mensen hadden een leuke schimmel merrie gekocht een volbloedje want ja die zijn zo mooi op posters enzo!
deze mensen hadden helemaal geen ervaring met paarden die mensen hebben nog nooit een paard van dicht bij gezien! nou dachten ze van .. nou laten we dan maar een jaarling kopen is leuk kan je haar zien opgroeien! leuk voor de kids!!
hun die pony gekocht! geen ervaring of wat dan ook is er tegen die mensen gezecht dat je vanaf jaarling zijnde al kan beginnen met de pony te beleren! (mensen van die stal)
die mensen gewoon gaan longeren! en al aan de bijzet! en al een zadel op d`r rug!!

die mensen reden het arme beestje al vanaf dat ze 2 jaar oud was! het gevolg:
ik kocht die pony we rijden met deze pony naar huis toe (is me pony gevallen in de trailer)
ze lag lang uit!
wij hadden niets gemerkt want waar ik hem kocht werd er gezegt dat ze heel erg onrustig stond en dat je niet moest kijken omdat ze het dan nog meer ging doen!
pony zat nog vast aan het touw waarme ik haar vast had gezet! en pony lag daar! voorbenen naar voren en achter benen er nog half onder!
pony was bek af! was helemaal bezweet! wij naar dieren arts niets te zien! stappen was het advies! dus na 3 maanden gestapt te hebben mocht ik op rechte stukjes draven! niet zo lang maar 5 min. en na 2 weken waren het er al 10! en zo ging dat maar door!
pony was altijd erg braaf! niet bokken of steigeren ofzo! maar gewoon als en mak lammetje mee lopen! (voor een volbloed al erg knap!)
toen de pony een half uurtje mocht draven mocht ik haar ook een keertje los gooien! want de spieren waren al sterk genoeg daarvoor!
dus pony ging los! woe hoe wat een bokken en wat kan ze hard! (probeerde haar rustig te krijgen maar dat ging niet!)
na 5 min. uit de bak gehaald! en lekker uit stappen en weer lekker de stal in!
de volgende dag mocht ik er even (onder toezicht van de DA) er op zitten! dus ik ging erop! oehh spannend!!!
eerst mocht ik alleen maar stappen dus ik stappen ze vonden dat zo zo goed liep dat ik ook op een recht pas even mocht draven!!
ik blij!!het ging echt SUPER! ik vond het leuk en de pony was rustig en vond het ook wel weer eens leuk!
lekker aan de hand uitgestapt en weer naar stal!
volgende dag mocht ik zonder toezicht van de DA ook weer erop stappen en een klein stukje draven 50m ofzo! dus ik wilde na dat stukje draven stappen en kreupel dat ze liep!! niet NORMAAL! tijdens het draven voelde ik al wat maar iederee nzei dat is van de stijvigheid! ik had dus een pony die zo kreupel als wat liep!
ik de gebeld alles uitgelegd! ik moest maar eens langs komen (ja ik was daar al zo onderhand vaste klant!)
ik daar naar toe! foto`s gemaakt! niets te zien! het advies: STAPPEN!
en ik van NEEEE niet WEER!!
ik wilde zo onderhand ook wel eens lekker rijden!
na 1 maand te hebben gestapt en soms te hebben gedraafd om te kijken hoe ze liep, liep ze nu eindelijk GOED!!
*o/* joepie *o/*
ik mocht weer erop stappen ( wel onder verdovende middelen) want de pony was nu inmiddels al zo lang aan het stappen geweest dat de DA het niet meer veilig voor mij vond om erop te gaan (het is natuurlijk een volbloedje)
na 2 weken mocht ik weer een beetje erop draven! *o/*
na 2 maanden nog even een foto voor de zekerheid gemaakt! de maand erop: pony liep al lekker had inmiddels al een keertje gesprongen en was bezig voor een dressuur proefje te oeffenen! tot de dag erna! toen liep ze WEER KREUPEL! dus wij weer naar DA toe! *zucht*
en WEER foto`s gemaakt! de pony had hoefkatrol!
in het ene voorbeen een 3 tot4 eigenlijk al een 4!!
en in het andere voorbeen een 3 !
achter had ze gelukkig niets!
wij gezegd dat er de maand ervoor niets op de foto`s te zien was en nu ineens wel?!?!
wij (ik) was erg boos!! hoe kan dat nou! gewoon uit het niets ? moet je toch al gezien hebben!
ik heb zo veel met deze ponu mee gemaakt! ik wist niet meer hoe het zou zijn zonder haar!
de DA gaf mij het advies om haar in te laten slapen of om haar voor weiland genootje te gebruiken!
deze pony was nu pas 5 jaar ! en moest nu al het leven van een oudje leven! ze was in de bloei van haar leven!
ik had toe iedereen opgebelt over een weilandje! maar niemand die het aan durfde om een volbloed in het land te laten!
uit endelijk een vrouwtje gevonden die haar wel wilde hebben (in ruil voor haar pony)
denk je dat dit goed afliep?? nou..... wat denk je zelf?
nee hoor ook dat liep uit op een drama!!
een andere keer vertel ik wel over mijn andere pony`s want ik heb nu helemaal lamme vingers van het typen!
jullie horen nog wel van mij!
hebben jullie ook zo`n pech??
hier heb ik een foto van haar : zo mooi en jong en dan al het leven van een oudje moeten volgen!
dit is de pony :paranga
en deze kreeg ik er voor terug: voroenja