Het zit zo: Het paard van Whera (Chrico hier op Bokt) had erge zin haar berijdster er af te gooien. Zij dus met de ambulance mee, en kan dus even niet rijden. En aangezien er weinig mensen zijn (denk ik) die Christy willen (en mischien ook Kunnen) rijden ben ik het maar gaan doen.
Christy is een beetje een lastige, maar met een beetje geduld en een vaste zit kom je best ver met haar. Ik had Christy een keer zien lopen aan de longe, en was gelijk verkocht! Wat een schat van een paard, met een super-eigen karakter. En DAAR houd ik van.
Een week later heb ik Christy dus gereden. Het was heerlijk! Wat een pit. Ze is bijna constant bezig geweest om mij in de modder te gooien. Zelfs nog toen ik haar wilde uitstappen. WAT EEN WILDE!!!
Ik heb altijd een afkeer tegen merries gehad, maar Christy heeft dat voor een deel goed gemaakt.
Ze was er gewoon op gebrandt mij van haar rug te krijgen.
Maar goed, tijdelijk geen berijdster meer. Dus Chrico heeft mij gevraagd of ik er een beetje lol in heb Christy af en toe te rijden. JA KRIEK, TUURLIJK. Alleen een beetje weinig tijd....
Maar nu is Domenic kreupel

Vandaag ben ik dus geweest!
Dus......
DAG 1:
Zaterdag 02-02-2002
Christy lekker gepoetst, wat een mooie kleur heeft ze toch

Daarna zadel erop (wat een elende zo'n westernding...), en hoofdstel. Ik de bak in met cap op. Wat was dat ook weer voor een ding? Maar het schijnt veiliger te zijn!
Eerst twee rondjes er naast gelopen om haar reacties te polsen. Nou dat was al vuurwerk! Wat ging ze te keer. Alleen maar omdat er een boer met een trekker liep te klojoën(??). Toen even in een hoek gezet, en ik erop! Ze ging te keer joh! Lag er bijna een keer af, maar kon me net aan om de nek heen klemmen! Wat zijn het toch ondingen die western-zadels! Maar ze was zo fris dat ik eerst maar even 20 minuutjes heb gelongeerd daarna! Wat een held ben ik he...

Na het longeren was ze vrij rustig, dus ik erop! Zadel zat helemaal niet lekker, dus toen maar het western-zadel van Sandra (Sandra.K op bokt) erop gelegt. Dat zadel zat wel lekkerder, maar gleed ook onwijs over haar rug heen. En met een bokkend paard die ook van het één op het ander moment op de rem gaat gevolgd door een supersnelle draai links of rechts is dat niet echt fijn.
Maar toen kwam Mireille langs die net klaar was met een buitenrit, met een heerlijk 'Engels' zadel. Die mocht ik wel lenen.
En dat ging goed joh! Heerlijk gewerkt met haar, met nog wel veel bokken, stops en draaien erin. Maar het ging geweldig. Ik heb haar helemaal moe gemaakt, en op het laatst deed ze alles voor me. Bijna alles....
Ze is wel even heel kwaad op me geweest volgens het publiek omdat Mevr. haar zin niet kreeg, maar we hebben goed gereden.
Morgen ga ik even rijden, maar niet lang. Geen tijd. Vandaag ben ik denk ik wel bijna 2 1/2 of 3 uur bezig geweest. Geweldig lekker! Het weer ook trouwens.
Morgen neem ik mijn eigen zadel mee, Domenic heeft er nu toch even niets aan. Dat zadel zit zoooooo fijn. Vandaar!
Dit was het voor vandaag. Ik wil van elke gereden dag even een kort verslag maken.
Grtjs Frank