Uitslag Homeopaat Lady!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Uitslag Homeopaat Lady!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:09

Hi iedereen.

Gisteren ben ik met Lady naar een homeopaat geweest. Dit omdat ze hele rare plekken had op haar benen die steeds terug kwamen.

Nagoed...was wel even wennen hoe die man handelt, was een beetje zweverig allemaal Haha! . Spieren waren goed, gezondheid was goed, conditie was goed. Toen naar de organen. En daar zit dus het probleem. Lady haar blinde darm en alvleesklier werken niet voor de volle 100% procent, waardoor de stofwisseling ook niet goed werkt. Dit komt bij haar naar buiten via haar benen en daarom geneest het ook niet goed.

Hebben een spijsverteringskuur C voor 5,5 week meegekregen. Eerste week 3x, 2 week 2 keer en dan de 3,5 week daarna 1x per week. Vandaag voor het eerst mee gestart. Hmm...Lady at het dus niet op, omdat er een raar smaakje aanzit door het poedertje. Eerst met appel door het voer geprobeert, at alleen de appels op Cool. Hebben we niet veel aan. Toen de andere paarden buiten gezet en hopelijk ging ze dan eten van verveling (ze kan heel goed alleen op stal blijven, vandaar), werkte ook niet, toen maar uit mijn handen laten eten, ging goed...steeds mijn handen verder weg en toen at ze het weer alleen. Ze heeft de helft op...dus hopelijk heeft ze strakjes honger Clown

Hopelijk slaat het aan (is vrij prijzig die kuur zeg) en is het voorgoede over.

Liefs
Erika

IngLio

Re: Uitslag Homeopaat Lady!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:22

Kale plekken toevallig?

Hoop dat het helpt en dat ze het toch zonder moeite naar binnen gaat werken.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:30

Hele kale plekken Knipoog

Ik haal het voer ook niet uit haar voerbak. Klinkt misschien hard, maar als ze honger krijgt...gaat ze toch eten Bloos

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 07:55

Niemand verder ervaring met een homeopaat?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:28

elady schreef:
Niemand verder ervaring met een homeopaat?

jawel hoor!!!
ik studeer zelf homeopathie!
maar wij schrijven geen poeders voor!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:29

Wel 2maal een homeapaat bij mijn paard gehad maar nog nooit een poeder gekregen voor iets. Hoop voor je dat het helpt.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:04

Dat is raar...ik heb het wel gehad Boos!...betekend dat dat het niet goed is of dat het kan worden voorgeschreven? Anders ben ik waarschijnlijk in de zeik genomen.

Nagoed..vandaag is het een dagje zonder poeders (kan ze weer ffeis eten wat ze nu dus niet goed doet) en dan morgen weer aan de poeders Ach gut

Tis trouwens een Spijsverteringskuur C

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:11

mazzeltje jij studeert homeopathie. Kun je na 1 bezoek zonder onderzoeken van bloed of iets dergelijks dan vaststellen of een paard iets aan zijn blindedarm of alvleesklier heeft???

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:25

als ze het zo niet eet doe het dan door de slobber heen,dat eten ze meestal wel op.
mijn paard wilde ook zijn medicijnen niet eten maar door de slobber proefde hij het niet en slobberde het zo naar binnen!

succes ermee!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:00

Dinopino schreef:
mazzeltje jij studeert homeopathie. Kun je na 1 bezoek zonder onderzoeken van bloed of iets dergelijks dan vaststellen of een paard iets aan zijn blindedarm of alvleesklier heeft???

dat zou kunnen, maar ik zou het niet zo benoemen!
ik studeer klassieke homeopathie, dus niet werken met verdunningen en complex middelen.
Wij nemen een anamnese af en zoeken aan de hand van alle antwoorden een passend middel wat bij het desbetreffend paard past.
Er zijn ook homeopaten die anders werken, maar dat zijn dan meer natuurgeneeskundigen.
ik weet niet hoe deze homeopaat zijn constateringen doet?

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:26

He ff een vraagje, sinds wanneer is die lady dan van jou? Want ze was toch van die vrouw in maasland.. Die er afgelopen keer ook bij was bij de onderlinge wedstrijden... Toen dat beest ongeveer op ontploffen stond????

