dierenbescherming en politie deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:38

Ja klopt. Als je rijfoto's plaatst word het 9 van de 10 keer ook afgekeurt....

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:52

*zucht*
Ik geloof heel goed, dat deze pony's te mager zijn. Ik heb nog steeds niet gezegd dat het onnodig was de DB erbij te halen. Je hoort mij niet roepen dat Sammiej overdrijft. Voor Sammiej heb ik niets dan respect, ze heeft maar met die pony's te maken (zoals ik al zei, ik heb iets soortgelijks meegemaakt). Ik vroeg aan Sammiej waarom ze niet eerst naar de eigenaar ging, en daarna pas naar de DB, maar daar is geen antwoord op gekomen (al kan ik 't me wel voorstellen, aangezien de eigenaar haar weg wilde houden 's winters, en dus best eens doorgehad zou kunnen hebben dat 't fout was wat hij deed).

Maar cinnepins toevoegingen aan het verhaal, die lijken, in mijn ogen, helemaal nergens over te gaan. En dat zeg ik gewoon (oeps, heb ik nou nog steeds vrijheid van meningsuiting?). Jammer joh.

Ik haal O'Brien erbij als illustratie dat die manege hardstikke goed is. Ik ben er zelf geweest, en heb een rondleiding gehad van de eigenaar. Hardstikke leuk. Paarden en pony's gezond en verzorgt, niets aan 't handje. En dan roept cinnepin dat het allemaal oohw zo zielugh is daar. Right Slapen . Ik probeer alleen maar duidelijk te maken waarom ik cinnepin niet geloofwaardig vind.

Sammiej, wat zou die eigenaar ervan vinden dat je allemaal vreemden meeneemt naar zijn paarden? --> niet roepen dat ik moet komen kijken, ik geloof jouw verhaal.

cinnepin schreef:
Ja klopt. Als je rijfoto's plaatst word het 9 van de 10 keer ook afgekeurt....
Ik dacht dat je ontopic wilde blijven?

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:03

Ah je moet dus duidelijk mij hebben! Ik kom niet geloofwaardig over en sammiej wel? Terwijl we hetzelfde verhaal hebben? Spreek je je zelf niet een beetje tegen nu?
Ik krijg eerder het idee dat je wat tegen mijzelf hebt dan aan het verhaal wat hier staat!
En jij kent die manege niet zoals ik hem ken, heb niet voor niets mijn fjord daar weggehaald en zijn er veel meer mensen opgestapt. Maar die manege heeft geen bal met dit topic te maken! Hou die manege er dan buiten! Dat verhaal wat jij bedoelt ging over pardoes en dat is al meer dan een jaar terug! Wat zeur je dan in hemelsnaam! Als je wat tegen me hebt kan je dat beter in pm doen dat hier de boel te lopeb verzieken!

Weer ontopic mensen Knipoog

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:15

Clitia schreef:
*zucht*
Ik geloof heel goed, dat deze pony's te mager zijn. Ik heb nog steeds niet gezegd dat het onnodig was de DB erbij te halen. Je hoort mij niet roepen dat Sammiej overdrijft. Voor Sammiej heb ik niets dan respect, ze heeft maar met die pony's te maken (zoals ik al zei, ik heb iets soortgelijks meegemaakt). Ik vroeg aan Sammiej waarom ze niet eerst naar de eigenaar ging, en daarna pas naar de DB, maar daar is geen antwoord op gekomen (al kan ik 't me wel voorstellen, aangezien de eigenaar haar weg wilde houden 's winters, en dus best eens doorgehad zou kunnen hebben dat 't fout was wat hij deed).

Maar cinnepins toevoegingen aan het verhaal, die lijken, in mijn ogen, helemaal nergens over te gaan. En dat zeg ik gewoon (oeps, heb ik nou nog steeds vrijheid van meningsuiting?). Jammer joh.

Ik haal O'Brien erbij als illustratie dat die manege hardstikke goed is. Ik ben er zelf geweest, en heb een rondleiding gehad van de eigenaar. Hardstikke leuk. Paarden en pony's gezond en verzorgt, niets aan 't handje. En dan roept cinnepin dat het allemaal oohw zo zielugh is daar. Right Slapen . Ik probeer alleen maar duidelijk te maken waarom ik cinnepin niet geloofwaardig vind.

Sammiej, wat zou die eigenaar ervan vinden dat je allemaal vreemden meeneemt naar zijn paarden? --> niet roepen dat ik moet komen kijken, ik geloof jouw verhaal.

cinnepin schreef:
Ja klopt. Als je rijfoto's plaatst word het 9 van de 10 keer ook afgekeurt....

