dierenbescherming en politie deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:47

Lorena schreef:
Pff wat een topic. Even mijn reactie.

In eerste instantie vind ik het goed dat Sammiej en Cinnepin actie ondernomen hebben.
Ten tweede ben ik het met Clitia eens dat ze eerst de eigenaar hadden moeten aanspreken voor dat ze naar de DB stapten. Ook is het waar dat de DB gewoon bewijzen nodig heeft voordat zij iets kunnen doen, dat is gewoon een feit dus val iedereen die dat zegt niet zo aan.

Ten derde vind ik dat de shetties er zeker niet goed uitzien. Maar dode veulens worden wel vaker geboren, en als de hoefsmid bij mijn oude verzorgshetties niet snel kon komen (was nogal eens zo) zagen de hoeven er ook zo uit.

Ik praat het niet goed dat die beestjes er zo uitzien, ik vind alleen wel dat jullie een beetje hebben overdreven, ik had foto's van uitgemergelde paardjes verwacht, zo'n beeld schetsten jullie namelijk.
Succes met de verzorging, hopelijk hebben jullie genoeg tijd en geld, en wil de eigenaar jullie voorlopig nog niet weghebben na deze actie.

Ik denk dat als je de haren weg denkt, er niet veel meer als een uit gemergeld paardje over blijft.Het is wel fijn dat iedereen zo goed weet wat ze wel hadden moeten doen.
Hoe was het spreek woord ok al weer ; De beste stuurlui staan al wal.

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:54

silvana schreef:
Lorena schreef:
Pff wat een topic. Even mijn reactie.

In eerste instantie vind ik het goed dat Sammiej en Cinnepin actie ondernomen hebben. Ten tweede ben ik het met Clitia eens dat ze eerst de eigenaar hadden moeten aanspreken voor dat ze naar de DB stapten. Ook is het waar dat de DB gewoon bewijzen nodig heeft voordat zij iets kunnen doen, dat is gewoon een feit dus val iedereen die dat zegt niet zo aan.
Ten derde vind ik dat de shetties er zeker niet goed uitzien. Maar dode veulens worden wel vaker geboren, en als de hoefsmid bij mijn oude verzorgshetties niet snel kon komen (was nogal eens zo) zagen de hoeven er ook zo uit.

Ik praat het niet goed dat die beestjes er zo uitzien, ik vind alleen wel dat jullie een beetje hebben overdreven, ik had foto's van uitgemergelde paardjes verwacht, zo'n beeld schetsten jullie namelijk.
Succes met de verzorging, hopelijk hebben jullie genoeg tijd en geld, en wil de eigenaar jullie voorlopig nog niet weghebben na deze actie.

Ik denk dat als je de haren weg denkt, er niet veel meer als een uit gemergeld paardje over blijft.Het is wel fijn dat iedereen zo goed weet wat ze wel hadden moeten doen.
Hoe was het spreek woord ok al weer ; De beste stuurlui staan al wal.


Kan jij lezen?

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:59

Prima, dank je. Tong uitsteken .

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:09

Doe 't dan ook!

Back ontopic weer... ? Ja, de pony's zijn te dun. Maar zo vreselijk als het beschreven werd, is het nog niet. (Kijk maar naar die verschrikkelijke wond: een stuk kale huid, nog niet eens bloed ergens.)

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:23

Wonden kun je schoonmaken en verhelpen pfff
Ze hebben een dikke wintervacht vandaar dat ze er dikker uitzien. Hallo wete je hoeveel centimeter vacht erop zo'n shet zit? En dan nog zie je botten. laat staan als de vacht weg is, ik denk niet dat we dan erg overdreven hebben denk je wel?

En hoe wij weten dat ze een boete hebben gehad? Waarom geloof je het niet als we zeggen dat het zo is? Hoe we het weten doet er verder toch niet toe? maargoed speciaal voor jou, we hebben dat van die mensen zelf. Nu tevreden?