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:15

Er was een paard op stal die had ook poeders... En die at het dus ook niet...

Zij deed het in appelmoes mengen op een boterham.. Was zo op die boterham Knipoog

Kan het geen kwaad voor de dracht eigenlijk...?

Hopelijk slaat het aan...

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:33

Dan heb ik je paard gezien... Clown Want ik was erbij toen de homeopaat kwam. Want die ik rijd moest ook nagekeken worden. Wij deden die poeders ook gewoon door de slobber heen anders at Melis het echt niet. Nu heeft ze geen poeders mee want zij is helemaal goed nu alleen heb ik nog spul voor op haar been te smeren zodat een bult op haar been weggaat. Daar zijn we nu bijna een jaar mee bezig en ze is al heel erg opgeknapt.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:28

wie was die homeopaat dan?

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:59

Mischien kan je die poeder mengen met appelmoes en dan in een spuit geven (wel meerdere keren). Dit heb ik ook eens bij mijn paard gedaan , werkte heel goed!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:57

welke homeopaat heb je erbij gehaald??

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:52

ik haal altijd een natuurgeneeskundige erbij die werkt met kruiden enzo soms werkt het erg goed en soms ook niet.
Ik ben nu met een chiropractor bezig die ook verder gaat als de chiropractie en dat gaat ook heel goed .

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:57

Laat me raden, was dat meneer Jonas toevallig? Haha!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:31

Tyrza schreef:

Ja... is daar wat mee Clown

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:05

aha, Jonas!
dat is geen homeopaat!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:43

Ik heb mijn merrie vorig jaar ook laten behandelen door een homeopaat, kosten: 150 E, baten: 0,0
Mij zien ze in elk geval niet meer terug! Verdrietig

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:51

irish_lady schreef:
Ik heb mijn merrie vorig jaar ook laten behandelen door een homeopaat, kosten: 150 E, baten: 0,0
Mij zien ze in elk geval niet meer terug! Verdrietig

Dat is heel erg jammer, kan ook aan de homeopaat liggen natuurlijk.
Ga je ook nooit meer naar een dierenarts als die behandeling niet meteen aanslaat?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:56

Zo een bedrag ben ik bij mijn da zelden kwijt hoor! En ze garandeerde een oplossing voor irish haar probleem. Na heel veel geld, tijd en moeite heeft Irish nog precies hetzelfde probleem!

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:11

Mijn pony had last van een spier in haar onderrug. Bleek tijdens een val te zijn gebeurd. Ze vertoonde weinig symptomen, totdat ik merkte dat ze erg ging slepen met haar been.

Osteopaat erbij gehaald. Hele bekende uit België, die vent heeft me tot 2 keer toe laten zitten. Dus ik heb via internet een ander gebeld.

Deze bleek nog aan het afstuderen, maar was wel gemachtigd het werk uit te voeren zeg maar.

Bleek haar mentor die belg te zijn! Ze is 1 uur met mijn pony bezig geweest. En nu 2 weken later merk ik zo een verschil!

Het is altijd een gok , wie je er ook bijhaalt. Veel mensen worden gebeld omdat ze een naam hebben opgebouwd. Ook zij maken fouten en hebben niet alleen succesverhalen in hun portefeuille.

INdien je het niet vertrouwd, vraag een second-opinion. Er zitten zoveel kwakzalvers tussen. Ik heb geen ervaring met homeopathie, maar dat ze poeders geven vind ik persoonlijk niet vreemd hoor.

succes en beterschap in ieder geval!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:22

Melissamanda schreef:
Tyrza schreef:

Ja... is daar wat mee Clown

Het is frappant dat de paarden ALTIJD wel wat aan hun alvleesklier en blindedarm hebben.

Als hij op een bepaalde plek drukt, geven ze een reactie.

Ik weerleg zijn uitleg niet, heb er zelf ook wel eens gebruik van gemaakt. Maar om nou te zeggen dat ik echt duidelijk verschil merkte?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik zweer bij die coolinggel van NasTrop!!