk moeten blijven en met hem moeten blijven praten of dat we het juridisch gaan aanpakken.

Bij ons zeiden ze ook dat ze was ingeruild op een fries terwijl dat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn. Ze hadden haar gewoon ergens gekocht. Maar ze blijven alles ontkennen hoor.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:21

Ga alsjeblieft doen wat je rechtsbijstandverzekering zegt!! Dan maar geen goede verhoudingen met die vent! Denk je echt dat als je de verhoudingen "goed" houdt, dat je dan niet bedonderd wordt? Als ik het verhaal zo lees, dan heb je alsnog pech.
Je betaalt niet voor niets voor je rechtsbijstandverzekering! En zo te horen heeft dit paard voor jou heel veel geld gekost, dan moet het paard ook aan al jouw eisen voldoen! Ik wens je veel succes en ga die brief sturen!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:04

Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik vraag me toch af hoe Fleur1977 het uiteindelijk 'opgelost' heeft met Stal Hermes?
En misschien zijn er intussen bokkers met andere/dezelfde ervaringen met deze stal?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:21

Inmiddels is het gelukkig al weer een tijd geleden maar ik denk er nog wel vaak aan terug hoor en ik ben ook heel lang nog bang geweest om paard te rijden en ik kan ook moeilijk mensen vertrouwen als ik ze niet ken, zoek echt overal wat achter, maar goed dat terzijde... Hoe is het afgelopen... we hadden toch maar besloten om het op een 'nette' manier op te lossen en hadden afgesproken met Stal Hermes dat we een ander paard zouden krijgen ter waarde van hetzelfde bedrag. Ik had zelf al via o.a. Marktplaats diverse paarden aangedragen die wel geschikt zouden kunnen zijn maar ja, volgens hun was dat steeds niets (nee, logisch, want ze wilden natuurlijk een zo goedkoop mogelijk paard zoeken om er nog zo veel mogelijk aan over te houden). Ondertussen had ik er weinig vertrouwen meer in en heb het paard zelf ook te koop gezet. En toen hebben we een hele leuke eigenaar er voor gevonden waar ze echt precies op haar plek was. Van Stal Hermes hebben we uiteraard nooit meer wat gehoord. Maar goed, ik heb het uiteindelijk maar zo gelaten want je schiet er toch niets mee op en je hebt alleen je zelf er mee om je er druk over te maken en ik weet zeker dat Stal Hermes er over zit te lachen bij wijze van spreken en dat is het me ook niet waard. Maar ik wil nog wel steeds iedereen waarschuwen hoor, ik zou daar echt nooit wat kopen. Ze zijn echt niet te vertrouwen, achterbakse leugenaars, grr...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:12

En heb je nu uiteindelijk wel een leuk paardje voor jezelf gevonden?

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 10:07

Nee, ik durfde een hele tijd niet goed meer te rijden, alle vertrouwen was kwijt, maar ik ben sindskort weer op een manege begonnen en wie weet in de toekomst wel weer een eigen paardje! Maar als ik wat zou kopen zou ik wel heeeel goed opletten en alles maar dan ook alles op papier laten zetten.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:50

Tsja ik heb de mijne aan hen verkocht.. en ik had toen geen problemen. Vandaar, was even benieuwd hoe het afgelopen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:17

VSW --> PP.