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:37

Weet je wat het is:

1: een verhaal op internet komt soms erger over dan het is of wordt anders gelezen dan bedoeld is.

2: als iemand op straat in elkaar geslagen wordt doen we ook niks dan is het ook ieder zijn eigen pakkie an. Kan jou het wat shelen als iemand dood getrapt wordt. We zijn alleen bang voor ons eigen hachie.

3: als hier niks aan gedaan werd was het misschien nog erger geworden . Dan komt het in de krant en vraagt iedereen zich af waarom er niet eerder is ingegrepen.

4: Nu wordt er een keertje op tijd ingegrepen en is het nog niet goed...want verzorgers moeten nu eenmaal hun mond houden.

Citaat:
en als de hoefsmid bij mijn oude verzorgshetties niet snel kon komen (was nogal eens zo) zagen de hoeven er ook zo uit.


5: die hoeven zien er niet uit alsof de HS 2 weken te laat is.
Aan deze voeten is zeker al maanden niks gedaan.
En als je zolang moet wachten op je hoefsmid...wordt het dan niet eens tijd voor een ander??????


Ik vind het en goede stap...bij dit soort dingen kun je niet vroeg genoeg wezen. Veulentje is misschien wel doodgeboren omdat de moeder waarschijnlijk zelf geen kracht had om het dier ter wereld te brengen.
Onder deze omstandigheden een dood veulen krijgen is nl wel erg verdacht.

Stallen: Zien er ook niet uit. Als er elke dag gemest wordt met voldoende stro ziet een stal er de volgende dag echt niet zo uit.
Maar ja dat stro is bij sommige nog wel eens een probleem.

Ik kijk dagelijks het programma animal police op animal planet.
En vaak zie ik net zulke gevallen als deze. Als er na 1 waarschuwing niet wat gedaan wordt worden de dieren veelal in beslag genomen.

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:29

Ik wil absoluut niet ongeloofwaardig of hard aankomen, maar ik doe echt mijn best om het goede te doen, het valt niet altijd op een goede manier uit te leggen, helaas.
Kritische vragen mag je altijd stellen!
Alleen probeer het iets beter te vragen Lachen Kan dus hard opgevat worden wat niet de bedoeling is.

En over eerder actie ondernemen, ik kwam nooit in de winter als ze op stal stonden.
Als ik kwam dan zei hij áltijd wéér er staat veel modder enzo.
Ik mócht er dus niet heen.

In de Zomer valt er niks vreselijks aan de Shets te zien.

@ Cowgirl; Ik ben in de zomervakantie ook in elkaar geslagen, maar als je het eenmaal zelf mee maakt. Vind ik zelf doe je al veel sneller iets bij iemand die in elkaar geslagen wordt dan anders.
Je weet hoe het is en nou dat is écht niet fijn!
De dag daarna ging ik op kamp, 1 opgezwollen oog en overal pijn Verdrietig

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:58

Cowgirl..ik ben het volkomen met je eens Ja

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:09

Cowgirl schreef:

Citaat:
en als de hoefsmid bij mijn oude verzorgshetties niet snel kon komen (was nogal eens zo) zagen de hoeven er ook zo uit.


5: die hoeven zien er niet uit alsof de HS 2 weken te laat is.
Aan deze voeten is zeker al maanden niks gedaan.
En als je zolang moet wachten op je hoefsmid...wordt het dan niet eens tijd voor een ander??????
.


Ja zeker wel! Dat was een hoefsmid die al 70 was, vond de oude eigenaar (die ook al 78 was) wel zo gezellig. Helaas had die hoefsmid dus vaak last van zijn rug, en kon hij dus soms niet komen. En het duurde dan wel even voordat wij de eigenaar overtuigd hadden dat het echt weer eens nodig was...
"Gelukkig" is de eigenaar nu al 3 jr. (vandaag precies) overleden, dus het probleem van een nieuwe hoefsmid is ook opgelost Rolleyes

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:23

@ Sammiej: Bedankt voor de uitleg. Ik dacht dat je zomer èn winter daar kwam en zodoende al vaker deze toestanden gezien had.

