Op dit moment zit ik nogal een vervelende kwestie met ze verwikkeld. Ik zal het kort even uitleggen, als je details wilt weten pm ik dat wel even. Ze hebben mij een paard verkocht waar een verhaal achter zit wat zij mij er niet bij hebben verteld en wat ik wel zeker van belang had gevonden. Wij hadden ze duidelijk verteld wat voor paard wij zochten en voor wie het bestemd was (voor mij dus, redelijk onervaren ruiter). Het paard zou door iedereen zonder problemen te rijden zijn. Direct nadat ik het paard bij ons op stal had, leek het al geheel een ander paard dan het paard dat ik dacht gekocht te hebben. We hebben daar diverse keren met Stal Hermes over gebeld, maar zij herkenden haar gedrag niet en adviseerden ons om het even aan te kijken.
Achteraf blijkt het paard, voordat wij haar kochten eerst naar het buitenland verkocht te zijn geweest en daar is iets met haar gebeurd waardoor ze onhandelbaar is geworden. Ze hebben haar toen weer teruggenomen en zonder het hele verhaal aan ons verkocht. Wij kwamen hier achter toen wij per toeval met de eerste eigenaar van het paard in contact kwamen. Zij hebben toen het paard terug kwam uit het buitenland zelfs nog een bedrag van 1500 euro aan Stal Hermes terugbetaald omdat het paard volgens hen onverkoopbaar was geworden. Ik kan nu niets met het paard en ik wil haar gewoon terugdoen maar ze willen haar niet terugnemen. Ze ontkennen ook alles terwijl haar eerste eigenaar alles kan bevestigen. Ze zeggen dat wij het zelf hebben veroorzaakt (wat ik overigens heel erg vind hoor, want ik ben juist zo voorzichtig en zuinig met haar geweest). We mogen haar wel terugbrengen maar dan krijgen we 1500 euro minder terug dan dat we er voor betaald hebben. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Evt. willen ze ook wel een ander paard voor ons zoeken maar dan moeten we fors bijbetalen en dat kunnen wij niet en eerlijk gezegd heb ik ook niet echt meer vertrouwen er in dat ze een goed paard voor mij zullen vinden. Want het lijkt alleen om geld te draaien en stel dat ze een goed paard in dezelfde prijsklasse kunnen vinden, dan kan hij er als hij het aan iemand anders verkoopt meer voor krijgen, dus dan kiest hij toch daarvoor.
Ik vroeg me af hoe deze stal eigenlijk bekend staat want ze kwamen juist heel erg betrouwbaar en eerlijk over. Ik voel me er zo ingeluisd. Het paardje was eigenlijk al wat te duur voor mij maar ik wilde haar zo graag hebben dat we haar toch maar hebben gekocht en nu dit… Het ergste vind ik nog dat je mensen vertrouwd op hun woord en dat ze je vervolgens zo ‘bedonderen’ want zo voelt het nu voor mij wel eerlijk gezegd.