Zalige buitenrit in de Franse Bergen!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Zalige buitenrit in de Franse Bergen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 20:30

Hoi

Mijn zusje en ik zijn een aantal keer gaan rijden op onze 'vakantiepaardjes' zeg maar. Sommige onder jullie zullen het verhaal van Blanca weliswaar nog wel kennen. Voor de anderen lees even onderaan het topic als je wilt.

De eigenaar had wel maar 1 zadel en hoofdstel, dus hebben we dat opgelost door Zigane het tuig om te doen, en Blanca met een halster en teugels eraan. Zo konden we toch gaan rijden... Het was in 1 woord: 'Fantastisch'! Let maar op het landschap Cool Knipoog

Volgende vakantie neem ik mijn eigen zadel en hoofdstel mee, alhoewel zo rijden ook wel heel leuk was! (Alleen soms een beetje stijf Knipoog ) En je moet weten dat deze paardjes al sinds bijna 2 jaar niet meer bereden zijn geweest Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik heel mooi: Cool
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier waren we helemaal de berg op gereden. Daar stond een ruïne,...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat zijn de eerste foto's. De rest komen later... (daar zitten ook nog leuke draf en galopfoto's tussen Haha! )

Hier dus het verhaal...:

Blanca is een merrie waar ik een echt heel bijzondere band mee had! Ze aanvaarde alleen mij als ruiter, en liet zich door niemand anders uit de wei halen ofzo. Na een tijdje ging het al beter, maar haar record stond wel op 8 keer haar ruiter eraf werpen in 1h tijd... Helaas kwam ze te koop te staan, omdat ze niet geschikt was voor de buitenritten, en elke keer ik er niet was (onder het jaar, ik was er alleen in de vakanties, ze staat in Frankrijk,...) was ze depressief. Dus werd ze verkocht. Eerst zouden wij haar kopen, maar dan zouden we veel te veel aan pension moeten betalen om er ten slotte maar 3 maand ongeveer mee te kunnen rijden, naar België halen was geen optie,...helaas. Nu werd ze verkocht aan een man op 10 minuten van waar wij altijd zitten op vakantie, en die man heeft niet echt tijd om te rijden,...

We mogen dus gaan rijden wanneer we willen, en hij heeft een enorm groot domein! Dus gezellig door de bergen rijden!!!

Babbelkous

Re: Zalige buitenrit in de Franse Bergen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 20:32

Vinden jullie Zigane (de bruine) ook geen machtig paardje? Cool Ik vind haar wel stoer, maar wel een tamelijk kleine achterhand hebben in verhouding met haar 'voorkant'.

Rarara, welke kleur heeft Blanca? Eigenlijk grijsbont,... ooit, lang gelede Clown Nu eerder palomino Tong uitsteken

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:37

Ziet dr leuk uit!! Haha!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:50

prachtige omgeving! ook echt heel mooi die foto's met dat soort ruïne-ietsje erachter, geeft een heeel rustiek effect!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:56

Wat leuk zeg! Lijkt me echt heerlijk rijden daar!
En als ik het even mag zeggen Tong uitsteken Ik vind het niet gek dat die bruine zo dik is, hij eet alleen maar Vork hebben jullie nog wel gereden Haha! Knipoog

HaffiejGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:02

ohw das minder dat jij de enige bent die erop klan
heb ik ook gehad met een dravertje die ik verzorgde
die is nu jammer genoeg verkocht en
daarna heb ik nix meer van hem gehoord
er gaan heel wat verhalen rond
dat hij geslacht is of ingeslapen
maar zelf weet ik dat hij nog leeft
en ergens op mij wacht
en ik stop zeker nog niet met zoeken

Groetjes Mylene & (_) (_) (_) Wonder

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:33

ze ziet er anders niet erg wild uit om door niemand gereden te kunnen worden Lips are sealed Dit kan ik zelfs niet met mijn welsh als hij 1 dag stil staat, en daar heb ik een tamelijk goede band mee Lips are sealed (sorry geloof er niets van)

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:37

Leuke foto's hoor.. Lachen
Hij hoeft er toch ook niet wild uit te zien of wel dan?
edit; mooie omgeving!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:41

Ik heb ook 5 keer gereden in de Franse bergen en het was echt super!!
Mooi landschap

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:55

Lijkt me hartstikke leuk om ook daar te rijden, heb eens in Oostenrijk een rit door enkele almen gemaakt en dat was ook geweldig Lachen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:35

pharagirlke schreef:
ze ziet er anders niet erg wild uit om door niemand gereden te kunnen worden Lips are sealed Dit kan ik zelfs niet met mijn welsh als hij 1 dag stil staat, en daar heb ik een tamelijk goede band mee Lips are sealed (sorry geloof er niets van)

Wat heeft dat met een goede band te maken Scheve mond
Jemig.... over aardig reageren gesproken..

