Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:54

Nooit problemen mee eigenlijk. De meeste automobilisten die mij passeren remmen wel wat af, sommigen gaan zelfs stoppen en wachten tot ik voorbij ben. Clown Mijn paardje maakt het niet zoveel uit, maar toch een leuk gebaar. Lachen

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 23:51

Gister met een buitenritje... kwam een trekker langs dus was voor de zekerheid afgestapt (1e buitenrit met mn nieuwe verzorgpaard)

Ze vond er niks aan... totdat die meneer kwam vragen waarom ik afstapte.. 'vind ze het eng?' Dus ik lachte en zei dat het meer aan mij lag, zegt die 'oooooh niks aan de hand' flikkert die deur met een rotgang dicht en daar schrok mevrouwtje van Knipoog

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 00:03

Hier valt het mee! Maar ik ga meestal buitenrijden op weggetjes wat de meeste mensen niet kennen Tong uitsteken Alleen ik weet nog een keer op vakantie in frankrijk ben ik door zo een fransman half van de weg gereden! Mijn paard was doodsbang van de witte toeterende auto van die man. Dus mijn paard sprong naar het midden van de weg, komt die man ineens afgesjeesd en net voor mij wijkt ie zo een beetje naar rechts uit! Ik voelde de auto gewoon! Dat vond ik echt niet normaal hoor! Wat vinden mensen daar nou leuk aan???

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:00

ben bang van wel, paarden op hol laten slaan is echt stoer...
reed pffff anderhalf maand geleden ofzow met m´n paardje de dijk af en dr waren jongens aan t skaten dus ik vroeg of ze even wilde wachten totdat ik weg was, nou dat was goed, vraagt zown bijdehandje "wat gebeurt er anders" dus ik antwoord van "dan kan ze wel eens schrikken en op hol slaan" OW VET!
*zucht*

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:45

ik heb 1 keer gehad dat een vrachtwagen allemaal ging toeteren, terwijl ik pas voor de 2e keer op die pony buiten was Scheve mond
Pony was doodsbang van vrachtwagens, en viel ze voortaan aan(letterlijk!!, ze ging bijtend en stijgerend op vrachtwagens af!!)
Maar een andere man in een vrachtwagen heeeft dit toen gezien, en vroeg of ie even moest stoppen, zodat ze even aan die vrachtwagen kon ruiken, en ik heb er toen een rondje met dr omheen gelopen...Nooit meer last van gehad!!
Was toch wel blij dat er een was die het door had!!


Verder niet echt erge dingen, wel van die mensen die denken dat ze stoer zijn, en met dr moter/brommer/auto allemaal extra gas gaan geven..En zulke dingen Lachen.

Anneke1
Berichten: 277
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Essen

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:27

Ik heb hier eigenlijk nooit geen last van, vlak naast de stal ligt een gebied waar je goed kunt rijden en er mogen geen auto's in!Alleen het fietspadje waar je door moet om er langs de andere kant te geraken, daar durven de auto's wel eens door te rijden. En dan hoor ik ze toeteren maar dan denk ik gewoon 'jij mag hier niet rijden, ik wel dus wacht maar tot ik ben waar ik moet zijn!' oke het is mischien wel een beetje grof maar ik heb wel gelijk Haha!

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:23

Ik was 1 van de eerste keren met mijn pony een buitenrit gaan maken ik had hem vast en een vriendin van mij zat erop. Dus kwamen we voor het eerst een brommer/scooter tegen en dat vond ie heel erg eng en schrok dus van de scooter. Toen zeiden die mensen die op de scooter zaten (het waren er 2 Haha! ) dat we gek waren dat we zoiets deden Frusty haha slaat dus nergens op.

Ook zijn we een tractor tegen gekomen die rijden hier erg vaak. Ook daar moet ie wennen voor de eerste keer ,maar die hield netjes rekening met ons. Haha!

