Ik heb een schrik op poten gekocht!!! wie helpt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 19:34

Hallo Lonneke,
Goed van je zeg dat je dat paard probeert te helpen. Een overbite heeft mijn paard Raci ook een beetje, en dat geeft geen problemen. Alleen moet ik er 1x per jaar een tandarts bij halen om haken te vijlen. Als je paard slecht bix eet, zou je eens kunnen controleren of hij ook last van haken heeft. Die kunnen het eten nl. behoorlijk bemoeilijken. Een tijdje terug had Yvonne op horses.nl ook zo´n slecht verzorgd paard weggekocht bij een handelaar (Huckle). Die was ook brood mager en kon van zwakte niet eens goed lopen. Ze liep alsof ze zat was. Met veel geduld en goede zorg gaat het nu al een stuk beter. Je moet vooral niet te veel voer geven in het begin, maar langzaam op voeren, of meerdere malen per dag een beetje. Wat ik ook aan kan raden is de vitamine booster RedCell, hier zit alles in wat je maar nodig hebt als paard aan vitamines, mineralen en ijzers. Echt heel goed spul! Huckle krijgt het ook en reageerd er heel goed op.

Succes met Lucky!!

Jolande

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 19:48

Geweldig Lonneke! Lucky heeft echt geluk!
Over die overbite zou ik me nog maar effe geen zorgen maken, anders had je het al gemerkt met hooi eten (proppen maken, niet willen eten etc). Voorlopig heeft 'ie ergere dingen waar 'ie overheen moet zien te komen. Ik vind het echt geweldig wat je gedaan hebt! Chapeau!

Sonja

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:12

O wat goed van je Lonneke, dat je zo'n beessie nog een 2e kans probeert te geven, nu krijgt ie tenminste weer een beetje GELUK in zijn leven. Succes en een dikke knuffel voor Lucky!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 21:59

he lonneke
ik woon niet zo heel ver van je vandaan
en wil best zo nu en dan komen helpen hoor
misschien een of ander middeltje kopen (op kikker) ofzo.
nou sterke met lucky
en ik hoor wel van je hoe of wat

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 22:41

Lonneke, geef hem iedere dag een flinke scheut zonnebloemolie over de biks, dat is goed voor huid en vacht. Voer hem niet te hard he, anders raakt hij straks ook nog hoefbevangen (zoals waarschijnlijk bij Flommertje gebeurt is).
Hou ons op de hoogte!
Petra

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 23:06

Las je nog wat nodig hebt voor Lucky geef maar een gil zo'n beestje verdient een 2de kans.

Ik weet dat er bij ons een advertentie hangt voor dekjes voor een pony voor een klein bedrag. Kan ik je daar mee helpen ??

Ik hoor het wel en succes.

gr Pris

christa
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-04-01
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 00:07

Wat supergeweldig dat je Lucky mee hebt genomen. Ga ervoor en geef een hoop liefde dan komt het allemaal vast dik voor elkaar!
Succes!

Christa.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-01 10:49

kvika als je zin hebt mag je altijd wel komen helpen hoor. kan altijd wel wat hulp gebruiken al is het maar om een keer die benen te behandelen. ik hoor wel of je eens zin hebt. xxx lonneke

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 17:28

Citaat:
Op 2001-04-22 10:49, schreef lonneke:
kvika als je zin hebt mag je altijd wel komen helpen hoor. kan altijd wel wat hulp gebruiken al is het maar om een keer die benen te behandelen. ik hoor wel of je eens zin hebt. xxx lonneke

is goed lon.
ik heb best wel vaak tijd hoor dus dat moet wel goed komen
je moet maar ff je tel. ofzo geven ( ben hem alweer kwijt)
en anders is hier ook de mijne alvast 0104231993 bel maar

