ik ben symmie aan het inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phoenix4ever

ik ben symmie aan het inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 17:22

ik ben sinds exel kreupel is geworden wat meer tijd aan symphony gaan besteden en het gaat steeds beter.
eergister heb ik er weer opgezeten. ze was echt super braaf. eerst aan twee kanten een beetje naast haar gesprongen met me handen op haar rug en toen ze daar niet mee op reageerde ben ik met een voetje van een vriendin op haar gaan hangen.
Ze keek wel even om en snuffelde aan me. Ik aaide haar en het was goed.
Toen me handen op haar rug gezet, zodat ze de druk kon voelen. Daar reageerde ze maar weinig op. Toen dat helemaal goed leek me been opgetrokken en vervolgens over haar rug gegooit.
Toen ik zat deed het haar helemaal niets meer, dus zijn we een stukje gaan stappen. die vriendin van me leide haar rond.
Ik had de savy string van parelli om haar hals geknoopt en kon me daar aan vast houden.
na twee rondjes door de bak ben ik er weer rustig af gegaan en het hele verhaal alleen dan aan de andere kant weer opnieuw gedaan.
ze vond het allemaal best.
gister heb ik een barefootzadel op haar rug gelegt. EErst even laten snuffelen aan het zadel toen het goed was heb ik hem rustig op haar rug gelegt.
In alle rust de de singel vast gemaakt en de beugels goed vast gezet.
Toen zijn we heerlijk weze spelen (parelli way) en af en toe de singel een stukje strakker gedaan. Toen die helemaal goed zat heb ik de beugels los gedaan. Wel nog heel kort zodat ze net onder het zadel uitkwamen.
Ze vond het geklingel erg irritant en maakte wat rare bewegingen met haar lijf, maar niet echt heel heftig.
Toen ze dit accepteerde ben ik gespot en we gaan morgen weer verder. Ze heeft vandaag een dagje rust. Kan ze aalles mooi verwerken.

ingeo

Re: ik ben symmie aan het inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:55

klinkt heel goed allemaal OK dan! !

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:32

Ja, inderdaad, je bent volgens mij erg goed bezig!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:16

thanx...

ben er vandaag weer opgeweest. Haha!

ben eerst met haar gaan spelen en daarna weze spelen met zadeltje op totdat de singel 3x vaster was gemaakt en toen met een voetje erop. eerst stil gestaan en toen eerst via de persoon op de grond laten wandelen en daarna ben ik zelf me ermee gaan bemoeien. eerst even links en rechts hoofdje naar me toe laten buigen(parelli way) en toen been druk gegeven en als ze niet reageerde nam de begeleider een stap. zodra zij een stap zette liet ik de been druk los en nar 10 min had ze hem door *o/*
en met stoppe het zelfde eerst teugeldruk en als ze niet reageerde de begeleider gezegt stil te staan.
Ilk doe dit btw wel met een hackemore parelli stijl, dus geen bit en met een barefootsadle Pling ben zo trots op haar Lovers

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 16:06

gister heb ik weer even gespeelt met haar en later het zadel opgelegt, maar verder niets gedaan. ze deed het allemaal heeel erg braaf.
vandaag zijn we weer weze spelen, daarna het zadel erop en even later ben ik erop geklommen.
eerst weer weze in buigen. dat deed ze nu in 1x daarna gekeken of de achteruit er nog opzat en die deed het ook. daarna zijn we weze weg stappen en halthouden en af en toe wat inbuigen en achterwaards. ze deed het prima. ik heb ongeveer 15 min op haar gezeten toen merkte ik dat het haar aandacht begon te verslappen en zijn we gestopt.
ze was weer eens super braaf en ik ben weer onwijs trots op haar Haha!
morgen gaan we weer gewoon even spelen. woensdag heeft ze een vrije dag en donderdag als alles goed gaat ga ik er weer op Lachen

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:24

ze krijgt vandaag een vrije dag, want ik ben mega moe. ga haar alleen wat knuffeltjes in de wei brengen als ik exel weer opstal kom halen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:09

Wat leuk dat het zo goed gaat! Ook goed dat je het lekker rustig aan doet!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:19

zoo, dat gaat al heel goed hé !
netjes hoor! echt heel goed!
Haha!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:54