@ Lorena: Dat is wel een heel drastische manier om problemen op te lossen Knipoog

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78547
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:33

Sammiej, heb je het er al over gehad hoe het de komende winter gaat? Want als je er weer niet mag komen zal het weer hetzelfde gaan vrees ik. Verdrietig

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:02

Oké, ik heb het hele topic gelezen.

Ik vind het super dat deze meiden er alles aan doen om deze shetlanders te helpen.

Een vraag zoals 'waarom zijn ze niet eerder geholpen' is al beantwoord, ik hoop dat hier verder niet over gepraat wordt. Dat is verleden tijd, we moeten het juist gaan hebben over de toekomst van deze pony's.

Het verhaal wordt wel iets sterker gemaakt, de pony's zien er inderdaad niet goed uit, maar wel beter zoals omschreven staat.

Vind het super dat jullie er van alles aandoen om deze pony's te helpen, jullie moeten er goed over nadenken hoe het in de toekomst met deze pony's moet. Het beste kan dit met de eigenaar overlegd worden.

Verder vind ik het stom dat sommige mensen zo jaloers reageren, het is top wat deze meiden doen en de dierenbescherming is er ook niet voor niks (ookal is in dit geval de politie ingeschakeld).

Troeta
Berichten: 174
Geregistreerd: 18-01-05
Woonplaats: Den Haag

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 00:43

Verena, zelfs ik word nu een beetje moe van je gedram. Je punt is duidelijk. Je hebt kritiek op die meisjes, maar zelf kan je er ook niet echt tegen.
Verschillende mensen hebben verschilende meningen ja. Die van jullie komen niet overeen en nu zit je duidelijk ruzie te maken.

Over de shetjes..tja, het zijn te kleine stalletjes en ze zijn vies en er is geen fantastische medische hulp.
Zo worden veel dieren behandeld en de dieren zijn ook niet gelukkig, maar het is wel toegestaan als ze maar genoeg te eten en te drinken hebben.

Wij hier op Bokt zouden dit onze paardjes nooit aandoen en de meeste zouden er zich zeker ook mee bemoeien als het hun vorige paard is, want dit gun je geen een dier, maar zeker niet een paardje waar je van houdt.

Praat er in ieder geval met de eigenaren over.
Vraag wat de politie heeft gezegd en wat hun denken wat er aan gedaan moet worden.

Het word zomer, dus de meeste kunnen nu dag en nacht op het land.
Vraag ook of je de stal mag veranderen.
Maak lekker aparte boxen, wees creatief en gebruik oud hout enzo. Met die schotten kom je ook al een heel eind.
Goed vast aan ekaar timmeren en je komt een heel eind

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:47

Troeta schreef:
Verena, zelfs ik word nu een beetje moe van je gedram. Je punt is duidelijk. Je hebt kritiek op die meisjes, maar zelf kan je er ook niet echt tegen.
Verschillende mensen hebben verschilende meningen ja. Die van jullie komen niet overeen en nu zit je duidelijk ruzie te maken.

Over de shetjes..tja, het zijn te kleine stalletjes en ze zijn vies en er is geen fantastische medische hulp.
Zo worden veel dieren behandeld en de dieren zijn ook niet gelukkig, maar het is wel toegestaan als ze maar genoeg te eten en te drinken hebben.

Verana's punt wordt volledig verkeerd opgevat. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat ze blijft proberen haar punt goed duidelijk te maken. Maar wanneer er eenmaal "mensen voor" en "mensen tegen" zijn, lijkt begrijpend lezen een zeldzame gave te zijn.