*ontopic: Ik ga met Rawr mee... lijkt me echt heel leuk om daar te rijden Ja

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:08

Jeetje, relaxxx. Wil ik ook wel een keer Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:54

HAW -ITP

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:08

Margon schreef:
pharagirlke schreef:

Wat heeft dat met een goede band te maken Scheve mond
Jemig.... over aardig reageren gesproken..

*ontopic: Ik ga met Rawr mee... lijkt me echt heel leuk om daar te rijden Ja

tjee margon je kiest me wel uit he meid Vork

ik bedoel dat als t paard echt zo wild was dat niemand anders erop kon rijden, t me vaag lijkt als zij dat dan kan zonder zadel/hoofdstel, hoe beter de band tussen paard/mens is. Hoe meer je kan met t paard. En tlijkt me niet dat je op een week of hoelang ze ook daar was, zon goede band krijgt dat je van een wantrouwig, wild paard. Een braaf (eenkennig) paard kan maken dat je zo kan rijden buiten...

Ross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:51

Wat een mooie foto's zeg
Die bruine ziet er echt super schattig uit, die heeft een hele vriendelijke uitstraling!
Blanca is ook erg gaaf alleen vind ik haar er wat dunnetjes uitzien (maar dat kan ook komen omdat die bruine ietwat dikker is Knipoog )

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 03:52

hoi

ik ben het eigenlijk best met pharagirlke eens ..
ik geloof best dat ze wild is mieschien en dat jij haar aleen kan rijden,i zeg niet dat je liegt ofzo,maar als jij daar 1 x per jaar komt en ze is echt zo wild,vind ik het super knap dat jij haar met halster en touw kan rijden.vind ik eigenlijk ook een beetje vreemd.

ik wil dit topic niet verpesten ofzo Vork

maar idd super mooie paardjes,en omgeving !!
ziet dr leuk uit Knipoog

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 16:32

Ross schreef:
Wat een mooie foto's zeg
Die bruine ziet er echt super schattig uit, die heeft een hele vriendelijke uitstraling!
Blanca is ook erg gaaf alleen vind ik haar er wat dunnetjes uitzien (maar dat kan ook komen omdat die bruine ietwat dikker is Knipoog )

Ow ja, het is inderdaad een schatje. Wel wat snel bang, maar echt een schatje! Ze is inderdaad wat magertjes, maar zij is groter en daarmee misschien dat Blanca wel 'vol' genoeg is, er zal net genoeg groen zijn om Blanca goed te houden, maar niet genoeg voor Zigane (groter, meer nodig) maar ze zijn ze nu weer meer gaan bijvoederen, en het groen begint al aardig te groeien, en deze zomer gaan ze ook weer naar beneden, daar is het groen enorm aan het bijgroeien, dus hopelijk staat er daar genoeg om Zigane ook terug mooi te krijgen,...

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 11:49

l0veevi schreef:
hoi

ik ben het eigenlijk best met pharagirlke eens ..
ik geloof best dat ze wild is mieschien en dat jij haar aleen kan rijden,i zeg niet dat je liegt ofzo,maar als jij daar 1 x per jaar komt en ze is echt zo wild,vind ik het super knap dat jij haar met halster en touw kan rijden.vind ik eigenlijk ook een beetje vreemd.

ik wil dit topic niet verpesten ofzo Vork

maar idd super mooie paardjes,en omgeving !!
ziet dr leuk uit Knipoog

Hoi,
het verhaal is sterk ingekort, en daardoor heeft het misschien een beetje verwarring opgewekt, en terecht denk ik...

Blanca was aan het begin van de zomer aangekomen met nog 2 ander niet zadelmakke (zeg maar 'wilde paarde' -> nooit eerder aangeraakt) aangekomen. Blanca was zadelmak, maar niets opgeleerd. Ze kwam aan en was toen herstellende van een zeer zware koliekaanval. Ze had het beetje vertrouwen dat ze had in de mensen verloren, door de vele spuiten en pijn die ze had. Ze was pijn waarschijnlijk gaan associëren met mensen...