Leuk hoor dat het zo goed gaat Haha!
Ga zo door Knipoog

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:46

Ik ben echt onder de indruk hoe goed je alles voorelkaar hebt. Heb totaal geen ervaring ofzo en heb ook geen idee of het goed is wat je doet. Maar als ik zo lees merk ik wel dat je alles lekker rustig doet en er goed over nadenkt. Veel plezier nog verder met je paardje Lachen

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:07

Hartstikke goed dat je alles zo rustig en doordacht aanpakt!! Er is niets mooiers dan je paard op een niet-dwingende en rustige manier te beleren OK dan!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:04

goedzo zeg! ook een beetje de manier waarop ik bezig ben. ben laatst ook voor het eerst opgestapt, ook toevallig (nouja, niet echt toevallig) nog bitloos én met barefoot. Ik heb hem de eerste stappen met een andere pony in de bak aan laten lopen, hij ging er fijn zelf achteraan. Maar ik doe het rustig aan, niet vaker dan eens in de week voorlopig. Hij is pas drie, en ik aardig zwaar. Lachen

heel veel succes, maar volgens mij gaat dat wel lukken!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:22

halthouden doe je hopelijk niet op teugels alleen?
Ik vind het wel goed hoe je er voor de rest mee bezig bent hoor. Super!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:25

Leuk om te lezen hoe het je vergaat. Zo houd je het voor je paard wel leuk.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:30

ik heb de afgelopen dagen niet stil gezeten. heb dinsdag en woensdag er niet opgezeten, maar wat met haar getruttelt in de wei om haar nog wat extra op mij gericht te laten krijgen.
donderdag ben ik er weer opgegaan in alle rust. al spelent de wei uitgehaalt en daarna lekker gepoest. eerst de longeerbak in. Halstertje af en ben midden in de bak gaan zitten en heb haar totaal genegeerd. Na een paar minuutjes kwam ze naar me toen. Ik ben haar blijven negeren tot ze de tweede keer kwam. toen heb ik haar hoofdje geaait en ben weg gelopen. even later kwam ze me weer opzoeken. Toen heb ik haar verder geknuffelt en een bixje gegeven. Dit heb ik herhaalt alleen dan zonder bixjes tot ik haar met het haster ging knuffelen en heb het halster omgedaan.
Toen zijn we gaan spelen in de grote bak. Na een tijdje het zadel opgelegt en weer verder gespeelt en in 3x de singel strak gedaan. Toen weer om haar heem weze springen en in de beugels weze hangen. Toen alles goed was weer op haar gaan hangen. Toen ik ophaar hing kwam ze meteen bij me kijken. Even geknuffelt en me been erover heen gegooit. EErst weer even rechts links inbuigen (parelli like) en daarna been voor voorwaarts. Ben er nu fases aan het weze inbrengen. eerst glimlachen, dan been druk, dan swiepen met hand heen en weer en dan zacht tikje op haar kont. Dat ging prima. daarna halthouden. ook infases. eerst diep zitten, dan teugels omhoog, daarna vinger na vinger me hand sluiten. daar reageerde ze steeds sneller op. toen achterwaards. dat was geen probleem. net als bij halt houden of gewoon even schommelen met de teugels (weet niet hoe ik dat moet noemen)
We zijn nu een stapje verder gegaan. ik stuurde haar op de hoefslag en daar moest ze blijfen(sturen ook geheel parelli like ( eyes, bellybutton, leg, rein) Lachen die had ze ook meteen door. alleen was het moeilijk om rechtuit te blijven lopen.
Na het "rijden" ben ik nog even met haar wezen spelen. eerst online en daarna even at liberty en zowaar ze deed het allemaal netjes zonder line. echt zo gaaf ben zo verliefd op haar Lachen
vandaag alleen even een half uurtje bij haar in de wei geweest. Ze kwam meteen naar me toe. Heb haar geknuffelt en later met halster en even het halster om gedaan. Ben ergens gaan zitten en met haar geknuffelt. Toen halster af en ze bleef lekker bij me knuffelen terwijl de groep al weg liep.
Toen ik exel de wei uit haalde (nog vanwege de koliek die ze heeft gehad) volgde symmie na een tijdje en ze bleef voor het hek staan. Ik heb haar even geknuffelt. Toen we weg liepen bleef ze hinneken en bij het hek heen en weer lopen. De groep was nog steeds halver wegen het lang. Vond het zo lief van haar, maar het deed auw aan me hartje Boos!
Ze is gewoon geweldig Lovers

