meer dan één paard??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 15:34

O nee! Dat is het laatste wat ik zou doen, een paard voortrekken! Het is wel zo, degene die ik het langste heb, daar hou ik het meeste van. Maar dat zouden mijn paarden nooit kunnen merken want ik geef ze allebei alles wat in mijn vermogen ligt.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 17:30

Nee hoor, ik trek ook niet voor. Ik heb een periode gehad, pas geleden nog, dat het de vraag was of ik mijn paarden kon houden. Nachtenlang heb ik wakker gelegen wie ik dan zou verkopen en ik kwam er niet uit. Godzijdank hoeft het niet en besef je des te meer wat je hebt.

Net als met je kinderen....je houdt van allebei heel veel, maar hebt met beide andere speciale dingen. Zo is het ook met vriendinnen. Je hebt vaak met elke vriendin iets speciaals, wat je met de ander niet hebt, maar dat zet diegene niet hoger in de ranglijst. Hier gelden geen ranglijsten.
Ja, vroeger in de manegeles wel....
Maar nu....mijn Mariltje is mijn maatje, we hebben alles samen geleerd en bereikt, hij gaat nooit meer weg. Iem is mijn knuffeltje, ons zorgenkind, hij gaat nooit meer weg. En Phoebe is de kleine draak met het vreselijk onweerstaanbare koppie, ze gaat ook nooit meer weg.
Als je er van tevoren op instelt dat je een paard maar tijdelijk te rijden hebt, stel je je er zowiezo al anders op in....

Desiree....hoezo geldt dat ook voor jou??? Verward Mij prima hoor, ook gezellig bij mij in de buurt komen wonen.
Maar Fitz zowiezo, want ik kan wel een dressuurcollega gebruiken hier tussen de springruiters, hahahaha!

Groetjes Suzanne

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:03

suzanne schreef:
Nou Fitz....toch maar richting Veluwe dan!!!! Knipoog Das in ieder geval lekker dicht bij ons!!!!!!! Kun je lekker een tweede paardje erbij en Marco kan fietsen wat ie wil.....

Maar Fitz zowiezo, want ik kan wel een dressuurcollega gebruiken hier tussen de springruiters, hahahaha!

Groetjes Suzanne


Tja, Suuz, er worden hier hele bestanden bijgehouden van file's in de ochtend en avondspits Haha!
Ik krijg steeds meer een hekel aan bloembollen .... hoe zou dat toch komen?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 19:20

wij hebben 2 paarden met z'n 2en (het meest van mij) ik start ze ook allebei. mijn moeder helpt op westrijd. en mijn ouders betalen alles. we staan op een manege. 600 per maand per paard stalling.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 15:25

Ik heb een paard en een pony ( Fjord en Shet).
De Fjord staat op de manege wat dus best prijzig is. Dat kost 132 euro per maand) De Shet staat thuis en daar betaal ik dus alleen
stro (4 pak pm)
hooi (3 pak pm Verward )
bix (een zak per twee jaar Haha! )
wortels (een zak per week) voor.
Met mijn studiefinanciering en WAJONG uitkering lukt het allemaal best (ja vooral dat laatste heb ik geluk mee Haha! )
Direct uit school rij ik Beau (Shet) en s`avonds Pjelk omdat ik dan toch binnen rij. Twee keer in de week wordt Beau door zijn verzorgster gereden en Pjelk loopt in de voltigeles en in mijn moeders les. Ze krijgen bovendien beide vaak een dag in de week vrij.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 17:06

Ik heb sinds mijn 15e 1 eigen pony. Tis maar een kleine maar volgens mij zijn mijn kosten helaas niet lager dan iemand met een d pony Lachen
Ik werk 2/3 dagen in de week. Waarmee ik 100/150 per week verdien. Een flink baantje dus voor een (net) 17 jarige.
Verder krijg ik nog 220 studifinanciering. Pinky kan ik hiervan makkelijk betalen. Zelfs een 2e pony kan ik onderhouden, qua geld. Vrees dat ik het qua tijd niet ga halen. Nu al heb ik af en toe gewoon te weinig tijd voor Pinky. Ik vind het al verschrikkelijk als ik alleen kom voeren. Laat staan dat ik dan 2 paarden moest doen Scheve mond\
Niet haalbaar dus, op het moment Lachen Wie weet, ooit...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:44