Ik dacht dat je ontopic wilde blijven?


Naast dat O'Brien en Rivaal goed scoren en scoorde[voor Rivaal]...
Wilt niks verder over de manege zeggen.
Rondleiding ook niet.
Ik heb er 5 jaar gereden en ben nu 4 maanden gestopt, dat is niet voor niks. Ik leerde niks meer...Kreeg les van mensen die alleen preken hielden over hoe de paarden waren. Heb je niet veel aan als je zo'n preek al 10x hebt gehoord. Daarnaast had je ook nog Marjolein die erg chagerijnig is.
Ik kan zo al veel mensen opnoemen die er weg zijn gegaan de afgelopen maanden.
Veel klanten gaan weg.
Maar als jij tegen Cinnepin zegt dat ze ontopic wilde blijven, waarom begin jij dan hierover? Terwijl je weet en zelf ook zegt dat Cinnepin ontopic wilt blijven?
Over Pardoes, Het is verboden om een paard op slat te zetten met slot om. Vooral voor de manege klanten is het ook niet diervriendelijk.
Stel; Brand. En dan eigenaren zijn er niet en die hebben de sleutel van de stal.
Pony was van een pensioen-klant. De problemen daarom heen geven niks.

De eigenaar...Wat die ervan vindt? Niks, wat maakt hem zijn paarden uit.
Als je eerst naar de eigenaar stapt gebeurd er niet veel, ik ken hem!
Ten tweede weet hij dan zoiezo al dat jij degene bent die de DB hebt gebeld. Dit geval stuurde de DB ons door naar Politie.

Blijf een beetje ontopic en ga niet elke keer ruzie'en....
Pm is niet voor niks uitgevonden. Niet alleen voor ruzie's ik weet.
Maar de gebruik ervan is een mogelijkheid.

Clitia, 'k pm je nu even.

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:18

ja sammiej! Ik heb niks meer aan jouw verhaal toe te voegen! Ben het helemaal met je eens! En we gaan het niet meer over die manege hebben! Maar blijven ontopic ok? Ok jij Clitia

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:22

Zucht arme beestjes blijf ik het vinden!!

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:26

En hoe gaat het nu met de pony's? Zijn jullie er nog geweest?

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:29

Sammiej is er weer geweest ik nog niet..ik heb zelf 4 paarden waar soms ontzettend veel tijd in gaat zitten. Dus ze worden nog wel goed verzorgt door Sammiej

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:37

Cinnepin schreef:
Ah je moet dus duidelijk mij hebben! Ik kom niet geloofwaardig over en sammiej wel? Terwijl we hetzelfde verhaal hebben? Spreek je je zelf niet een beetje tegen nu?
Daar zit 't 'm in, jij roept veel ergere dingen dan Sammiej.

En Sammiej typt Nederlands en scheld de mensen niet uit. Ook nog 'n klein verschil.

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:41

ehm sorry maar dat doe ik ook niet hoor!
Jeetje he ik word wel moe van jou! Maar ik heb een idee! Ik reageer gewoon niet meer op jou!

andrea15
Berichten: 12
Geregistreerd: 28-02-05

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:04

ik vind dat jullie goed hebben gehandeld als ik dit lees besef ik dat mijn paarden eigelijk het heel goed hebben ik denk dat sommige mensen pony,s of paarden nemen en heel niet er over nadenken hoeveel tijd en geld er in gaat zitten erg dom maarja het gebeurd wel

HSFalls

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-07-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:15

Cinnepin schreef:
De politie is er inderdaad geweest ( gelukkig ) en de mensen hebben een boete gekregen.


Wat ik hier lees vind ik best wel een beetje ongeloofwaardig

De politie is geweest en de mensen hebben een boete gekregen.
Dit lees ik als 'De politie hebben de mensen een boete gegeven'.


De politie geeft hier helemaal geen uitsluitsel over.
Vind de politie dat de dieren te erg worden mishandeld, dan wordt de dierenambulance gebeld en, indien noodzakelijk, de DB.
De eigenaar krijgt in dat geval een proces verbaal, wat inhoud dat hij voor mag komen. De rechter bepaald dan wat de boete/straf wordt.
Hier kan zomaar een aantal maanden overheen gaan.

Mocht de politie de dierenmishandeling dusdanig erg vinden kunnen ze wel de dieren in beslag nemen (wordt dan gedaan door de DB) en de eigenaar arresteren.

