Mijn moeder tennist elke donderdagavond (in de volksmond ook wel batsen genoemd) samen met een groepje vriendinnen.
Daar zit 1 vriendin bij waarvan het dochtertje van een jaar of 8 al een poosje paardrijdt, hardstikke leuk.
Al snel volgt een eigen pony, en laat het daar in die kantine op de manege nou ook nog eens hardstikke gezellig zijn!!!
Na een paar borrels laat moeders zich overhalen en schaft een 10 ritten kaart aan, al snel heeft ze de smaak te pakken en voor dochter wordt een iets grotere pony gekocht zodat moeders ook kan rijden..
Nou komt die vriendin gister naar mijn moeder toe:
"Zeg, heeft jouw dochter niet nog een oud zadel liggen wat ze wil verkopen?"
Mijn moeder:
"Nee, we hebben 4 zadels maar allen nog vrij nieuw en voor elk paard een aparte, die verkopen we niet. Maar hoezo vraag je dat? Jouw dochter heeft toch een zadel neem ik aan?"
Vriendin:
"Ja, maar ik heb een paard voor mijzelf gekocht"
Mijn moeder:
"Wat leuk, maar dan laat je toch iemand van de ruitsersportzaak langskomen om een geschikt zadel te vinden? Je kan niet zomaar een zadel ergens vandaan halen en het er maar op gokken dat het past, je rijdt ze voor je het weet de vernieling in!"
Vriendin:
"Ja, maar het is nog een jong beestje en we vinden het zonde om daar een nieuw zadel op te leggen."
Mijn moeder:
"Een jong beestje? Hoe oud is hij dan?"
Vriendin:
"Hij moet nog 3 worden"
Mijn moeder:
"Waarom koop je nou zo'n jong dier, je rijdt pas sinds kort en nu kan je voorlopig ook nog maar heel beperkt rijden"
Vriendin:
"Hij is 2 maanden weggebracht om zadelmak te maken en hij is zooo lief! En ik mag er elke dag gewoon 3 kwartier op rijden"

Het is btw een bont Sambertje...