Ik mocht me ermee bezig houden, en het klikte vrij wel direct (ik weet dat sommige hier niet in geloven, maar bij mij gaf het dit gevoel,...) ik heb er veel tijd mee doorgebracht, poetsen en zo van die dingen, en toen ze rustig weer aan het werk mocht, ben ik haar langzaam aan gaan trainen. Tegen het eind van de zomer konden we al eens mee op buitenrit. Het ging echt super, ze reageerde zelfs zonder beenhulpen ofzo. (Wel alleen stap, draf, galop en halthouden) maar dat deed ze dus allemaal prima, op beenhulpen of zelfs enkel op stemhulpen.

Als ik haar riep, kwam ze meteen naar me toe. Als iemand anders haar probeerde uit de wei te halen, liep ze alleen maar wel. Het had beter geweest als we van begin af aan met verschillende mensen met haar bezig zouden geweest zijn, nu was ze heel eenkennig, en had ze mij wel leren vertrouwen, maar anderen nog niet. En daar heeft ze het steeds moeilijk mee blijven hebben.

Telkens wanneer ik terug naar België vertrokken, was ze de eerste 1à2 weken vrij depressief, at nauwelijks, en bleef altijd maar aan de poort van de wei staan wachten,... In het begin leek het 'toeval'...maar toen ik van de eigenaars hoorde dat het telkens was wanneer ik net vertrokken was, werd toeval vervangen door mij. Ik wou het eerst ook niet geloven,... het is zo 'penny-verhaal-achtig'. Maar toen ik eens halverwege de vakantie 2 dagen in bed lag met een goed griepje, zag ik na 2 dagen met eigen ogen hoe ze lusteloos aan de poort stond te wachten, de anderen waren allemaal aan het eten, maar daar had zij geen zin in,...toen ze mij hoorde werd ze opeens heel opgewekt, kwam direct naar me toe en daarna ging ze eten,... en ik kan je verzekeren, je hart breekt op die moment wel, dat je ziet dat een paard liever zijn eten laat staan om bij jou te zijn. Je wilt ze vertellen dat ze dat echt niet moet doen, dat ze zichzelf er alleen maar nog meer 'pijn' mee doet, en dat ik echt waar terug kom, maar daar heeft ze wel 3 jaar over gedaan om dat te snappen. Gelukkig maar voor haar.

Tijdens het rijden gooide ze haar ruiter eraf als ik niet mee ging, of als ik op een ander paard mee reed. Jaloezie? Ik weet het niet, maar in elk geval was het geen toeval meer...

Maar wild was ze dus zeker niet, want ze kon zich best wel gedragen met een ruiter erop, alleen hing het er vanaf in welke situatie...

Ik kon en kan met haar lezen en schrijven zoals het gezegde luidt. Maar dat komt, denk ik, doordat ik de eerste persoon ben die ze heeft leren vertrouwen, en zo is ze altijd een beetje gebleven, nogal snel wantrouwig wat betreft andere mensen...Jammer genoeg, want dat betekende het vertrek uit de manege daar voor haar. Want ze gooide weleens ruiters eraf, en ze had veel te veel periodes dat ze lusteloos was doordat ik er niet meer was. Zo was ze niet erg aangenaam om mee te rijden, en de eigenaars vonden dat ook maar erg, dat ze telkens zo depressief was... ze had afleiding nodig. Gelukkig belandde ze bij de 'perfecte' eigenaar. Een man kocht haar als gezelschapspaard voor haar ander paard, en de man heeft 300ha grond, en verwend de paarden heel erg. Alleen heeft hij geen tijd om er mee te rijden enzo. Dus dat geluk kwam er ook nog eens bij. Hij wou niet liever dat ik en mijn zusje zijn paarden kwamen verzorgen en afrijden. Een ontzettend leuk aanbod!!! Haha! Want ik heb me altijd schuldig gevoeld over Blanca haar verkoop, ze werd immers verkocht door mij, omdat ik er zo aan gehecht was, en zij zo aan mij... Maar gelukkig liep het zo af...en kan ik haar nog steeds zien en berijden... Knipoog Zoals in veel 'penny-gelijkende-verhalen': EIND GOED, AL GOED Clown

Maar echt 'wild' is dus niet bij haar van toepassing, eerder de term 'eenkennigheid'...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:28

Ah wat een leuke foto's!
Echt zalig volgensmij Ja.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 04:40

ah oke,
ik snap het verhaal een beetje Knipoog