wie weet hoe je een echte band met je paard kunt opbouwen?
ik heb zelf een tinker en ik moet met hem (HAAR) een echte band op zien te bouwen wie heeft nog goede tips?
groetjes, anouk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elanor schreef:Tja, Wat het beste werkt is er gewoon lekker mee aan de slag gaan. Lekker werken, poetsen, en zo nu en dan eens wat anders , wandelen ofzo. Bedenk wel dat het ene paard sneller een band ontwikkeld dan het andere, sommige zijn gewoon niet zo van die ´mensentypes´. Ook gaat er gewoon veel tijd overheen om een band op te bouwen.
Kijk anders ook nog even bij Uit het Zadel onder NH, daar kun je misschien ook wel wat vinden.
SANEX schreef:Er is niet echt een methode om een band op te bouwen met een paard... Natuurlijk kun je op bepaalde manieren aan het vertrouwen werken, maar dat heeft niet altijd volledig met een band te maken.
Sommige paarden heb ik in een week een ontzettend goede band mee, en ik kan er dan ook alles mee.
Bij sommige paarden valt de klik nooit, is er geen band. Maar dan nog kan zo'n dier me wel volleedig vertrouwen.
Op stages ben ik veel verschillende paarden tegengekomen, met sommigen had ik een band, sommigen waren gewoon een paard waarmee het wel leuk klikte, en sommigen kon ik absoluut niks mee qua band of klikgevoel, en dat terwijl ik wel alles met die paarden kon doen, ik had er niet veel mee.
Dus wat mij betreft verschilt het per paard, het karakter van het paard, hoe het paard tegenover jou en je werkmethodes staat etc
anouk1993 schreef:Hallo allemaal
wie weet hoe je een echte band met je paard kunt opbouwen?
ik heb zelf een tinker en ik moet met hem (HAAR) een echte band op zien te bouwen wie heeft nog goede tips?
groetjes, anouk