Ben ook wel toen ik net klaar was met rijden en onderweg was met me pony naar huis kwamen we een auto tegen die erg hard langs ons heen reed. Gelukkig schrok me pony niet Haha! was wel weer trots op hem Bloos

Oja en wielrenners zijn ook erg eng ,maar daar is ie gelukkig nu wel aangewend Tong uitsteken

Ook heb ik vandaag meegemaakt dat ik in de buitenbak ging rijden en er 2 van die die meisjes even lekker op de trampoline moest gaan springen terwijl ze zagen dat me pony het hartstikke eng vond dus na 10 minuten was hij al zeiknat de druppels vielen er echt vanaf en hij alsmaar blazen. dat een half uur volgehouden komen die huppelk*tjes aan of ze misschien even moesten stoppen, maar ik was toen echt al pist en me pony durfde niet meer langs de trampoline ben maar naar de binnenbak gegaan en daar even lekker gestapt en gedraafd totdat ie een beetje rustiger werd Lachen ben toen maar naar huis gegaan , want rijden had al geen zin meer , hij was echt zeiknat dus.. Had alsmaar gegallopeerd en kreeg hem echt niet terug naar de stap ,want hij is echt sterk dus ja.. was dit maar de enige oplossing morgen maar kijken wat er dan gaat gebeuren Haha!

Mijn pony is nog maar 3 dus vandaar hij moet echt nog aan alles wennen Knipoog Haha!

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:34

Ik heb ook vrijwel nooit problemen met voorbijgangers of verkeer. Hoewel, afgelopen donderdag was ik samen met iemand anders op pad met twee IJslanders en toen kwam een tractor ons tegemoet die erg hard reed en niet afremde. Scheve mond Er hing een vrij breed ding achter en we reden niet op een hele brede weg. Gelukkig schrokken de paarden er niet van, maar echt sociaal was die man niet. Meestal zijn ze echter wel vriendelijk en gaan ze langzamer rijden en netjes aan de kant.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:14

plagom schreef:
Ik vind persoonlijk los lopende honden veel storender!


Bij ons heb ik daar niet zoveel problemen mee, de mensen houden hun honden netjes bij zich en blijven meestal even staan.
Als ze weten dat hun hond blaft naar paarden houden ze meestal even de hond omgedraaid zodat hij de paarden niet ziet.

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:51

Ik heb nog niet veel meegemaakt omdat ik mijn paard aan het verkeer laat wennen nog en ik in een boerengemeente woon waar iedereen mij kent. Alleen raak ik maar tot op het einde van de straat maar als er iemand mee is doen we een klein rondje.

negatief: van die brommertjes die nergens rekening me houden, gelukkig is ze daar niet zo bang van. ze is banger van aanhangwagentjes die kletteren gelukkig hebben we zelf een en vanaf we dit gebruiken haal ik mijn paard uit en moet hij erlangs rijden zodat ze went aan het geluid.


heel positief: er kwam een grote oplegger langs en die is gewoon gaan stilstaan, hij heeft gewacht tot ik mooi langs de kant kon gaan en daarna zeer traag doorgereden Haha! dus lang leve die man.
Had hij dan doorgesjeezt (lees: snel gereden) dan ging mijn paard zeer bang zijn van grote opleggers.

Dus gelukkig bestaan er nog heel brave mensen ook.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:58

Als ik aangespannen rijd en er is er 1 zo brutaal om te gaan toeteren, krijgt ie een klap met de zweep op zijn dak. Als ze er moeilijk ook willen gaan doen zeg je dat je je paard moest corrigeren, omdat hij zo schrok van dat toeteren Lachen

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:01

Gelukkig maak ik dat soort dingen niet zo vaak mee, maar ik ben weleens idioten tegen gekomen.
De meeste mensen rijden gewoon door met voldoende afstand, dat vind ik best. Mensen die angstvallig stil gaan staan langs de kant van de weg vind ik wel grappig, ik gebaar dan altijd maar dat ze door mogen rijden.
Helaas maak je ook weleens mindere dingen mee. Zoals toen we een jong paard voor het eerst mee naar buiten namen. 2 andere ervaren goed verkeersmakke paarden mee, waaronder ik met mijn paard, en op pad. We kwamen lans een dijk waar nogal veel eenden nestelen, die willen weleens opvliegen uit het hoge gras. Het jonge paard schrok zich het apelazerus, kwam omhoog en wilde alleen maar heel hard naar huis rennen. Hij stond midden op de weg alle kanten op te springen. Komt er een mafketel aangescheurd, die niet van plan leek te gaan remmen, al toeterend. Heb toen mijn eigen paard dwars op de weg gezet, en die was gelukkig zo dapper om te blijven staan. Die idioot ging echt vlak voor me vol in de remmen, en ragde vervolgens half over de weg, half door de berm weer net zo hard door, direct achter mijn paard langs.... die zat nog net niet op de motorkap. Had hij een stap achteruit gezet had hij hem vol geschept....
Achteraf levensgevaarlijk, maar wie verwacht nou dat iemand zó achterlijk gaat doen?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:57

