keep your hopes up en een beetje geluk is ook leuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

keep your hopes up en een beetje geluk is ook leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:32

Toen ik 12 werd, hadden mijn ouders genoeg van mijn gezeur. Ze besloten in overleg met mijn lesgeefster, dat als ze een leuk jong paardje wist dat ze dat aan hen zou melden.

Ik mocht vaker naar de manege om er te gaan "helpen". Zo werd ook een keer gevraagd om een jong paardje te poetsen. Het zou in de komende weken ingereden worden maar had drie jaar op een wei gestaan zonder dat er veel mee gedaan was. De komende weken mocht ik steeds vaker naar de manege om te helpen en als snel hielp ik ook met het inrijden van dit paardje. Zoals je al kon raden hadden mijn ouders zonder ik het wist hem al op proef genomen en vlak voor mijn verjaardag ging ik naar de manege waar ik te horen kreeg dat het paardje terug naar de eigenaar was. Bij het feestje dat mijn ouders hadden georganiseerd werd gevraagd om even naar buiten te kijken en ja hoor daar stond hij.

De eigenaar had hem verkocht omdat hij te klein was(1.58m) en een "scharminkeltje" was(geen spieren en zen ribben staken een beetje uit terwijl hij toch een bol buikje had) maar in mijn ogen was hij de mooiste(ook nu nog)!!

Een paar weken later ontdekten we echter dat er nog mest tussen wormen zat zoals de manege eigenaar het zo mooi zei. De DA dus langsgeweest en na wat bloed geprikt te hebben, kwam hij terug met een volle emmer ontworming. Blijkbaar was dit de eerste keer dat hij ontwormt was. Geen wonder dat ie "klein" bleef.

Een 3 jaar later was men paardje een heus PAARD van 1.73 dat bruist van energie en kracht. De vorige eigenaren hebben spijt hem ooit verkocht te hebben en ik krijg nog regelmatig complimentjes van wildvreemden. Hij loopt mooi en kan de sterren van het dak springen, is zeer cool in't hoofdje en een kei in vertroeteld worden! Hij kan knielen en een paar ander oefeningen van de vrijheidsdressuur. Als je een tijd niet gereden heb, kan je er zo op, zonder dat hij ook maar iets doet,(hij zal wel gek doen als je hem gewoon losgooit maar onder het zadel niet).

Kortom ik had mijn droompaardje gevonden en bewezen dat een "scharminkeltje" uit kan groeien tot ware kampioen. Dus
geef de hoop nooit op!!!
Met liefde en een goede verzorging kom je ver, heel ver en met wat geluk nog wat verder.
Het is nu bijna 7 jaar verder en ik ben nog steeds dankbaar dat hij in mijn leven is gekomen. Had hij gebleven zoals hij in eerste instantie was, was ik tevereden geweest maar nu...als het kan nog gelukkiger.

Ik hoop dat dit een hart onder de riem is voor iedere ruiter op zoek naar een droompaard en voor iedereen die een "scharminkeltje" wil laten uitgroeien of een ziek paardje heeft. Mijn droom is uitgekomen, nu die van jou misschien...

veel goede moet en succes: de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit!

Een heel gelukkig paardenmeisje en haar grootste vriend

smurf1988

Re: keep your hopes up en een beetje geluk is ook leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:33

zo zie je maar weer... altijd ontwormen Knipoog

Sesamlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:38

ik wou dat mijn ouders zoiets zouden doen.... ik ben ook 12.... Verdrietig Verdrietig Verdrietig maarja. ik heb ook een schat van een verzorgpony.. maar daar groei ik van de zomer uit.... Boos! Huilen Huilen

veel plezier nog!!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 17:00

Hehe, idd. Eigen schuld, dikke bult voor de vorige eigenaar he!

Jammer dat je eruitgroeit he. Ik ben enigszins blij dat die van mij een paard is, daar kan ik nooit of te nimmer uitgroeien. Tzou een enorm drama voor me zijn indien hij weg zou moeten. Voor jou waarschijnlijk ook. Veel sterkte!
Ach gut Ik weet niet hoe groot jullie allebei zijn maar een vriendin van me is 1.86 en rijdt op een paardje van ong 1.55. dus ja misschien is er nog hoop.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:11

Verplaatst, van MD naar PP

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:56

En jij zult wel ontzettend trots voelen nu!!
Dat je zo'n 'scharminkel' hebt laten uitgroeien tot een topper !
Echt heel leuk Lachen