De vieze kleine stalletjes: Ja, ze zijn klein, en dus absoluut niet optimaal. Maar voor shetjes kan het wel. Shetjes zijn zelf ook niet zo groot namelijk. Ikzelf heb eenzelfde "stal" meegemaakt, en daarin konden de shetjes, staan, liggen, en de kleine kon er zelfs in draaien. Zielugh? jawel. Maar mishandeling? Nee.
En in die stal werd alleen in de stands zelf stro gegooid. We moesten natuurlijk wel zuinig zijn met 't stro! Al gooiden we er altijd net even een plakje meer in dan de eigenaar wilde, achter de stands, waar "alleen de konten" stonden, kwam geen stro. In die stal stonden alleen maar merries, dus achter was het vies, en dat werd weggeschept, en voor was 't lekker schoon en konden ze liggen. Ja, dan werden hun achterbenen wel 'ns vies. Precies zoals deze pony's achterbenen vies zijn.
Wanneer is een pony gelukkig? Bestaan er speciale moodrings voor pony's ofzo? Want die beestjes "van mij" waren in die kleine stalletjes heel niet ongelukkig. Voor hun lag 'n voorbak, stampesvol met slobber en wortels, en boven hun torende een enorme stellage, bedoeld als hooiruif, en die ging 2x per dag vol. Mooi dat ze naar binnen spurtten, zodra de hekken richting stal opengezet werden.
(Nou is dat met de pony's van Sammiej dus NIET zo. De pony's van Sammiej zullen dus ook zeker NIET gelukkig zijn. Maar in de context komt het op mij over dat volgens jou de pony's niet gelukkig zijn door de kleine stalletjes, en dat wil ik betwijfelen.)

Verder ben ik 't volledig eens met jouw post!

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:52

zo'n situatie kan je dus niet vergelijken met onze situatie!
En ik denk niet dat pony;s blij zijn met zoi'n stal..de beestjes kunnen niks en ze staan ook nog eens vast. Nee het is inderdaad geen mishandeling maar ik heb hier en daar gehoord dat de stands er dus daadwerkelijk wel uit moeten!
Hou zou jij het vinden als je met je nek vast gebonden stond aan je bed?

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:10

Van wie zouden stands eruit moeten? Dat zijn persoonlijke meningen, er is niemand die 'n stand zal verbieden in de wet. Want welke stand is wel, en welke niet goed? Dat is een hele andere discussie.

De stands "van mij" zijn heel goed te vergelijken met de "stands van Sammiej". Ze zijn nagenoeg 'tzelfde namelijk.

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:14

Cinnepin en Sammiej: jullie hebben je geweten gevolgd en daar heb ik respect voor. Heb alleen niet de illusie dat je ooit iedereen achter je actie zal krijgen. Mensen hebben recht op een afwijkende mening en die zullen er dus altijd blijven. Enne.... je deed het toch voor de dieren en niet voor applaus hier op Bokt......

Ingsannie
Berichten: 201
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:33

Cinnepin schreef:
zo'n situatie kan je dus niet vergelijken met onze situatie!
En ik denk niet dat pony;s blij zijn met zoi'n stal..de beestjes kunnen niks en ze staan ook nog eens vast. Nee het is inderdaad geen mishandeling maar ik heb hier en daar gehoord dat de stands er dus daadwerkelijk wel uit moeten!
Hou zou jij het vinden als je met je nek vast gebonden stond aan je bed?



Lijkt me wel een interessant onderzoek voor hier! Probeer het eens een nachtje vastgebonden aan het bed. En dan gaan we die discussie nog eens houden!

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:38

@ Marja. Ja dat klopt, maar we wilde ons verhaal hier kwijt en sommige reacties die je dna krijgt is gewoon niet zo leuk! We deden het inderdaad voor de pony's


@ ingsannie ja kunnen we wel doen he? Haha! Haha! Haha! word vast een leuke discussie

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:47

Ingsannie schreef:
Lijkt me wel een interessant onderzoek voor hier! Probeer het eens een nachtje vastgebonden aan het bed. En dan gaan we die discussie nog eens houden!
Heel interessant ja! Maar dan moeten we wel ook op handen en voeten lopen (het liefst nog op je middelvinger/middelste teen, dat doen paarden namelijk ook). En in je eigen bed urineren en faeceren...