toen ik nog in Vaassen woonde, woonden we daar aan de snelweg. Mijn paarden waren auto's dus wel gewend. Maar als ik naar buiten ging met de paarden ging ik dikwijls het viaduckt over. En meestal als ik dan boven de auto's liep waren er meerdere mensen die het nodig vinden om juist op zo'n moment te gaan toeteren Boos! Frusty Lips are sealed Die snappen gewoon niet waar ze mee bezig zijn! Ze toeteren om je paarde te laten schrikken, hebben ze enig idee wat dat paard kan uit halen als hij werkelijk schrikt???!!! Ik wil de gezichten van die lui wel eens zien als hun grapje is gelukt, en het paard op hol slaat en vervolgens over de railing springt. Doei, doei
Daar kon ik zo ontzettend kwaad van worden dat ik standaard mijn middelvinger op stak naar dat soort mensen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:45

Bij ons valt het ook nog wel mee gelukkig Ja

Maar gisteren zijn we met 7 mensen naar den bockenreyders gegaan, en onderweg ff wat drinken gepakt. Zaten gewoon nog op het paard. Komt ineens een of andere jonge knul op een crossmoter aan. Expres dicht bij ons in de buurt gaan staan, paar keer gas geven met een valse glimlach op zn kop en toen reed hij volgas ineen keer weg, dus ja dan weet je wel waar de paarden dus heengingen En wij zaten daar met ons glas drinken in onze handen.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:50

Ja, dat maken we hier ook wel al eens mee. Over de weg en dat dan een auto met van die knulletjes naast je komt rijden en claxoneren of hard langs je razen. Maar ook op de heide , dat er mensen op de ruiterpaden lopen te wandelen ( terwijl het wandelpad er een stukje verderop naast ligt en het duidelijk is aangegeven met paaltjes!) Kom je in galop aan en kun je op de rem omdat mensen daar wandelen of hun kinderen met een emmertje in de zand laten spelen!!
Als je hen dan erop wijst dat het een ruiterpad is, krijg je van sommigen ook nog een grote mond. Maar als er wat gebeurd krijgt de ruiter de schuld.

Presley

Berichten: 406
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: Ilpentown

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:11

Ik heb het wel een paar keer meegemaakt dat een paar voorbijgangers een beetje vreemd gingen doen toen ik langs kwam.

Bijvoorbeeld met scooters die expres gaan gas geven of loslopende honden die in de staart van je pony springen. Gestoord En dat zijn ze boos als je pony trapt om die hond uit z'n staart te trappen....
Ze hadden die hond ook gewoon aan de lijn kunnen houden.
(De hond leeft nog wel hoor, nadat me pony m had geschopt..)

Gelukkig komen zulke dingen niet zo heel vaak voor, de meeste mensen houden er wel rekening mee als ik aan het rijden ben. En gaat aan de kant. (Of ze zijn gewoon bang dat hun auto beschadigd... Clown )

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:01

voor dat soort honden had ik dus altijd een zweep mee. Geen pardon, zit hij niet aan de lijn e valt hij mijn paard aan? KLATS! niet te zuinig, zal hij niet zo snel nog een keer doen. En dan de eigenaren pfffff moeten ze dat beest maar bij zich houden. Iedereen mag daar lopen. Als hij zo maar mensen aan zou vallen zou hij ook aan de lijn zitten, dus waarom niet als hij zo maar paarden aan valt?

Mandyy

Berichten: 30491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:14

Met ponykamp struikelde een pony waar ik opzat een keer toen zei zo'n man van ja eigen schuld moet je maar niet zo hard gaan. Ze struikelde gewoon Verward

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:48

Mijn verzorgpony is intussen aan alles al gewend, auto's die met 100km/h langsrazen over een smal dijkje, auto's die je met 10km/h langstuffen, mensen die vertellen dat je ergens niet mag rijden terwijl nergens een bord staat, auto's die nog net even snel inhalen, auto's die gaan douwen, tractoren en vrachtwagens die op hun gewone tempo voorbij razen, motoren die net voor je afremmen en naast je optrekken met dat geluid, honden die naar je blaffen en ook blijven blaffen en grommen, honden die vanuit nowere vandaan schieten, fietsers die zeggen dat je stinken en niet opzij gaan.

