Het was voor mij al een hele opluchting dat hij er doorheen kwam, en toch redelijk vlot. Vandaag maar eens kijken of hij weer iets minder stijf is. Ik merk wel dat zijn conditie na die sneeuwweken echt onwijs achteruit gegaan is. Ik dacht om op minimaal niveau eerst de conditie op te bouwen, zodat we daarna hard aan het werk kunnen, maar dat blijkt dus niet echt te werken. Ik baal maar een beetje en dan vooral van zijn onregelmatigheid. Hij loopt er gewoon nét tegen aan. Een stap terug in de training lijkt me niet de oplossing, want hij heeft al 3 weken niks gedaan, maar ik heb ook niet echt zin in een kwakkeljaar. Ik kijk dit gewoon een paar weken aan en dan hoop ik maar dat hij weer beter gaat lopen. Zo niet, dan moet ik dan maar weer eens een strategie gaan bedenken om mijn oude lenige paard terug te krijgen.
Voorlopig ga ik er maar van uit dat hij deze dip weer te boven komt, en dat hij (hopelijk vanavond al) gewoon weer helemaal de oude wordt. Ik zat er ook aan te denken om hem iets van zeewier te gaan geven, hij is op zich heel gezond, maar mist net dat extraatje. Het moet wel snel beter gaan, want ik ken mezelf, dan zit ik me echt dag en nacht op te vreten en dingen te bedenken om m beter te krijgen...