Het was wel een beetje een ongeluksavond hoor. Het begon al met de derde die moest rijden, een meisje uit mijn les op Nikita. Nikita die is soms heel erg braaf en soms dan is het echt een poedersuiker, dan schrikt ze overal van en gaat ze uit het niets keihard rennen en bokken, en als je dan teveel aan de teugels komt als ze ervan door gaat, dan staat ze ineens stil en gaat ze steigeren.
Gisteren had ze weer eens zo'n bui. In de losrijbak (in het afgezette deel van de grote bak) was ze heel braaf. In de bak ging ze bij de eerste hoek er al vandoor. Dat meisje kan wel heel goed rijden en ze bleef heel goed zitten. En ze stuurde Nikita dus op de volte en die steeds kleiner maken en eindelijk ging ze weer terug. Was ze weer op de hoefslag, ging ze er weer vandoor. Weer hetzelfde verhaal alleen nu duurde het wat langer voor ze weer terug in draf was. Toen ze weer terug was en weer op de hoefslag liep, ging ze er in de volgende hoek wéér vandoor. Toen ging ze nog harder rennen en dat meisje stuurde haar weer op de volte. Maar toen maakte Nikita ineens een hele rare sprong, ze wilde bokken maar ging daar eigenlijk te snel voor, ofzo. Dus toen viel dat meisje er af en toen trapte Nikita nog na, tegen haar heup. Ze had wel veel pijn, en toen is ze gestopt en is iedereen die op Nikita moest op een ander paard ingedeeld, want dit was niet normaal meer. Ze was later toch nog een keer gestart, op Tinus. Toen ging nummer 4 rijden, op Tinus. Tinus is een beetje heel erg sloom, en alles ging goed, tot het galopperen. Tinus heeft altijd van die truukjes. Zoals de volte niet willen rijden in galop (dat meisje dat van Nikita was afgevallen en deze (en nog wel meer kinderen) reden trouwens in de F4, dat is een soort B/L denk ik). Dus dat ging al niet zo geweldig en toen ging hij bij het galopperen ineens een stuk harder galopperen, uit zichzelf, en als hij dat doet, dan heeft hij weer eens een plannetje bedacht, zoals hard gaan galopperen en ineens stil gaan staan. Dat deed hij dus ook, en toen was ze eraf gevallen. Ze moest er zelf wel om lachen. Daarna was het allemaal wel goed gegaan en
dat meisje dat van Nikita was gevallen was ook nog bijna van Tinus afgevallen met het losrijden omdat hij iets raars deed had ik gehoord, maar dat weet ik niet.
Toen begon de F3. Ik moest als eerste in de F3, op Winston dus. Slome Winston, ze is wel heel braaf. Ik vond het niet echt goed gaan, ze was weer eens supersloom. Ik was ook een volte voor de helft vergeten door te zitten, krijg ik toch een 7!? Ze hadden het dus niet gezien, nouja maakt mij niks uit hoor

Verder was er niets meer gebeurd.
Er waren in de F3 7 deelnemers en Priscilla was 5e geworden (weet haar punten niet meer) en ik was 3e geworden, met 217 punten en 1 promotiepunt (de puntentelling van de FNRS-proeven is anders, ik weet ook niet precies hoe).
Winston had wel allemaal goeie plaatsen behaald. In de F4 reed ze 1 keer mee, werd ze 1e. In de F3 reed ze 3 keer mee, en werd ze 1e, 2e en 3e! Toevallig!