Ik als een razende een jas gepakt schoenen en naar buiten gerend....met de angst van de auto's en een maand oud veulen dat erbij loopt.
Kom ik bij het hek (voor het huis) kan die niet normaal open.. waarschijnlijk hebben ze er tegen aan lopen beuken.
Zo ziet het hek er nu uit:

Ik dus als een gek over het hek klimmen en loop naar de weg...
En tellen 1, 2, 3 ..... paarden... waar is Luna (veulen)? Helemaal geschrokken rustig op de paarden afgelopen. Die draafden nog verder weg, maar gelukkig kwam Luna achter mams vandaan *opluchting*
Rustig via de zijkant benaderd (ze liepen op het fietspad) daar Fabiola gepakt en Nikita liep al nieuwsschierig op mijn moeder af. Maar mams met veulen was nog onrustig (stressmams).
Kwam mijn vader er met biks aan dus Nikita die ging meteen op mijn vader af.. Fabi meegenomen en mams met veulen kwamen er ook aan. Eenmaal beetje op weg naderden auto's van achteren. Die dus tegengehouden door mijn moeder want Misty en Luna liepen op de weg. Ik had Fabiola nog vast komt er een hard rijdende auto van voor. Ik dus Fabi los gelaten die loopt wel achter Nikita een en meteen die auto tegengehouden en Misty en Luna naar het fietspad gedreven. Gelukkig toen al bij het hek en is alles zonder problemen afgelopen. Ik mag wel heel erg van geluk spreken denk ik.
Toen we eenmaal bij de wei kwamen was het hekje dat bij de bak loopt kapot. De sluiting was kapot. Wat is er nou waarschijnlijk gebeurd Fabiola.. luchtzuiger heeft daar weer lopen lucht zuigen. De sluiting heeft het begeven en het hek is naar binnen open geklapt.
Daar sta je gewoon niet bij stil dat zoiets kan gebeuren...
Na heel wat rommel/poep en vernielde planten in de tuin is gelukkig alles goed...
Al is mijn moeder niet zo blij met het vernielde ze heeft namelijk een opengestelde tuin voor bezoekers

De sluiting die kapot was (daarboven zie je een luchtzuigeplek):

Poep op de meest rare plekken met daarachter allemaal kapotte planten...

En overal grote (en kleine

En de dader

Waar ze langs zijn gegaan uit de tuin is voor ons nog een beetje een raadsel, omdat onze tuin best goed is afgesloten vooraan allemaal bomen etc. voor een hek.
Waarschijnlijk zijn ze tussen de struiken door gebanjerd.