Het is dat ze klein is, anders had ze wel bij de bereden politie gekunt Haha!

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:51

Bij mij valt het wel mee. Af en toe een scooter die langs komt scheuren, of een hond die je achterna komt, maar mijn paardje kan daar wel tegen (schauwen van vogeltjes zijn daarentegen wel erg eng Schijnheilig ).
Ik hoor ook veel leuke dingen. Laatst stond ik voor de brug te wachten en toen draaide een automobiliste haar raampje omlaag en riep:"Wat een mooie vlechten heeft jou paard! wat schattig!" Dat vind ik dan wel weer leuk! (ik had hengstenvlechten gemaakt, omdat ze anders zo warm wordt op haar hals, ze is een haflinger met hele dikke manen aan beide kanten van de hals.)

Niemandweet
Berichten: 462
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:34

Ik merk dat ze altijd rekening proberen te houden, en het vaak ook leuk vinden om te zien.
Ik zit eigelijk midden in een park en kom veel wandelaars etc tegen. Die vinden het allemaal een leuk gezicht.

Maar natuurlijk heb je uitzonderingen.. van jongens die denken dat het heeeeeeeel stoer is om herrie te maken bij je paard in de buurt..
Gelukkig is ze (tegenwoordig) zo braaf dat ze zich daar niks van aantrekt..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:43

Kusia schreef:
Mijn verzorgpony is intussen aan alles al gewend, auto's die met 100km/h langsrazen over een smal dijkje, auto's die je met 10km/h langstuffen, mensen die vertellen dat je ergens niet mag rijden terwijl nergens een bord staat, auto's die nog net even snel inhalen, auto's die gaan douwen, tractoren en vrachtwagens die op hun gewone tempo voorbij razen, motoren die net voor je afremmen en naast je optrekken met dat geluid, honden die naar je blaffen en ook blijven blaffen en grommen, honden die vanuit nowere vandaan schieten, fietsers die zeggen dat je stinken en niet opzij gaan.

Het is dat ze klein is, anders had ze wel bij de bereden politie gekunt Haha!

Hier nog zo een. En die ventjes maar bedroeft kijken, als mij pony rustig doortuft terwijl zij de grootste moeite doen om hem aan het schrikken te maken.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:56

Sjonniej schreef:
Kusia schreef:
Mijn verzorgpony is intussen aan alles al gewend, auto's die met 100km/h langsrazen over een smal dijkje, auto's die je met 10km/h langstuffen, mensen die vertellen dat je ergens niet mag rijden terwijl nergens een bord staat, auto's die nog net even snel inhalen, auto's die gaan douwen, tractoren en vrachtwagens die op hun gewone tempo voorbij razen, motoren die net voor je afremmen en naast je optrekken met dat geluid, honden die naar je blaffen en ook blijven blaffen en grommen, honden die vanuit nowere vandaan schieten, fietsers die zeggen dat je stinken en niet opzij gaan.

Het is dat ze klein is, anders had ze wel bij de bereden politie gekunt Haha!

Hier nog zo een. En die ventjes maar bedroeft kijken, als mij pony rustig doortuft terwijl zij de grootste moeite doen om hem aan het schrikken te maken.



Zeer bekend! vooral relschoppers met scooters vinden dat niet leuk!!! (maar goed dat zij niet weten dat mijn pony ervandoor gaat als ze geitengeluiden gaan maken) Bloos

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:48

Auto's enzo heb ik meestal geen last van, die kunnen zo hard rijden of optrekken als ze willen daar geeft ze mijne gelukkig niets om.

Maar andere paarden in de bossen zijn vaak wel een klein probleem, vooral als degende die erop zit vlak voor je neus ineens weggallopeert...dan is de mijne helemaal over de rooie dat ie niet mee mag. Dat ze niet gewoon ff stappen en wachten tot er genoeg afstand is ofzo.....

ilja1990

Berichten: 388
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:39

Als ik op de weg aan het rijden ben zijn er van die fietsers die dan achter je blijven fietsen, en daar word mijn knol juist hyper van. Echt zow irritant.