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:15

ik heb er zaterdag weer op gezeten. Weer wezen spelen en alles en toen er weer op. We zijn nu met veel rechte lijnen bezig geweest. De leadrope lang zodat ze op haar eigen benen moest gaan lopen. Dat vond ze wel moeilijk en soms kam ze toch even steun zoeken bij de persoon op de grond, maar ze begon steeds meer netjes recht de hoefslag te volgen.
Ook zijn we wezen afwenden en van hand veranderen in rechte lijnen en dat deed ze echt super.
Ik heb er zo'n 20 min op gestap. We zijn ook gaan kijken of er tempo verschil in te krijgen was en heel langzaam lukte dat :d
Vlak voor ik er weer afging heb ik voor de lol even om een pilonetje heen gestuurt. Dat was best grappig en ze deed het nog ook Tong uitsteken
Bij het afstappen ben ik met beugeldruk begonnen en het doet haar niets Cool
Na het rijden zijn we weer wezen spelen. Echt los en dat ging onwijs goed. Soms smeerde ze hem wel even, maar ze was steeds weer makkelijk terug te halen Lovers
Ze is gewoon geweldig.
Vandaag heeft ze weer vrij en kom ik haar even opzoeken in de wei Lovers

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:11

gister heb ik weer op haar gezeten. nu los. eerst erop geholpen door een vriendin en die ging daarna naar huis. ik ha=eb wat rond gestuurd en gestapt. wat halt gehouden en achterwaards. het ging echt onwijs goed en voelde me echt een beetje op me plaats op haar rug Haha! afstappen via de beugel en dat vond ze ook allemaal best Haha! ze is gewoon geweldig :d

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:33

wauw, zo te lezen gaat het super! ga vooral zo door! vind de manier waarop je het doet erg paardvriendelijk en vooral rustig. super!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:46

geweldig is het he, die eerste stappen?! ik heb vandaag voor het eerst een stukje er bovenop buiten gereden. Ik had er al een keer of drie/vier opgezeten, en de rem was goed, dus ik durfde het wel aan. we vonden het allebei hardstikke leuk, en best spannend!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:53

ik heb vandaag voor het eerst gedraaft:D:D:D symmy is zo geweldig!!!!!

sorry moest even

Gaaf joh dovish alle dingen zijn super vet als je ze de eerste keer doet.

Ik rij nu al voor de 2e keer helemaal alleen op haar. geen hulp van wie dan ook waar dan ook bij. het was heerlijk rustig opstal. ik was helemaal alleen met me 3 paardjes op het erf. Exel stond in de longeerbak vooraan de bak en sidje in de merrie paddock naast de bak. Sym reageerde al zo goed op been dat ik dacht we doen het even een stapje meer en we hebben wel 6x een paar pasjes gedraaft:D
Ze had alleen steeds jeuk bij de singel, dus ik moet voor donderdag even wat verzinnen om te zorgen dat die juek verdwijnt of niet onstaat is beter Tong uitsteken
Na het rijden zij we even weze spelen (los parelli way) oin de longeerbak en ze werd onwijs heet, dus was onwijs gaaf Tong uitsteken

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 08:57

gister was echt helemaal geweldig.

we hebben zelfs een paar keer de lange bakrand gedraaft. Ze reageerde al veel sneller. Wenden en been zijn geen enkel probleem meer en ook achterwaards is een eitje voor haar.
Ik kan ook alles doen als ik erop zit. ze vind niets raar.
na het rijden zijn we even de longeer bak ingegaan en ben ik naast haar op de grond gaan zitten. Ze bleef lekker bij me staan en we hebben lekker geknuffelt Haha!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 14:34

ze was vandaag weer in een woord geweldig Lachen draven gaat al echt heel goed. Ik ben nu bezig haar op de hoefslag te laten lopen en ook dat ging echt zo goed vandaag.
halthouden zit echt geen enkele druk meer op en afwenden ging ook super. Nog even en we zitten in galop Lachen Lachen