Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook niet verkeerd, maar die man doet gewoon normaal werk. Bij ons op stal gaan we precies zo met de paarden om. Verder vond ik het erg commercieel. Constant herhalen dat hij ECHT niet van te voren met het paard gewerkt had, constant herhalen dat je dit werk echt niet zonder het Dually halster kunt doen (nou, een hengstenketting doet precies hetzelfde), je moet zijn lijnen kopen anders raak je net als hij het topje van een vinger kwijt
.
Dubbele lijnen zijn zeker niet verkeerd, maar als iedereen dat zomaar met zijn of haar paard gaat doen in een grote bak (niet iedereen heeft een longeercirkel of roundpen), dan kunnen er nog weleens rare dingen gaan gebeuren. Niet alle paarden zijn zo braaf als de paarden bij Monty Roberts, de meesten paarden vinden de lijn achterlang vaak nog erg eng.

)Haha, nee hoor maar dat vond ik echt heel goed om te zien. Hoewel ik het wel wat overdreven vind dat hij steeds zei.. "Paarden galoperen altijd overkruist bij longeren met 1 lijn".

cowboyberend schreef:
@ XoNo waarschijnlijk heeft dan iemand op stal wel zijn boeken gelezen !!!! of bij emiel voest geweest!![]()
Aphrodite schreef:En dan dat paardje wat de trailer niet in durfde. Het heeft de eigenaar en Kelly Marks uren gekost om dat paard in Den Bosch te krijgen. En na ongeveer 20 minuten training van Monty liep ie zo de trailer in!
Albertine_N schreef:Aphrodite schreef:En dan dat paardje wat de trailer niet in durfde. Het heeft de eigenaar en Kelly Marks uren gekost om dat paard in Den Bosch te krijgen. En na ongeveer 20 minuten training van Monty liep ie zo de trailer in!
Wat ik niet goed snapte is dat als Kelly Marks op dezelfde manier werkt als MR, waarom duurde het bij haar dan ook zo lang voordat dat paard in de trailer stond (nog bij die mensen thuis). Doet ze het dan niet goed of wordt je voorgelogen en stond ie er daar ook zo in?
cowboyberend schreef:ja maar ik wou even de link leggen dat je uit je zelf niet zomaar een paardetaal kan leren. er zit inderdaad een heel groot verschil tussen monty en emiel
cowboyberend schreef:Alsof er ook nog meerdere paardentalen zijnja maar ik wou even de link leggen dat je uit je zelf niet zomaar
een paardetaal kan leren. er zit inderdaad een heel groot verschil tussen monty en emiel
) schreef zoals "Praten met paarden". Ik heb ze vroeger verslonden.