Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sjonniej schreef:Het klopt niet zoals dit meisje het doet, maar die belletjes/ringetjes om de benen wordt in de tuigsport ook vaak gedaan.
Doordat de benen zo zwaarder zijn en doordat het geluid maakt, vertonen de paarden meer knieactie. Of dit voor dressuur nodig is, vraag ik me af. Maar voor de tuigsport is het zeker een goede methode, mits goed gebruikt.
Zwelgje schreef:Sjonniej schreef:Het klopt niet zoals dit meisje het doet, maar die belletjes/ringetjes om de benen wordt in de tuigsport ook vaak gedaan.
Doordat de benen zo zwaarder zijn en doordat het geluid maakt, vertonen de paarden meer knieactie. Of dit voor dressuur nodig is, vraag ik me af. Maar voor de tuigsport is het zeker een goede methode, mits goed gebruikt.
Bij Anky gebruiken ze ze ook hoor....
Snoevie schreef:belletjes aan de benen?het moet toch niet gekker worden zeg,en anky doet dit ook?jammer hoor.........
en over dat meisje,blijkbaar heeft ze maling aan je commentaar,ik denk dat je weinig voor het paard kan doen.er bestaat nu eenmaal geen wet tegen,hoe erg ook....
Prisca schreef:Snoevie schreef:belletjes aan de benen?het moet toch niet gekker worden zeg,en anky doet dit ook?jammer hoor.........
en over dat meisje,blijkbaar heeft ze maling aan je commentaar,ik denk dat je weinig voor het paard kan doen.er bestaat nu eenmaal geen wet tegen,hoe erg ook....
Ik snap niet wat daar mis mee is?. Het is geen marteling of zo. Paarden worden in de tuigsport zo al jaren getraint niet iedere dag maar zo af en toe. Ja dit is om de knieaktie te verbeteren. En mist op de juiste manier gebruikt is het geen probleem.
Anky gebruikt het idd ook ze er mee leren omgaan via de tuigsport.
Tot nu toe heb ik nog geen paard gezien die er problemen heeft met simpele bellen aan de benen.
Parcival schreef:En gisteren had ze weer iets nieuws : leren banden met belletjes om de benen van haar paard ! Volgens haar is dat om te bereiken dat haar paard zijn benen hoger opgooit.
BelletjesCitaat:Anky gebruikt het idd ook
En dan mag niemand een foto maken met flits bij salinero, maar belletjes zijn natuurlijk niet eng
. Ik denk dat die van mij en me zusje alles zullen doen behalve er beter van gaan lopen
. Maar ja ieder zijn methode, wel vind ik het belachelijk hoe sommige mensen met hun paard omgaan
. Diegene waar het toppic over gaat en het geval van het inrijden. echt TE erg gewoon. VValar schreef:Parcival schreef:En gisteren had ze weer iets nieuws : leren banden met belletjes om de benen van haar paard ! Volgens haar is dat om te bereiken dat haar paard zijn benen hoger opgooit.
Die worden wel vaker in de dressuursport gebruikt hoor.
Nu ik zie dat ze inderdaad wel vaker worden gebruikt, kan ik het wel begrijpen. Maar ehm...waarom doen ze die om als ze er toch de ring niet mee in mogen
. Werkt het net zoals een leerzweep, om ze iets bij te brengen wat je met normale (primaire) hulpen niet kunt doen!?