Dat was schrikken dat levens gevaarlijk gras sprietje !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Dat was schrikken dat levens gevaarlijk gras sprietje !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 08:03

Hoi

Waar schrikken jullie paarden zo al van ? Alle onozele dingen ? En waar schrikken ze terecht van ?

Mijn lease paardje vind pakken voerdroog eng. Maar een trein die langs dendert op spoorweg over gang wa maak het uit dat is toch helemaal nie eng ? Een tuinslang in hoek van de bak whaahhah die hoort hier niet thuis SCHRIK. Of een muisje in het bos daar moet je voor uit kijken hoor die zijn LEVENS gevaarlijk SCHRIK !!! Haha!

Spirit

xJurdyWonanx

Re: Dat was schrikken dat levens gevaarlijk gras sprietje !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:19

nou zo is mijn shetlander nergens bang voor, motors, autos, vrachtwagens, en zelfs heel laag vliegende ( waar ik zelfs wel van schrik ) vliegtuigen, aangezien we onze wei naast het de awax landingsbaan hebben Tong uitsteken
en van kleine shetlander opetende brievenbussen is hij bang Tong uitsteken

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:23

Brutus vind het heel eng als er soms mensen het wagen om 'opeens' uit hun eigen voordeur naar buiten te stappen (als wij net langswandelen)... en natuurlijk is een snoeppapiertje in een voortuin ook heeeeel gevaarlijk...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 08:40

kleine shetlander opetende brievenbussen

K vind m orgineel !!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:38

Alles is eng wat op de route ligt en er in het verleden niet lag. Dus een takje is dan ook ineens heel eng!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:41

Maar die klikobakken kunnen ook gemeen bijten hoor, schijnt het...

(overigens was dat ene zandkorreltje in de binnenbak van de week ook reden tot een waanzinnige ren-voor-je-leven-actie...)

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:46

Wij hadden laatst kuikentjes kuikentjes naast de bak in de wei staan. Dat was doodeng! Verder is alles wat er normaal niet hoort gevaarlijk:P

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 09:54

Ik zat mn eigen beetje te vervelen....

Het bange paardje..

Ik zadelde mijn paardje op. Loop naar de bak waar en tuinslang in de hoek licht whaahhah die hoort hier niet thuis SCHRIK.
Na het rijden lopen we saampjes nog even een eindje waar we een muisje in het bos tegen daar moet je voor uit kijken hoor die zijn LEVENS gevaarlijk SCHRIK !!!
We liepen langs het bos pad waar we aan het eind een kleine shetlander opetende brievenbussen. Tegen komen waarnaast die klikobakken staan. Die kunnen ook gemeen bijten hoor, schijnt het... Met de binnen bak van de overbuurman inzicht waar dat ene zandkorreltje in de binnenbak, van de week ook reden tot een waanzinnige ren-voor-je-leven-actie... was. Naast die binnen bal liggen Snoeppapiertjes in een voortuin ook heeeeel gevaarlijk... En dan ook nog dat takje is dan ook ineens heel eng!

Spirit

Ps we gaan verder !!!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:42

Haha ik ben er gister achter gekomen wat Famke eng vind. Haha! Na het rijden gingen we nog even uitstappen langs de weg. In het weiland naast de weg waren ze bezig met drainage, dus we werden steeds voorbij gereden door trekkers etc. Is ze helemaal niet bang van, wat voor verkeer dan ook, geen probleem.. Maar toen kwam er wel zoiets engs voorbij! Een man in een groene overall! Ze schrok zich te pletter op de 1 of andere manier.. Ze wilden omkeren, snuiven etc. Uiteindelijk ging de man stilstaan, Famke met een grote boog eromheen.. Gek paard is het ook haha.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:51

Verkeer is voor Jamie geen probleem..... maar dat enge kikkertje wat net in de sloot moet springen als hij voorbij loopt..... BRRRR. Clown
Verder moeten ze in de bak dingen niet verplaatsen en is de deur ook wel erg eng, want daar kunnen zomaar mensen en paarden door naar binnen komen! Dus daar probeer je dan met een grote boog omheen te gaan... maar dat mislukt dan. Haha!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:53

haha!!de mijne schrikt zich telkens een ongeluk van opvliegende vogels...grote lawaaimakende tractors zijn geen probleem,maar owee alst er een vogeltje uit een boom vliegt...raar beest...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:04

Farno is een hele stoere ruin die nergens bang voor is... behalve dan dat witte papiertje dat voorbij dwarrelt... want je weet natuurlijk nooit: dat witte onschuldig ogende papiertje zou weleens heel gevaarlijk kunnen bijten!! Haha!