Als de eigenaar echt een boete heeft gehad, betekent dit dus dat hij binnen een week bezoek heeft gehad van de politie, er een proces verbaal is opgesteld en hij is voorgekomen en schuldig bevonden door de rechter.... niet dus (was het maar zo).

De pony's zien er verder wel zielig uit. Hopelijk krijgen ze het in de toekomst wel beter.

Helaas heb ik dus wel een beetje het idee dat TS niet overal helemaal de waarheid spreekt, en dat vind ik zeker met dit onderwerp erg jammer. Daar is het onderwerp veel te ernstig voor.

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:22

HSfalls;

Hoe denk jij zo'n verhaal eventjes te gaan verzinnen?
Een boete geven ze als ze de dieren beter moeten gaan behandelen, maar net niet op de drempel staan om ze inbeslag te laten nemen.
De boete is dus gegeven. Omdat de dieren beter behandeld moeten worden, veel mensen zoals deze eigenaar doen dit pas na ingreep van de politie of DB.
Aangezien eerdere keren bij hem waarschuwingen zijn geweest omdat mensen hadden gebeld, werd het deze keer hoognodig tijd voor een echte aanpak.
Een boete!

Verder hebben wij alleen gebeld en lossen hun het zelf op.
De boete hebben ze kregen en de paarden worden niet in beslag genomen anders waren ze er al niet meer, en ze zijn er dus nog wel!
Ik ga er verder niet op in, want dat is hun pakkie aan. Ze zorgen er nu al wat beter voor, maar alles over de boete moeten hun oplossen.

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:10

Ja inderdaad de boete is er toch echt gekomen!
Er waren als meerdere meldingen geweest inderdaad ( wat sammiej al aangaf )
De dierenbescherming verwees ons zelf naar de politie..dat doen ze neem ik aan toch ook niet zomaar?

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:33

Oké... jullie hebben een hele discussie, maar waar gaat 'ie eigenlijk over. Ja ik lees het wel, maar:
I don't get the point?
Dus voordat jullie nou verder in discussie gaan en elkaar proberen belachelijk te maken, leg even uit wat nou het probleem is? Heb het idee dat jullie discussie misschieen een beetje onzinnig is/dat het nergens overgaat!?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 23:01

Ik ga met Clitia en HSfalls mee, er zal wel een kern van waarheid inzitten vwb de reddingsactie maar ook met een draai eraan om het wat beter te laten klinken.

En met alle respect, een snotneus van 14 (had ik toch gelezen) die meent te moeten vertellen over het hoe en wat? (en ik zeg niet dat een 14 jarige niets kan weten of weet)

en mager worden kan snel gaan en zonder dat er wat gevonden wordt of slecht gevoerd word (= ervaring)
En niet iedereen kan voeren naar behoren..... ook met de beste bedoelingen kan het gebeuren dat de paardjes dun worden.

En als er niemand op stal mag komen in de winter... hoe kunnen mensen dan weten hoe de pony's eruit zien?
en de politie heeft jullie gebeld en verteld dat ze een boete hebben laten betalen? Ik vermoed zo dat ze een waarschuwing hebben gekregen....

lijkt wel een soap geworden

Maryo
Berichten: 127
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 23:22

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus ik hoop niet dat ik in de herhaling val.

Een dood veulen begraven in je achtertuin is echt zwaar verboden. (Wel een goedkope oplossing) In verband met de verspreiding van ziektes, vervuiling van grondwater e.d. Daar zou je nog aangifte van moeten doen.

Verder pas op voor hoefbevangenheid, laat naar die snotneus kijken(kan besmettelijk zijn, kan ook chronisch worden) en ontsmetten van de stal is geen overbodige luxe. Maar deze adviezen heb je al eerder gelezen.

Heel veel succes verder!!!!!!

Nyame
Berichten: 9
Geregistreerd: 07-01-05

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 00:58

>;)