Ik heb 2 paarden, maar word geholpen door familie.
ze staan allebei op een pensionsstal, het geld is niet zo het probleem, wel de tijd. Sando gaat nu voortaan elke zomer lekker de wei op, dag en nacht, en in de winter komt ie weer binnen, en dan rijd er iemand op. Zelf rijd ik hem niet meer, maar hij krijgt nog steeds aandacht van me hoor.
Ik heb hem bijna 10 jaar en hij is en blijft mijn schatje. Ik trek geen paard voor, maar zoals Desiree zegt. Een paard dat je al veel langer hebt, daar houd je meer van. Ik werk al vanaf mijn 16 gewoon 40 uur per week en daarnaast ben ik nog nagelstyliste in de avonduren, heb 2 honden en een vriend en een huis en om niet te vergeten, mijn vrienden.
Waar ik de tijd toch vandaan haal... ik zou het zelf niet weten.
Heb laatst ook op het punt gestaan om Peru te verkopen. Hij heeft een tijdje te koop gestaan, maar toen puntje bij paaltje kwam heb ik hem toch niet weg kunnen doen. Aan 1 paard heb je in feite je handen al vol, maar Sando kan ik gewoon niet weg doen, ik heb hem al zo lang, en hij is gewoon mijn maatje. dus dan maar 2 paarden. Mocht ik nou om bepaalde redenen 1 paard moeten verkopen... dan word het toch Peru. Sando is me gewoon te dierbaar, ookal rijd ik er niet meer op.

Lonnebol

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:55

Meerdere paarden?

No way! Ik heb al genoeg aan 1, en die is er nog niet eens! Ik zal mijn handen vol hebben als ie er wel is. Zie nl. Topic over gymnasium. Extreme duivel

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 00:22

Ik heb t (nu nog) aan mijn ouders te danken!!
ik zit 3 dagen op school en werk 2 dagen. Over een paar maand ga ik 4 dagen werken.
Ik doe dus bijna alles in de avond uren en op die 3 schooldagen ook wel het een en ander 's middags.
Ik heb dus een eigen paard. (deze word verkocht maar we gaan wel weer een nieuw paard kopen)
En ik rij een paard voor mensen bij ons op stal. Beide train ik minstens 4-5 x per week waarvan 1 x les en 1 x longewerk.En ongeveer 2x per maand concours. En ik geef mn moeder 3 x per week les. Best druk dus Lachen
We hebben gelukkig alles aan huis. De stallen e.d zijn officieel van de buren maar t grenst direct aan ons huis.
Het voeren regelen we dus samen met de buurman maar 9 v.d 10 x doe ik t. Mijn ouders zetten ze (5 paarden & 3 ponys) buiten en ik of de eigenaren van de pensionpaarden zetten ze binnen.
Gelukkig is mijn ma best actief en die mest dus ook nog wel eens de stallen voor me uit.
Het financiele gedeelte is dus voorlopig nog voor mn ouders Schijnheilig
En ja, ik heb ook nog tijd voor mn vriend en vriendinnen, en uitgaan!
Hoe ik t allemaal doe, vraag ik me ook wel eens af maar t lukt allemaal prima!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 16:37

mijn vader zei altijd: we nemen NOOIT 2 paard/pony's haha
en als mijn pony verkocht moet worden gaat ie eerst weg en daarna gaan we pas zoeken naar een andere.....

dat is wel zo gegaan maar we hebben sinds bijna 1 jaar een kleine rakker erbij om mijn pony gezelsschap te houden....... dus we hebben er 2
de buren hebben het halfzusje dus eigenlijk lopen er 3 bij ons...

mijn moeder houdt niet van paarden...mijn vader ook niet maar hij vind het wel leuk om mij op SPRING wedstrijden te zien.dat dressuur vindt ie maar nix maar hij brengt me wel elke week naard e club en soms wel 2x!

ik hoef nix te betalen maar zakgeld krijg ik dan ook niet! maar voor de rest doe ik alles wel zelf.....want ik zie dan wel op wedstrijden dat de ouders de pony's opzadelen en alles doen maar ik moet het helemaal alleen doen! dat vind ik eigenlijk wel goed! mijn vader kan alleen het zadel op de rug leggen hihihihi

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 11:52

Nee hoor, niet iedereen heeft 2 paarden, de meeste die ik ken hebben er maar 1. Ikzelf heb in principe maar 1 paard dat echt helemaal voor mij is, zelf heb uitgekozen en zelf heb getraind. Daar heb ik tot noch toe mijn handen vol aan! Maar ook ik heb geluk, mijn opa fokt wat paardjes en zo nu en dan heb ik er dus 2. Die komen dan vaak tijdelijk bij ons thuis te staan voor rust of wat lichte arbeid, samen met mijn eigen paard die in de zomer ook vaak thuis staat. En dat is toch wel geweldig, dat ik de mogelijkheid daar voor heb.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 12:03

Tja, ik heb geen idee hoe ik dit vol hou. Ik heb voor 2 jaar 4 pony's. Na die 2 jaar heb ik er nog hopelijk 3. Ik denk dat ik er ook wel in de problemen mee kom met school enzo. Ik doe echt alles zelf. gewoon goed je tijd indelen. Ik geef natuurlijk wel al mijn zakgeld uit aan mijn pony's. Dat is nu eenmaal zo. Als i kin tijdnooit kom zoek ik er wel een verzorger bij, ookal zou dat niet zo makkelijk zijn te vinden. Maar tot nu toe kan ik nog alles zelf goed aan..

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 12:07

Sjuimpje schreef:
Ik werk van 7 tot half 1,
ik woon nog half thuis Haha!

Ik woon namelijk boven de stallen.



ik ben jaloers!!!!!!!!!! Huilen Huilen Huilen