Ik vraag me af wat m'n vriendje ervan gaat vinden... 'n Nacht z'n vriendin vastgebonden aan 't bed... Haha!
@cinnepin: Het is ook niet zo leuk om sommige wederreacties te krijgen. En met die wederreacties vraag je alleen maar om nog meer en nog negatievere reacties.

Het enige wat je mij met je topics duidelijk maakt, is dat we alles wat jij zegt met 'n korreltje zout moeten nemen. 'n Pony die verwaarloosd wordt op een vooraanstaande manege (ooit van de hengst O'Brien gehoord?) of de borst van je paard ligt open (een schammetje)...
En als er dan zoiets komt... Ja, dan gaan er mensen twijfelen.

Ingsannie
Berichten: 201
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:08

Citaat:
Het enige wat je mij met je topics duidelijk maakt, is dat we alles wat jij zegt met 'n korreltje zout moeten nemen. 'n Pony die verwaarloosd wordt op een vooraanstaande manege (ooit van de hengst O'Brien gehoord?) of de borst van je paard ligt open (een schammetje)...
En als er dan zoiets komt... Ja, dan gaan er mensen twijfelen.


Waarom toch zo negatief? Ik denk dat je een van de weinigen bent die twijfelt bij hun verhaal!
Het is hun belevings wereld.. Was je erbij dan? Heb jij dit met eigen ogen kunnen constateren dat het overdreven was? Wat wil je hier verder nou nog mee bereiken met dit stukje van jouw? Waarom koste wat kost blijven doorgaan of het verhaal wel klopt? Dit snap ik even niet!

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:06

Ik snap het ook niet
Maar over die manege, die pony was niet van de manege zelf maar een pension pony. ( overigens gaan er nog steeds niet veel goede verhalen rond over deze manege ze hebben allen een goeie hengst en verder is het waardeloos, maar daar gaat deze topic niet over. en bij mijn pony stroomde in het begin het bloed eruit bij haar borst en is het biet zomaar een klein schrammetje geweest maar ik wil liever on topic blijven ) en ben jij voor zover ik weet de enige die twijfelt aan het verhaal. Er zijn mensne met kritiek inderdaad, maar ik heb ze niet horen zeggen dat het verhaal niet zou kloppen! Je bent echt de enige! Ik snap ook niet waarom je dat telkens weer zegt dat er twijfels zijn..kom dan zelf een keertje kijken voor je je oordeel klaar legt dat wij maar leugenaars zijn. Wij houden van paardjes en als er iets niet door de beugel kan moet er wat aangedaan worden. of dat nou op een manege of een pension of prive stal is dat maakt niks uit! Als er nou niemand op zou komen voor zulke pony's wat dan?

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:09

Waarrom wordt O'Brien hierbij gehaald?
O'Brien is een lief paard dat ik al wat jaren ken omdat ik op die manege heb gereden. Vind niet echt een duidelijk punt om zo'n situatie erbij te halen.

Deze ponys zijn niet gelukkig.
Daar kan jij niet over oordelen,jij ziet ze niet, kent ze niet.
Ik dus wel.
Ze stonden vast aan een touwtje om hun nek, wat dus vreselijk jeukt.
Dan jeuk je inderdaad zo ver wat je je kan bewegen op die plek.

Je woont in Wageningen?
Kom dan maar eens mee.
Aangezien je niks wilt waarnemen

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:14

juist. Wageningen en Kesteren loggen niet ver van elkaar vandaan!

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:34

Het is eigenlijk dieptriest om te lezen dat cinnepin en sammie zich zo moeten verdedigen omdat ze een goede daad hebben gedaan. Huilen

Dat is hetzelfde als je rijfoto's plaatst.