Weet je wat ik echt een poosje heb gedacht? Dat Samiej 20 was en Cinnepin 14.
Ik vind Sammiejs redenaties, verhaal en betrokkenheid prima, hoewel het misschien ook op een andere manier had kunnen gaan. (let wel; misschien. Ik ben er niet bijgeweest, ken de eigenaar niet. Niemand trouwens). Maar ondanks dat ben ik er wel van overtuigd dat ze gedaan heeft wat in haar ogen het beste voor de ponies is en voor ze door het vuur gaat.
Cinnepin; het spijt me om te zeggen; maar ik denk dat jij je een berg volwassener zou kunnen gedragen voor je leeftijd. Het lijkt erop dat je je aardig door ej emoties hebt laten meeslepen, en hoewel dat begrijpelijk is is het niet altijd de beste optie. Je bent nog niet zolang geleden voor het eerst meegeweest. De eigenaar kon dus niet weten dat jij Sammiej kent. Waarom ben je dan niet naar hem toegegaan en heb je je zorgen niet tegen hem geuit? Er was totaal niets te verliezen, in tegendeel. Door niet te laten merken dat je Sammiej kent had je haar ingedekt. Was hij boos op jou geworden omdat je (als het echt een moorhuhn blijkt te zijn) dan had je gemakkelijk kunnen dreigen met de DB zonder dat Sammiejs positie op de tocht zou komen.

Dat de ponies er een berg beter bij zouden kunnen staan dan dat ze doen lijkt me duidelijk. En dat Sammiej, mocht ze de ponies hebben zien aftakelen de dingen ernstiger inziet omdat ze zo betrokken is lijkt me niet meer dan logisch, maar verdikkeme, ze haalt er een volwassene bij en die draaft nog harder door dan zijzelf.

Daarnaast blijf ik alle afweerreacties erg bijzonder vinden. Ik heb hier nog geen mens gezien dat zegt *laat die beestjes maar in hun eigen stront verzuipen*. Relativeren is een heel ander verhaal.
En eigenaardig genoeg valt er met Sammiej weer een stuk beter te praten dan met Cinnepin.

Cinnepin; spreek je eigen verantwoording eens aan, doe een stapje terug en bedenk hoe je constructief iets kunt doen. Niet mee in de gillende massa van *oooh, wat erg*. Want dat het erg is weten we allemaal. Ieder dier waar niet voldoende voor gezorgd wordt is erg. Dus dit verhaal ook. Maar haal eens diep adem, loop alle opties na, en denk er eens rustig over.
Je roept dat de boete er toch echt is gekomen; maar hoe weet je dat? Omdat je het gehoord hebt schat ik. Ik neem tenminste aan dat de eigenaar niet naar je toe is gekomen om hem te laten zien. Waarom zeg je dan niet gewoon dat je gehoord hebt dat er een boete is?! Dat klinkt al ZO anders...

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:17

Clitia schreef:
Cinnepin schreef:
Ah je moet dus duidelijk mij hebben! Ik kom niet geloofwaardig over en sammiej wel? Terwijl we hetzelfde verhaal hebben? Spreek je je zelf niet een beetje tegen nu?
Daar zit 't 'm in, jij roept veel ergere dingen dan Sammiej.

En Sammiej typt Nederlands en scheld de mensen niet uit. Ook nog 'n klein verschil.


Jij blijft ook wel doorgaan he poeh poeh wordt er moe van.. Dromen

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:19

@ Nyame: het is een lang verhaal, maar jij brengt precies onder woorden wat iedereen hier al de hele tijd roept. Super gezegd.

Ingsannie
Berichten: 201
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:38

[quote="Cinnepin"]Ah je moet dus duidelijk mij hebben! quote]

Sorry, maar weer voel ik mij geroepen om Haha! Cinnepin te verdedigen.. Ik wordt echt heel Slapen moe van jouw gedram Clitia...

Ik vraag mij af hoe oud jij zelf bent Clitia?? Vind het flauw van je dat je iemand persoonlijk aanvalt op haar Nederlands en evt. taalfouten... Verbeter de wereld en begin bij je zelf (nu begin ik me pas oud te voelen dat ik dit zeg)! Want ik vind jouw reacties echt kindelijker (drammerig) dan die van de TS..

En inderdaad dit gaat uitmonden op een nutteloze welles, nietes spelletje...

Uiteindelijk gaat het om de paardjes, die door deze meiden of ze nou kinderachtig zijn en taalfouten maken wellicht een beter leven kunnen krijgen..

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:48

Uiteindelijk gaat het om de paardjes, die door deze meiden of ze nou kinderachtig zijn en taalfouten maken wellicht een beter leven kunnen krijgen.. [/quote]

Ben het hier helemaal mee eens!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:19

Jullie zeggen dat die pony met de snotneus het water door de neus weer naar buiten komt.
Je hebt grote kans dat de pony een open verhemelte heeft en daarom ook zo'n snotneus. Nimber hier van bokt heeft ook een shetlander met dat probleem die heeft ook vaak/altijd zo'n snotneus.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:44

@ Ingsannie: Ieder z'n mening he? Maar toch wel apart dat je over Nyame helemaal niets zegt, terwijl zij dezelfde boodschap heeft als ik. Ja, zij verwoordt 'm vele malen beter. Maar het komt (subtieler gebracht) op 't zelfde neer. Alleen heb ik m'n argumenten al zo vaak herhaald, dat ik 't nu zat was, en gewoon op de man af zei wat ik dacht.