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 20:00

knap hoor en leuk om te horen dat je die verwaarloosde "prul" hebt meegenomen. Wij hebben zelf ook zo'n pony gehad, en die is er met veel liefde aandacht en zorg heeeeel goed doorheen gekomen, al heeft het lang geduurd, en zullen sommige dingen nooit slijten. Ik zou me om de medische kant ff niet te druk maken, laat hem of haar maar eerst eens bekomen en wennen. Je kunt em wel een een vitamine stoot geven, die kun je zo kopen, en kan nooit kwaad. Voor de huid wil een bad met badedas wel eens helpen, dit werkt ook heel verzachtend tegen de eventuele pijn. Wij hebben de pony in het begin mais gegeven, en meerdere keren beetjes gevoerd, dit hielp erg goed, is namelijk ook makkelijk te kauwen, voorhet geval hij last heeft van de overbeet, en is ook erg voedzaam. Heb maar veel geduld, het komt vast wel goed zonder meteen ontzettend hoge dierenarts kosten te krijgen, ik zou eerst maar eens afwachten en kijken hoe ie reageert op de manier waarop je al bezig bent.
Liefde en aandacht doen vaak al heel veel, en je zult zien, dat ie op een gegeven moment ook weer wat eigenwaarde gaat krijgen, en langzaam uit de ineengedoken houding die hij beslist zal hebben denk ik zo, als ik eraan terugdenk hoe youri eraan toewas, weer omhoog klimmen, en op een gegeven moment zul je zien dat ie dan zichzelf weer durft te zijn, en dat is allermooiste wat je met deze pony kan overkomen, geloof me maar.
Verder moet je niet verwachten dat ie snel dik zal worden, dit kan heel lang duren.
Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken, en heel veel sterkte. Party!! JULKE.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-01 21:17

wat je beschrijft klopt echt!! hij staat in een houding als of ie is gekrompen. met lopen verliest hij zijn evenwicht nog wel eens odat hij dus niet sterk genoeg is. alhoewel hij vandaag een fijne dag had. ik had hem erst wat gemasserd met zon massageborstel en toen met de zachte borstel wat schoongepoetst. met een harde borstel kan ik niks doen want dan doe ik hem pijn. toch was ie wat blijer vandaag. wilde tijdens de wandeleing zelfs ineens een drafje maken. heb stevig met hem geknuffeld en hij lijkt al redelijk vertrouwen te krijgen in me. ik vind hem een schat en ben erg blij dat ik hem heb gekocht. al heb ik nog een lllllllaaaaaaange weg te gaan. als ik hem een dek moet omdoen springt hij met 4 benen tegelijk de box door. en een halster omdoen is ook nog niks. toch heeft ie een fijne dag gehad. lekker buiten in de zon. het is een pracht beestje en ik ben erg blij met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:26

wat heeft Lucky een geluk dat ze no goed terecht os gekomen. Je kan trouwensnog wel van alles verwachten hoor... op mijn oude manege kwamen eens twee boertjes met een pony, nou ja pony. Dat beestje was zoooooo mager en zag er gewoon niet uit. Was 1 hoopje ellende, doffe ogen en een rare vacht Ze zou 9 zijn maar volgens de DA kon je daar wel 10 jaar bij optellen. De manege heeft Cherry gekocht want ze vonden haar zooo zielig en wel heel duidelijk gemaakt aan die boertjes dat dit niet kon. gelukkig hadden die boertjes verder geen dieren meer, was wel triest want ze wisten eigenlijk niet wat ze nou fout hadden gedaan maar ze waren half demnet van de ouderdom. Die pony is helemaal kaal geworden door een schimmel maar na een half jaar van goede verzorgign en aandacht is het nu een super manegepony die zlefs reglematig bokt.De eerste tijd hebben ze alleen maar wat met haar aan de hand gestapt, na een half uur was ze al moe. Maar goed het is nu dus een vrolijke gezellige pony geworden. Ik hoop dat Lucky dat ook wordt maar dat zal wel lukken nu ze bij jou staat.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:26