En mijn Javayo was precies zo: 100% verkeersmak, vrachtwagen, traktoren, scooters, maakt niet uit... maar iets nieuws op een vertrouwde route dat is reuze gevaarlijk!! Voorbeeld: als de gemeente plots een wit 30 km teken op het wegdek heeft aangebracht... whaaha!!! Snuiven, dribbelen, passage en met een zo wijd mogelijke boog erom heen!!! Maar ach, de tweede keer is het niet meer boeiend en liep ze er gewoon over heen...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:08

Quibus (arabier) vind echt alles eng !!! Je kunt het zo gek niet bedenken of het is eng. Erg vervelend soms met het rijden, maar naarmate ze (meer) vertrouwen in de ruiter krijgt, des te beter het gaat. Ik kan nu overal langs en overheen, maar dat heeft me 1,5 jaar gekost. Tuurlijk schrikt ze nu ook nog wel, maar niet meer zo veel.
Het enige wat ze eng blijft vinden zijn omgezaagde boomstammen Clown

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:37

de van mij is over het algemeen wel braaf, maar waar hij nou echt panisch van wordt is koeienlucht/schapenlucht/varkenlucht, dan gaan zn ogen uitpuilen, neusgaten open etc etc Koe

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:49

mijn stoere vent is bang voor lammetjes. echt sneu, staat er een lammetje naast het hek, dan staat hij met 4 benen op de grond en staat hij te trillen als een rietje. erg vervelend als je er langs moet naar de bak. ook vind hij het enorme(ahum) fietsenrek eng dat er al staat sinds hij hier is gekomen. verder is hij als de dood voor mannen(ik begrijp het ook niet).snap soms niks van paarden......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:10

Orlanda is 100% verkeersmak, maar owee als er een inrit ligt.....daar zou zomaar iemand uit kunnen komen!!! (dus daar loopt ze met een grote boog omheen).

Witte is bang voor: tafeltjes die de ene dag rechtop staan, en de andere dag eeneens omgevallen zijn (daar moet iets vreselijks gebeurd zijn... Lachen , en voor wielrenners (al die mannen op hun kleine fietsjes kan nooit iets goeds betekenen), en natuurlijk de dingen die ergens niet thuis horen, zoals van die machines die je achter een tractor kan hangen (wie laat zoiets dan ook in een akker liggen).... en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Gelukkig staat Wit altijd stil als hij iets eng vind, en kan ik hem altijd overtuigen dat hij er echt niet dood aan gaat als hij er toch langs loopt..... Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:13

Vlinders, schaduwen en onzichtbare paardetende kabouters. Oh, en auto's, boten, fietsers, katten, geiten, schapen, grassprieten, zandkorrels, moet ik uberhaupt doorgaan? Haha!

Als ze het in haar kop heeft schrikt ze gewoon overal van, z e vind gewoon wel wat Lachen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:21

m'n paardje wilt altijd stoer doen als ze samen met een ander loopt, maar als ze alleen loopt? nou dan is ze bang dat de kaboutertjes haar gaan opeten! nou das echt eng hoor Tong uitsteken

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:25

Als Partout schrikt dan zit er ook echt wat.. Dan wel niet heel erg eng, maar hij is wel zo slim geen spoken te gaan bedenken.. Haha!
Fietser en voetgangers op de weg die langs stal loopt is niet normaal!! Daar moet je gewoon even verschrikt naar gaan kijken.. Vooral op de wei krijg je dan een leuke actie.. Eerst heel hard schrikken om er vervolgens met zijn nieuwschierige hoofd dichterbij te gaan kijken..
Verder vogels, fazanten, poezen en andere beesten die de bosjes doen ritselen zijn reuze eng.. Behalve als je in galop zit, want dan kunnen ze je toch niet inhalen.. Vork
Gelukkig is meneer geen aansteller onder het zadel, daar ben ik wel blij mee, want kan daar echt gestoord van worden een paard dat om elk wissewasje met 4 benen de lucht in gaat van de schrik..

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:31

takjes,bananenschillen, kromme grassprietjes,een rits van een jas die open word gedaan hihihi, een teugel die op maat word gemaakt of over haar manen heen gehaald word. hihihihi, ja ik ken het heel erg goed

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:48

Kikkers Ja

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:15

Die van mij is voor de dood van tractors! EEn shetje is het! Op zich wel terecht, die wat we gisteren waren tegengekomen was een zeer associale chauffeur, maar hij heeft me daar wat staan springen en gek doen en trekken!

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 15:23

jaaa...dat herken ik precies mijn paard schrikt ook van elk grassprietje maar dingen die echt 'eng' zoude moeten zijn vindt hij niks aan..

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:56

Bij het buiten zetten van de dames rolt er een klein plukje kuil over het pad...AAARRGGGHHH......het bewoog ,het bewoog zag je dat! Nagelbijten / Gniffelen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:03

Ik mag wel zeggen dat Amo het meest koelbloedige paard is dat ik ooit heb meegemaakt. Die krijg ik nergens van aan het schrikken, écht niet Haha! In het jaar dat ik hem rijd, is hij geloof ik nog nooit ergens echt van geschrokken Lachen