Over HSFalls regelgeving: het lijkt me dat ie dit niet zomaar uit de lucht geplukt heeft. Dus waarom vol tegen 'm ingaan en roepen van "dat is helemaal niet zo"? Hebben jullie iets van bewijs gezien dat de eigenaar heeft moeten betalen? Of is het een via-via-vermoeden?

De politie kan geen boete gegeven hebben, omdat er geen vaste boete is voor dit soort situaties. Voor fout parkeren is er een vaste boete, voor je paarden niet voeren niet. Dat moet de rechter dus beslissen. (Zo heb ik 't uitgelegd gekregen...)

HSFalls

Berichten: 10
Geregistreerd: 29-07-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:26

Sammiej schreef:
HSfalls;

Hoe denk jij zo'n verhaal eventjes te gaan verzinnen?
Een boete geven ze als ze de dieren beter moeten gaan behandelen, maar net niet op de drempel staan om ze inbeslag te laten nemen.
De boete is dus gegeven. Omdat de dieren beter behandeld moeten worden, veel mensen zoals deze eigenaar doen dit pas na ingreep van de politie of DB.
Aangezien eerdere keren bij hem waarschuwingen zijn geweest omdat mensen hadden gebeld, werd het deze keer hoognodig tijd voor een echte aanpak.
Een boete!

Verder hebben wij alleen gebeld en lossen hun het zelf op.
De boete hebben ze kregen en de paarden worden niet in beslag genomen anders waren ze er al niet meer, en ze zijn er dus nog wel!
Ik ga er verder niet op in, want dat is hun pakkie aan. Ze zorgen er nu al wat beter voor, maar alles over de boete moeten hun oplossen.



Ik kan dus nog steeds geen hoogte krijgen van hoe de tijdlijn in dit verhaal is geweest.

Jullie hebben de politie gebeld.... ze hebben een boete gehad.
Verder bemoeien jullie er niet mee.
Wat is daar tussen gebeurd?

Van wie heb je dan gehoord dat ze een boete hebben gehad?
De politie? Dat kan niet aangezien de eigenaar dan een proces verbaal krijgt. Al heeft de eigenaar al 100.000 waarschuwingen gekregen bepaald de politie nog steeds niet wat de strafmaat is/wordt (hoe hoog de boete is die de eigenaar krijgt)
De eigenaar? Lijkt me ook niet, aangezien hij die boete dan nog steeds niet heeft gehad, tenminste niet naar aanleiding van jullie telefoontje aangezien het daar nu nog te snel voor is. (Lees dit a.j.b. niet als 'stom dat jullie hebben gebeld', want zo bedoel ik het niet. Dat vind ik alleen maar goed)

Cinnepin schreef:
De dierenbescherming verwees ons zelf naar de politie..dat doen ze neem ik aan toch ook niet zomaar?
Natuurlijk doen ze dat niet zomaar, daar zit een hele logische gedachtegang achter.
Als de dieren te erg aan toe zijn (bepaald door de politie) worden ze met spoed ingeschakeld. De db heeft niet de mogelijkheid om elke melding met spoed te behandelen, dus laten ze eerst de politie controleren of het echt wel noodzakelijk is dat de db wordt ingeschakelijkt, of dat meer een geval is van waarschuwing/proces verbaal/misverstand/aanstellerij.

Nu al een boete gekregen. Ik ben nog steeds van mening dat dit gedeelte van het verhaal niet volledig klopt. En ik denk niet dat jullie zo'n verhaal even hebben verzonnen. Ik heb het hier maar over 1 feitje uit jullie verhaal waar ik mijn twijfels bij heb.

Even iets heel anders. Ik vroeg me af of er iets bekent is van de situatie van de eigenaar. Heeft hij/zij een rede gehad om ze te verwaarlozen of was het echt luiheid? Ik bedoel, er kunnen nou eenmaal situaties voorkomen dat je, hoe erg je best ook doet, je niet meer normaal voor de dieren kan zorgen. (bv je komt compleet onverwachts in het ziekenhuis te liggen ofzo) Het verbaasd me dat niemand dit eerder heeft afgevraagd, terwijl de eigenaar wel al meerder malen zeer slecht wordt neergezet.