Wat is Lucky nu lucky zeg! Hoop dat ie snel wat opknapt. En als je vragen hebt, hier op bokt kun je altijd terecht!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:44

Wat goed van je dat je hem hebt gekocht! Heel veel sterkte met hem!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 22:34

wat super van je ik ou dat ik het geld en de plek had om ook zulke paarden te helpen je bent een superwijffie echt Lon
succes en Lucky is erg lucky

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 10:29

Jeetje wat goed Lonneke, dat je Lucky meegenomen hebt! Met liefde, aandacht en goed voer komt het hoop ik allemaal weer goed! En dat is jou wel toevertrouwd!

Wat DOEN sommige mensen toch met dieren, vraag je je af! Je HOEFT toch geen paard (of hond of kat) te hebben??? Niemand verplicht je daartoe! En als je er toch een neemt, zorg er dan goed voor!

Ik duim voor je Lonneke en dat Lucky fonds wat ik bij een ander berichtje las, vind ik een goed idee! Uit eigen ervaring weet ik wat het kost om een verwaarloosd paard op te knappen Boos! . Maar ach, het is maar geld denk ik altijd, geef het liever aan mijn dieren uit dan aan mezelf Verward

Groetjes en heel veel sterkte met Lucky!

Mieke

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 10:44

Heel veel sterkte met lucky (en de rest) Goed van je dat je de pony er bovenop gaat brengen! Het lukt je vast.
Groetjes Petra

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-01 11:47

lieve bokt vrienden. ik ben zo blij met al jullie lieve reacties. Ik ben er van overtuigd dat het op den duur weer helemaal goed komt me hem. hij heeft geluk gehad dat dat meisje hem had gekocht en dat ik juist weer bij haar was. hij heeft een lange weg te gaan voor ie weer de oude(jonge) is maar die kans krijgt ie van mij dan ook volop. ik denk dat lucky een kruising met een tinker is. dat zie ik aan de bouw. hij heeft (had) veel bahang aan zijn benen. helaas gebeurt het nog maar al te vaak dat mensen een pony zo verwaarlozen. mochten julli ooit zon pony tegen komen mag je me altijd mailen of het hier melden. ik wil proberen om in de toekomst steeds een verwaarloosde pony een tehuis te bieden en zodra ze er dan aan toe zijn er weer een goede baas voor te zoeken waar ze het echt goe krijgen. ik ben blij met jullie hartverwarmende reacties. ik kan alle hulp en steun goed gebruiken. lucky zal niet de enige pony zijn die verwaarloosd en mishandeld is. ik bven erg blij met hem en hij heeft een fijn tehuis zo. xxx lonneke

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-01 11:53

een lucky fonds vind ik een goed idee. wie wil helpen om deze pony op wat voor manier dan ook er boevnop te helpen (bijv door spullen die je oer hebt. of medicijene tegen zijn mok e.d. of gewoon door me eens te komen helpen mag me al tijd een berichtje sturen!! lucky zal jullie er dankbaar voor zijn. xxx lonneke

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 20:59

Ik vind het ontzettend knap en goed van je om Lucky te helpen. Petrakolen zei dat je hem flinke scheuten zonnebloemolie moest geven. Kijk daar aub mee uit. Z'n maag is daar niet aan gewend en je zal uit moeten kijken dat ie dan niet aan de diaree raakt. Op die manier droogt ie weer uit en dat kan ie er nou net niet bij hebben. Wat het platspuiten betreft voor als de dierenarts komt, daar zal ik ook nog even mee wachten. Hij is zo (van wat ik begrepen heb) zo zwak dat je kans hebt dat ie niet uit de narcose komt. Met zo'n arme stakker moet je echt voorzichtig zijn. Ik heb echt bewondering voor je Lonneke Lachen Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. En je hubbie moet het maar voor lief nemen *LOL* *LOL* *LOL*
groetjes caballo